Tessa skrev 2014-01-10 21:57:12 följande:
Har själv tänkt börja kika på klänningar i sommar. Tycker det finns så många fina modeller och ju mer man tittar desto större blir klänningsdjungeln. Tror det är bra att testa lite olika modeller till att börja med för att veta vad som passar bäst för ens figur.
Fick tidig födelsedagspresent av mina föräldrar (fyller år i slutet av månaden)! Flyg till Stockholm över en helg och besök på bröllopsmässan!
Ska bli sååå himla kul, passa på att träffa vännerna jag har kvar där och bara gå runt och prata bröllop och få inspiration en hel lördag!
Någon av er som har varit på bröllopsmässa tidigare eller ska gå på någon bröllopsmässa i år?
Gjorde lite beräkningar på sparandet till bröllopet och det ser lite tufft ut. Men det finns en ljusning.
Jag har jobbat hårt och gjort ett par event för ett bilmärke under förra året när jag fortfarande bodde i Stockholm. När jag flyttade hem till de norra delarna behövde jag köpa en bil för att ta mig runt, och hade givetvis förälskat mig i just detta bilmärke. Eftersom jag hade jobbat så tight med dem och gjort lyckade event fick jag köpa en sprillans ny bil till ett jättebra pris.
Nu verkar det som att min darling ska börja plugga till hösten, och om han kommer in på någon av skolorna han önskar så flyttar vi ner till Stockholm igen. Det betyder att vi inte längre kommer behöva ha en bil - en onödig kostnad (även om det gör ont i hjärtat av tanken för jag det är äkta plåtkärlek till min bil
).
Eftersom jag fick bilen till ett så bra pris och detta är ett bilmärke med extremt bra andrahandsvärde, betyder det att jag kommer ha pengar ÖVER, ungefär hela den tänkta budgeten på 60 000 kr!
Jag och m2b ska gå på bröllopsmässan här i Gbg 15-16 februari.
Jag ska börja kika lite på klänningar snart också tänkte jag, är ju precis som du säger en djungel, så man vill vara ute i god tid :p
Lycka till med budgeten, oavsett om det blir mer eller utan bil