filibustern skrev 2013-08-24 21:02:47 följande:
grattis grattis! :) och vad bra att ni har ett bra datum som funkar för er! alltid roligt att kunna gifta sig på ett datum man förlovade sig på!
vi har ett ganska billigt bröllop - ju billigare desto bättre! just nu har jag (då det är jag mest som kollar runt just nu) ett tak på 30 000 för max 25-30 gäster. :) exempel på kostnader (hittills)
-klänning på blocket 1000 (även inkl. en pälsjacka)
-skor för 250
-lokal 100
-kostym har karln sen tidigare.
skaffat lite saker till inbjudningskorten, men det är kanske sammanlagt 100-150 hittills.
sen har jag skrivit upp i budget bl.a
- dragspelare 1000 (vår dragspelslärare)
-tårta ca 3000
- hår/smink ca1500
-ev väst o kravatt/slips till karln 600-1000 (tro jag jag satte det på)
dukning har jag inte kollat upp så mycket, men eftersom vi troligen kommer ha skog som tema, kan vi ta mycket från just skogen - kottar till placeringskort, träd till att göra ljushållare, tårtfat m.m. av. ev löv till dekoration. etc.
Tack!
Ja. Augusti är lite speciellt för oss. Vi träffades i augusti (som vänner) 2010 och det tog ett halvår innan vi blev mer än vänner men min sambo var vid tillfället skeptisk till förhållande så det var inte officiellt förrän i augusti igen och det var även då vi träffade varandras föräldrar. Så därför firar vi vår halvårsdag också (18/8) och det var därför jag gick med på att vänta till augusti med förlovningen. Haha. Jag var som ett litet barn på julafton dock och ville mer än gärna ta på ringen så fort den kom hem i brevlådan. Men eftersom datumet var ingraverat kunde jag inte tjata till mig ett tidigare datum. ;)
Låter häftigt med dragspel på bröllop, lite annorlunda (eller för mig iaf!).
Skönt att kolla lite budget med andra så man vet vad andra ger för ex. tårta osv.
100 för lokal är ju ingenting!? :) Härligt.
Min sambo äger 1 kostym. Den är 1. lite för liten. 2. gubbig. 3. brun. Så han ska få en ny el. alt hyra kostym. Vi var på bröllop i somras och då lånade han en kompis kostym (den tilltänka bm) och guuuud vad fin han var. Det var som att jag blev kär på nytt!
Och åhh. Jag frågade min bästa kompis, min typ enda barndomsvän jag fortfarande umgås med, om hon ville vara brudtärna. Sa att jag visste att det var tidigt men att jag lika gärna kunde fråga så jag inte behöver stressa sen och så. Och hon blev jätteglad och sa såklart! Var lite orolig att det var känsligt eftersom hon och hennes kille varit tillsammans sen vi var 16. 12-13 år är ju lite längre än vad jag har lyckats med än så länge och i sånna lägen känns det dumt att "hinna före" men hon verkade inte tänka så. Skönt! :)