• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • josefjun

Måste visa min Klänning, beställde den faktiskt igår! Och väntar nu spänt och lite nervöst på att den ska komma fram... Är liiite nervös över passform och så, trotts att den sys efter mina mått. Meeeen, den var inte dyr, och har ju gott om tid på mig att fixa om något skulle vara fel.. Känner folk som kan sy, så blir inga direkt extra utgifter :)

• frkmaria
    josefjun skrev 2014-01-19 20:36:25 följande:
    Måste visa min Klänning, beställde den faktiskt igår! Och väntar nu spänt och lite nervöst på att den ska komma fram... Är liiite nervös över passform och så, trotts att den sys efter mina mått. Meeeen, den var inte dyr, och har ju gott om tid på mig att fixa om något skulle vara fel.. Känner folk som kan sy, så blir inga direkt extra utgifter :)
    Jättefin! Vart beställde du?

Åh, filibuster, helt sanslöst. Tyckte faktiskt den med vita pärlor var väldigt vacker och tror säkert jag hade gillat de andra med "rätt färger". :) Kanske ska kolla upp det
  • frkmaria

Åh! Då måste du absolut säga vad du tycker. Funderat på att beställa där men vet inte om jag kommer våga. Kommer inte börja förrän jag har gått ner det jag ska. Tänkte försöka fixa det under våren/sommaren. ;) Så om nåt år kanske jag beställer. Men funderar på att provbeställa en figursydd klänning att ha på några kompisars bröllop i höst. Kan ju även ha på konserter osv. om det är min stil liksom. :) 

• 2015

Det var längesedan nu. Jag har tappat bort mitt bröllopsplanerande lite.
    Ska ändå inte gifta mig föränn långt in i år 2015 så jag har tid än. Eller vi då.Tungan ute 

Nu har jag inte följt tråden så noga. Men det verkar gå bra för er alla. 
    Ser att en del nya medlemmar har tillkommit. Kul!Glad 

Vi skall äntligen börja att spara till bröllopet. Det har vi varit hemskt dåliga på.
    Vår budget för bröllopet är nu 50.000 kr. på 70-80 gäster. Hoppas vi skall klara det.
    Vi vill inte lägga för mycket pengar på en enda dag.
    Det blir inget 3-dagars bröllop. Som vi hade tänkt, det har vi inte råd med. 
    Men vi får göra det bästa av det som vi har att röra oss med. Det blir nog bra ändå.
    Men något deppigt är det då allt är så himla dyrt! (Tycker jag).Rynkar på näsan
    Vi vill ha 3-rätters eller buffè, med dessert och bröllopstårta, fotograf och musikband.
    Så det springer iväg en del, och sen kan vi inte data.
    Så vi får köpa färdigtryckta inbjudningskort. Vilket också kostar en del, pust!
    Jag tror vi får välja bort fotografen eller musikbandet, men vilket väljer man bort?!Förvånad
    Nej! nu får det vara slut gnällat, det hjälper ju inget att gnälla. Behövde skriva av mig.

Är det fler som känner såhär inför bröllopsekonomin?

• Maid of honour

2015 - själv hade fotograf varit viktigare, musik kan man alltid fixa på annat sätt! Finns bra dj in a Box att hyra och tillsammans med Spotify har det gått hur bra som helst på de fester jag varit på!! Vi började också spara nu, 3000kr i månaden i ett år och sen steppa upp det ordentligt sista 8 månaderna, sen kommer skatteåterbäringarna också lagom för nästa år :)

• josefjun

Tack! Jag hoppas verkligen den är lika fin i verkligheten. Det är min absoluta dröm klänning! :) Absolut frkmaria, jag kommer skriva när den kommit hur den är! :)

• filibustern
    josefjun skrev 2014-01-19 20:36:25 följande:

inte riktigt MIN cup of tea, men måste säga att jag älskade baksidan på den!hoppas den passar bra!
    frkmaria skrev 2014-01-19 20:40:48 följande:
    Åh, filibuster, helt sanslöst. Tyckte faktiskt den med vita pärlor var väldigt vacker och tror säkert jag hade gillat de andra med "rätt färger". :) Kanske ska kolla upp det
    ja folk hitta på allt möjligt haha! :P men jag visade den med bara pärlor (inte i blomform) för göbben. men han tyckte det såg vedervärdigt ut. :P så ingen sån blir der i alla fall haha. föreslog dock att man ju bara kan ha lite pärlor i en vanlig bukett :P
    2015 skrev 2014-01-20 00:54:56 följande:
    Det var längesedan nu. Jag har tappat bort mitt bröllopsplanerande lite.
    Ska ändå inte gifta mig föränn långt in i år 2015 så jag har tid än. Eller vi då.Tungan ute 

Nu har jag inte följt tråden så noga. Men det verkar gå bra för er alla. 
    Ser att en del nya medlemmar har tillkommit. Kul!Glad 

Vi skall äntligen börja att spara till bröllopet. Det har vi varit hemskt dåliga på.
    Vår budget för bröllopet är nu 50.000 kr. på 70-80 gäster. Hoppas vi skall klara det.
    Vi vill inte lägga för mycket pengar på en enda dag.
    Det blir inget 3-dagars bröllop. Som vi hade tänkt, det har vi inte råd med. 
    Men vi får göra det bästa av det som vi har att röra oss med. Det blir nog bra ändå.
    Men något deppigt är det då allt är så himla dyrt! (Tycker jag).Rynkar på näsan
    Vi vill ha 3-rätters eller buffè, med dessert och bröllopstårta, fotograf och musikband.
    Så det springer iväg en del, och sen kan vi inte data.
    Så vi får köpa färdigtryckta inbjudningskort. Vilket också kostar en del, pust!
    Jag tror vi får välja bort fotografen eller musikbandet, men vilket väljer man bort?!Förvånad
    Nej! nu får det vara slut gnällat, det hjälper ju inget att gnälla. Behövde skriva av mig.

Är det fler som känner såhär inför bröllopsekonomin?

skulle jag sitta i er sits skulle jag tveklöst ta bort musikbandet. tycker det är viktigare att man får bra bilder, som kommer finnas länge, än ett musikband som man kommer glömma bort vad de spelade om 30 år :P 

vi har sagt att vi ska gifta oss oavsett hur mycket pengar vi har. då vi båda är arbetslösa just nu, och vi vet ju itne hur det är med arbete nästa år, då det drar igång på allvar. då har vi sagt att om vi har dåligt om pengar så kan vi hoppa över brudbuketten, kan ta en näve björkris eller nåt :P vi kan ta tårta och kaffe istället för en hel middag. vi kan dra ner gästantalet..  ja.. sånna saker.  
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!