Vi som gifter oss 2015!
stående/liggande?
här har jag vikt ihop ett A4. hade ingen annan färg på papperet än vitt, men tanken är väl att försöka ha lika mörkt brun som de övriga korten..
med eller utan löv? :)
det ska stå "bröllop" eller "bröllopsinbjudan" eller något ovan/bredvid hjärtarna. (dock ingen text på den vita versionen)
så.. ärligt. vad tycks? bra, dåligt? förslag? någon som ni tyckte var finare/elegantare/roligare?
För det första, hur fina som helst! Jag tycker faktiskt det var finast med bara hjärta och snöre, och om det ska vara löv så bara ett eller två för att hinta om höstbröllopet!
Det med snurran var ju jätteroligt! Så roligt att jag nog ska fundera på det till mitt inbjudningskort framöver! ;)
Förövrigt har m2b gått med på att åka och kolla på bygdegårdar på söndag med mig. Så vi ska markera ut en bra rutt och sen köra runt i växjötrakten och se de bygdegårdar som vi har markerat som intressanta. Sen väntar vi nog ett halvår - år till innan vi bokar.
Jag är lite orolig över själva vigslen. Jag är inte speciellt religös och bryr mig egentligen inte om kyrkan mer än att det är enkelt. Det finns platser till alla. Det är gratis. Det är ofta vackert (det finns faktiskt riktigt fula kyrkor också, var i en för någon helg sedan på dop, så opersonlig och tråkig!). Men min m2b vill absolut inte gifta sig i kyrka. Och det kan jag gå med på. Men isf vill jag vara utomhus... men då måste man ju fixa stolar till 100 pers och dra dit ljudanläggning? Någon som har en lösning på sånt? Jag kan gärna tänka mig vara utomhus vid bygdegården (en vi ska titta på ligger vid en sjö och det är ju ultimat, och då kanske man även kan ta stolarna från bygdegården och bara få hjälp av några som bär in dem sen) men det ligger ju en bit ifrån växjö och ska man börja med festen direkt efter vigslen då eller ska man ge gästerna en stund för att köra och checka in på hotell och ev byta om/ göra sig av med barn innan det är fest? Det blir mycket fram och tillbaka då! Funderar på att hursom boka buss (antingen till vigslen eller festen) och sen hem på kvällen. Vad tror ni är bäst?
Dessutom har jag kommit fram till att jag ska hitta en stor tavelram, helst guld (eller kan man ju måla själv med allmogenfärg) som gästerna kan ha på "parkorten" som vi ska sätta in i gästboken. De håller helt enkelt upp ramen (man får gärna se att ramen är i kortet och inte blir ramen på riktigt) och så finns sjö i bakgrund osv. Mys! Vad tror ni om det? :)