frkmaria skrev 2014-01-12 16:58:19 följande:
Vet precis. Nu räknade vi på allra-allra flest, och just nu är det 98. Och jag menar... det är 1 år kvar till vi ska skicka ut inbjudningar. Vi kan ju få fler vänner på den tiden. .Det är inte många "kanske". Och igår var jag på tjejmiddag och lärde känna en fotograf. Känns bra. Kunde ju inte fråga henne då men lär träffa henne ett par gånger till så då kan man ju hoppas att vi får bra kontakt så kan jag fråga henne om hon vill ta kort för en billig peng + fest. :)
Var som sagt och tittade idag, vi är supernöjda med lokalen! :) Så vi bokade, så skönt! Vi fick också ett tips om en sluss inte alls långt från stället där det fanns scen osv. Så vi ska nog ha vigslen där. Åker och tittar i vår/sommar när det är lite finare natur, då får man ju bättre bild på hur det ser ut!
Det känns så jäkla gött att bitar börjar falla på plats. Jag är sååå nöjd och glad över detta! :) Framförallt så tror jag aldrig man kommer komma till stressen så lätt om man bokar och planerar såhär långt i förväg. Visst. Vissa grejer kan inte göras förrän precis, men vi har en klar bild över hur vi vill ha det.
Och ja, bygdegården hade tyvärr inte linnedukar, men de hade ljusstakar och vattenkaraffer osv. Det känns positivt! :)
Så skönt att ha lokalen bokad! Synd på linnedukarna, men man kan inte få allt :p
Vi tänker också så, det som går att planera i god tid försöker vi fixa, just så man slipper stressen på slutet.
Vi har inte riktigt bestämt lokal än, men de två vi väljer mellan tar båda 100pers, så det finns utrymme för att bjuda några fler :p
Vi vill vigas utomhus, i anslutning till lokalen, så därför kommer vi vänta tills i maj, och då åka och kolla på lokalerna vid rätt tid så vi ser hur miljön är.
Så kul att äntligen kunna komma igång lite =)