Petraksa skrev 2014-01-15 15:21:06 följande:
Det beror ju helt på vad ni ska köpa. Men om man vill ha de "vanliga" ölsorterna så skiljer det väldigt mycket i pris! vin däremot beror det helt på vilken sort, ibland kan det till och med vara dyrare i tyskland så det gäller att researcha lite innan :)
Samma sak med spriten, väldigt mycket beroende på sort och erbjudanden. Men om man inte bryr sig så mycket om märken kan man få tag i väldigt mycket billigare i Tyskland.
Och precis som du säger, kul att göra det som en liten utflykt :)
Försöker räkna lite på det. Låter detta rimligt för 90-100 pers?
20 flaskor champange
35 flaskor rött /Bib
30 flaskor vitt/ Bib
15 plattor öl
7 plattor cider
3 plattor färdigblandade drinkar (gin tonic eller dyl)
Eller är det snålt?
Givetvis tillkommer alkoholfria alternativ som cola/fanta/sprite/mineralvatten samt vanligt vatten.
Champangen är ungefär samma priser, det finns lite billigare och lite dyrare.. .vet inte vad man ska köra. Måste man köra riktig champange eller räcker det med mousserande?
Hursom. Om jag räknar på detta så tjänar vi in kanske 3000 om man tänker resan. Och har man då köpt för mycket så får man tillbaka det på systemet.
Äsch. Jag får se. Kan man åka med mina föräldrar och handla så de också får handla lite kanske det blir lättare.. Då kan vi ju dela på resan och då lönar det sig helt plötsligt mycket mer!
Sen vet man ju inte med båtpriserna... jag fattar helt enkelt inte sidorna helt och hållet. :)