• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Nightrod skrev 2014-10-01 08:57:02 följande:

Jaha då har vi bokat vi med :)

Var nere hos mina föräldrar i helgen, vette fan vem som ser fram mest emot bröllopet vi eller dem. Men det märks att de känner mig väldigt väl numera, de frågar väldigt försiktigt om de får göra eller kan komma med förslag. De frågade nu om de kunde  anlägga nya stora blosterland på deras sommarställe så de odla alla blommor vi vill ha till bröllopet, för de vet vi vill ha blommor som vi själva kan odla efter bröllopet i trädgården (skall köpa färdiga med men tror inte man kan ha för mycket) Så nu skall vi välja blomfröer osv som de skall köpa :)

nnnnnnnnnnnnnICE! 
    Ninjara skrev 2014-10-01 09:30:25 följande:

Filibustern, visst är det Stensele kyrka? Sveriges största träkyrkanSkrattande

jajepjux! varit där? bor i närheten? :D 
  • Nightrod
    Ninjara skrev 2014-10-01 10:00:32 följande:

Är från Storuman

Vi ska gifta oss i Umeå Stadskyrka

Den kyrkan är sååå fet :)
    Live free, ride free
  • Nightrod
    filibustern skrev 2014-10-01 09:54:35 följande:
    nnnnnnnnnnnnnICE! 
    Ninjara skrev 2014-10-01 09:30:25 följande:

Filibustern, visst är det Stensele kyrka? Sveriges största träkyrkanSkrattande

Yess it is, yess it is :)
    tackar
    Live free, ride free
  • filibustern
    Ninjara skrev 2014-10-01 10:00:32 följande:

Är från Storuman

Vi ska gifta oss i Umeå Stadskyrka

åh den är sååå vacker!! nu blev jag ju nyfiken på dig då du är från storuman! ja PMa dig! 

• Iza05

Hej allihopa!

Vi planerar bröllop i Hälsingland nästa sommar och kommer köra borgerlig vigsel utomhus. Funderar över det här med musik under vigseln. Vi har redan anlitat ett band för själva festen på kvällen, men har dock inget under vigseln än så länge (det är dels en kostnadsfråga). Är det lugnt att bara låta spela en låt från spotify under vigseln tycker ni? Och i så fall, har ni tips på någon skön låt? Alla tips är jag tacksam för, allt från rock-och popballader till klassiskt. Shoot! Tack.

Isabel

• Plättis
    Iza05 skrev 2014-10-01 11:15:43 följande:

Hej allihopa!

Vi planerar bröllop i Hälsingland nästa sommar och kommer köra borgerlig vigsel utomhus. Funderar över det här med musik under vigseln. Vi har redan anlitat ett band för själva festen på kvällen, men har dock inget under vigseln än så länge (det är dels en kostnadsfråga). Är det lugnt att bara låta spela en låt från spotify under vigseln tycker ni? Och i så fall, har ni tips på någon skön låt? Alla tips är jag tacksam för, allt från rock-och popballader till klassiskt. Shoot! Tack.

Isabel

Välkommen  

Vi har också funderat på att gifta oss utomhus, och jag har ingen aning om hur vi ska göra med musik under vigseln. Vår tilltänkta plats är en park där de brukar ha konserter på somrarna, så det finns elektricitet i närheten. Men när jag försökt mejla och fråga om det är möjligt att ordna får jag bara undvikande svar... En släkting till mig spelar trumpet, och en av låtarna vi funderar på är La vie en rose med Louis Armstrong. Det är min plan B, att be släktingen spela den när vi går genom parken mot våra väntande familjemedlemmar Hjärta
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    Iza05 skrev 2014-10-01 11:15:43 följande:

Hej allihopa!

Isabel

En trubadur är ju inte jättedyr men väldigt stämningsfull
    Live free, ride free
  • Iza05
    Nightrod skrev 2014-10-01 12:30:11 följande:
    En trubadur är ju inte jättedyr men väldigt stämningsfull
    Tja, det beror på om man behöver betala för en tur-o-returresa ut till vigselplatsen också och sedan även kanske övernattning om hen kommer långväga ifrån... Då blir det ganska dyrt. Särskilt när man redan bokat in ett band för kvällen som kostar 12.000 kr + övernattning ala herrgårdspris + resa från Stockholm. Tungan ute Känner bara att ska man ha någon live så vill man ha någon som man vet är bra och ger bra stämning också, och i detta fall blir det svårt lokalt ifrån (för att vi helt enkelt har dålig koll och det inte finns så mycket info). Så enklast är kanske musik från dator/iphone, tyvärr. Men Plättis har en poäng dock, vi har sagt att vi ska kolla runt om vi hittar någon bland släkt och vänner som kanske spelar något instrument, bara lite gitarr eller fiol vore ju t.ex. trevligt. Än så länge vet vi inte dock...
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!