• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frökenR
    Hej Allihopa! 

På Julaftonsmorgon friade han till mig, och mitt i min yrvakna glädjechock svarade jag : JA!!!!!!

Nu har vi äntligen spikat år och datum, det blir den 20 Juni 2015. Midsommardagen i all ära.Flört
    Har ännu inte valt lokal eller kyrka, men ska kolla på det de närmaste veckorna :)
    Har filat på en inbjudningslista och allt som allt hamnar det på 130 pers, (SJUKT stor släkt.!)

Temat vi kommer köra på är grått, vitt och ljusrosa.
    Längre än så har vi inte kommit !

Hooppas på att få lite tips och inspiration här.
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-08 21:08:15 följande:
    Jag har en jättefin tiara i guld-färg... men vet inte om det funkar ifall silver är en av temafärgerna. Annars är jag väldigt mycket hårblom-tjej så kan tycka det hade varit fint att ha några blommor i håret på något sätt som passar till brudbuketten. Tänk dig 2 flätor från varje sida och så går de samman och så är det som en halv blomkrans ovanför flätorna typ. :) 

Ah. Ja. Alltså. Jag tänker ju att vi ska ha buffé som blir självservering av. Däremot tänker jag fram- och undanplockning av mat, disk, framplockning av tårta/efterättsbuffé och undanplockning.. Sen kan de ju gå när det är färdigt så får man ju rensa på söndagen och se vad man ska spara och slänga. :P Och jag tror det är klokt, som jag sett folk skriva, att ha alkoholen vid buffén så att man måste gå upp för att hämta. Blir kanske inte samma fylleslag. Så kan man ha glasflaskor med vatten på bordet som ev. "personalen" får ha koll på också. 
    det där med flätorna gillade jag! sen blomkransen gjorde att jag fick en bild av Ceasar:P men du kanske kan typ fläta in blommor i flätorna?

ok! att ha alkoholen vid buffén har jag funderat på (säger mycket "jag", men det är ju för att göbben inte vill planbera än haha!) men tycker det skulle vara besvärligt med vinet, att hälla upp det när man har talriken i handen.. men i o f s får dom ju gå två ggr. öl och cidern kan dom ju ta vid buff
    frökenR skrev 2014-01-09 02:21:55 följande:
    Hej Allihopa! 

På Julaftonsmorgon friade han till mig, och mitt i min yrvakna glädjechock svarade jag : JA!!!!!!

Nu har vi äntligen spikat år och datum, det blir den 20 Juni 2015. Midsommardagen i all ära.Flört
    Har ännu inte valt lokal eller kyrka, men ska kolla på det de närmaste veckorna :)
    Har filat på en inbjudningslista och allt som allt hamnar det på 130 pers, (SJUKT stor släkt.!)

Temat vi kommer köra på är grått, vitt och ljusrosa.
    Längre än så har vi inte kommit !

Hooppas på att få lite tips och inspiration här.
    grattis och välkommen! :D

• frkmaria

Ja precis så jag tänkte! Alltså inte en hel blomkrans men att det nästan ser ut som en krans tillsammans med flätorna. :) Välkommen fröken R! :)

• Emilia

Hej allihopa! Jag hoppar också in här. Blev friad till 1 december! Vår tanke är att gifta oss sommaren 2015 och har precis börjat kika på platser för festen. Ska till Flädie Mat & Vingård på lördag. Annars är planerna inte så långt gågna än. Självklart spinner tankarna iväg i mitt huvud, men sambon är ganska lugn än så länge. Man vill ju inte vara alltför tidigt ute heller. ;)

• Petraksa

Hej alla! Efter att ha läst igenom hela tråden tänkte jag också hoppa in här :)
    Börjar få lite smått panik när jag ser hur långt alla har kommit!
    Alla i min närhet tycker att det är alldeles för tidigt att börja planera, men jag började minsann fila direkt efter frieriet 1e oktober :)

Jag och min sambo "gifte" oss i vegas i augusti som en kul grej men även som en förlovning. Sen kom frieriet i oktober och då bestämde vi oss för att augusti 2015 var en bra tid att gifta sig :)

Det vi har kommit fram till hittills är gästlistan ca 70 personer.
    Temat, vintageromantiskt i ljusa färger, mycket spets och naturmaterial.
    Budgeten, vi vill försöka hålla oss runt 50.000
    Har bestämt kyrkan vi vill gift oss i och även lokalen där vi vill ha festen men inget bokat än.

Jag sitter just nu och funderar på save the date kort. Bodde i usa under 2 år och kommer bjuda några stycken därifrån och har även gäster från sydafrika och tyskland. Och o de nu vill komma vill jag försöka ge de möjlighet att lösa detta så lång tid som möjligt innan med resor, semestrar osv.
    Hur tiodigt kan man skicka ut save the date kort egentligen?

• filibustern

välkommen välkommen! alltid kul med nya! och oroa er inte över att ni är tidigt ute, jag har planerat sen 2011. :P blev så då karln min ångra sig där ett tag :P 

har ingen aning hur lång tid innan man kan skicka save the date. men.. 8mån- ett år kan jag tänka mig. max.  

:)

• frkmaria

Hittade en väldigt fin klänning här på BT för 2000. Den var inställbar mellan 42-46 och jag tror inte jag blir mindre än 42 om jag går ner i vikt som jag tänkt mig, är det ok att köpa den redan?? 

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-09 18:36:13 följande:
    Hittade en väldigt fin klänning här på BT för 2000. Den var inställbar mellan 42-46 och jag tror inte jag blir mindre än 42 om jag går ner i vikt som jag tänkt mig, är det ok att köpa den redan?? 
    juhuuuu. inga probs. jag köpte min 2011. och den har hängt i garderoben så fint sen dess. passa på medan den finns kvar! det var det jag gjorde då den fanns på blocket för bara 1000spänn, den kunde ju försvinna! :P
  • frkmaria
    filibustern skrev 2014-01-09 20:11:34 följande:
    juhuuuu. inga probs. jag köpte min 2011. och den har hängt i garderoben så fint sen dess. passa på medan den finns kvar! det var det jag gjorde då den fanns på blocket för bara 1000spänn, den kunde ju försvinna! :P
    Haha. 
    Sambon var inte lika försäkrande om det som du!
    Jag funderar nog lite till, skulle få en större bild på mail. Det är lite för dyrt för att köpa så. Skulle ju dessutom stå för porto och då blir det ju nästan som om man köpte en ny, även om just denna kostade 4500. Är den perfekt så kanske. Men jag funderar ju lite på båtringat, trekvartsärm och knälångt. Så. :) Detta är ju en mer klassisk!

På tal om Save the dates-kort har jag läst massa olika så jag tror man kan fundera på hur lång tid personerna behöver för att planera och boka resa. Jag tänkte faktiskt, hemsk som jag är, skicka fb-meddelande till de 2 vännerna jag har utomlands som jag tänker bjuda och bjuda dem så.. och då får de ju det direkt. Men jag har läst allt ifrån 1 år till  6 månader innan, och skicka bröllpsinbjudan bara 2-3 månader innan. Men vissa vill ja ha O.S.A. 2 månader innan. så ja. Man får nog gå på känslan. Vi ska inte skicka std men jag förstår dem som gör det. 
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-09 20:22:27 följande:
    Haha. 
    Sambon var inte lika försäkrande om det som du!
    Jag funderar nog lite till, skulle få en större bild på mail. Det är lite för dyrt för att köpa så. Skulle ju dessutom stå för porto och då blir det ju nästan som om man köpte en ny, även om just denna kostade 4500. Är den perfekt så kanske. Men jag funderar ju lite på båtringat, trekvartsärm och knälångt. Så. :) Detta är ju en mer klassisk!

På tal om Save the dates-kort har jag läst massa olika så jag tror man kan fundera på hur lång tid personerna behöver för att planera och boka resa. Jag tänkte faktiskt, hemsk som jag är, skicka fb-meddelande till de 2 vännerna jag har utomlands som jag tänker bjuda och bjuda dem så.. och då får de ju det direkt. Men jag har läst allt ifrån 1 år till  6 månader innan, och skicka bröllpsinbjudan bara 2-3 månader innan. Men vissa vill ja ha O.S.A. 2 månader innan. så ja. Man får nog gå på känslan. Vi ska inte skicka std men jag förstår dem som gör det. 
    gör så^^ 

sambon min han skrev via ett forum som han och tre av hans utländska kompisar startat, och fråga om dom ville komma. men dom visste inte. det var ju som långt dit, och en av dom var runt 15. han sa att det blir svårt att förklara för mamma att han ska till sverige till en kille som han aldrig träffat, och gå på hans bröllop haha! nu har han tappat kontakten med två av dom, men den tredje är från holland, jättetrevlig. hoppas på ett vis att han kommer. samtidigt så känns det som att det blir en hel del extrajobb (översättningar och förklaringar mest) om han kommer, som enda utlänning. tur då att vi har en kompis som bott i holland i 10+år och pratar flytande holländska, så OM han kommer så får han sitta med henne haha. :P
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!