• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Nightrod

Vi gifter oss både borgerligt och kyrkligt Glad
    Sedan har vi 1-4 dagars bröllop (det kyrkliga)

11 månader kvar och bra är väl det för båda skall komma i matchvikt igen, det e ju fan att man skall arbeta så förbannat, kan man inte få va ledig för att komma i form till bröllopet? Får vinna på lotto snart så man kan gå hemma istället. Så ni kan ge fan i drömvisten gott folk, jag har tjingat den nu?.Tungan ute

Live free, ride free
  • Plättis
    Elenaproblema skrev 2014-09-17 13:10:11 följande:
    Vi tänkte också köra Spotify på festen, känns onödigt attt lägga pengar på DJ.. Skall ni göra en lista och sedan låta den gå eller skall ni ha någon ansvarig eller skall ni låta folk lägga till låtar på festen eller i förhand? :) 
    Vi kommer nog göra en lista och låta den gå. Eventuellt ha en person som har behörighet att byta låt, till exempel den som ska gå som första dans. 

I vår närmaste krets går alla och petar på musiken hela tiden, eller ska slå på en låt som är "så sjukt bra!" som ingen annan vill lyssna på. Det är väldigt blandad musiksmak bland våra vänner, och även om några uppskattar black metal så gör inte alla det. 

Så jag och min sambo kommer vara diktatorer med musiken och låta den avspegla hur vi vill ha festen. Jag tänker klassisk rock och några lagom töntiga schlager-låtar som alla kan. Smöriga kärleksballader och låtar man vill sjunga med i
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Emilia

Jo det är nog så. Jag har hela tiden tyckt jag varit galet långt fram i planerna. Men nu lättar mitt samvete när jag läser era inlägg.

Spotify funkar bra tror jag, bara man som ni spärrar så ingen kan ändra. Annars vet man ju hur det blir, med folk som köar låtar och ändrar låt mitt i andra. Katastrof!
    Vi har dock bokat liveband :) Sen kommer vi köra på en förvald lista efter bandet avslutat som en väns man som är DJ ska sätta ihop :) 
    Ingen annan som tänkt köra på liveband eller DJ?

Hur gör ni med musik i kyrkan?

• Nightrod
    Emilia skrev 2014-09-17 13:45:30 följande:

Jo det är nog så. Jag har hela tiden tyckt jag varit galet långt fram i planerna. Men nu lättar mitt samvete när jag läser era inlägg.

Spotify funkar bra tror jag, bara man som ni spärrar så ingen kan ändra. Annars vet man ju hur det blir, med folk som köar låtar och ändrar låt mitt i andra. Katastrof!
    Vi har dock bokat liveband :) Sen kommer vi köra på en förvald lista efter bandet avslutat som en väns man som är DJ ska sätta ihop :) 
    Ingen annan som tänkt köra på liveband eller DJ?

Hur gör ni med musik i kyrkan?

Vi kommer troligen ha två till tre tjejer samt en manlig trubadur som sjunger. Sedan får vi se hur många det blir i slutändan. Om vädret tillåter kommer vi vara utomhus istälelt för inne i kyrkan och då kommer det spelas för gästerna medans de små minglar innan, då bjudes det även på dryck och snittar innan de behöver sätta sig ner.
    Live free, ride free
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-09-17 13:25:01 följande:
    Vi kommer nog göra en lista och låta den gå. Eventuellt ha en person som har behörighet att byta låt, till exempel den som ska gå som första dans. 

I vår närmaste krets går alla och petar på musiken hela tiden, eller ska slå på en låt som är "så sjukt bra!" som ingen annan vill lyssna på. Det är väldigt blandad musiksmak bland våra vänner, och även om några uppskattar black metal så gör inte alla det. 

Så jag och min sambo kommer vara diktatorer med musiken och låta den avspegla hur vi vill ha festen. Jag tänker klassisk rock och några lagom töntiga schlager-låtar som alla kan. Smöriga kärleksballader och låtar man vill sjunga med i
    Att de alltid ska vara så på fester. Fram för diktatorerna säger jag. Min dag, min musik(okej, kanske lite vår musik) Tungan ute
  • Dobban

Jag o min sambo ska gifta oss 25 juli 2015. Jag hoppar in här om det är okej. :) kul att diskutera med folk som också är mitt i planerandet.

• Ceyzee
    Tingeling89 skrev 2014-09-17 08:54:00 följande:

Välkommen!Välkommen till dig med! Har du storslagna planer nu när du får "göra om"?

Inte kommit så långt ännu men ja, lite storslagna. Vill hitta rätt brudklänning etc.
  • antligen

Hejsan!

Vad kul att det fylls på med nya brudpar hela tiden-hej o välkomna till er också!

Vi kommer troligen köra spotify på festen o ha en "musikdiktator" som håller lite koll.

I kyrkan har jag bara ett MÅSTE o det är Jonas Gardell's "Aldrig ska jag sluta älska dig "

I åratal har jag o min bästa vän ylat ikapp bäst vi kan o larvat oss med att den där låten ska vi sjunga på varandras bröllop,o bägge har vi lovat dyrt o heligt att vi ska det, o det var lätt att lova, för att bli gift DET skulle ju aldrig hända nån av oss!!! Livet gjorde en kullerbytta o här är jag nu, mitt i mitt livs äventyr

Så när jag en dag kom jag o sa " hörrudu, du får nog ta o börja öva sångrösten"

- hon nästan dog!

Sen funderar jag på att skriva en lista på låtar o psalmer vi gillar o ge till en vän som jag "tvingat" bli musikansvarig(jag har nog en släng av bridezilla i mig )

Så får hon bestämma musiken i kyrkan, o vi kan stå där o bli trevligt överraskade.

• litenkaka

Antligen: vad roligt med sången :) Min blivandes best man har vid flertalet tillfällen lovat mig att sjunga "fulla för kärlekens skull" på vårt bröllop så det har vi påmint honom om ;) tror dock inte han kommer leverera...

• antligen
    litenkaka skrev 2014-09-17 21:37:05 följande:

Antligen: vad roligt med sången :) Min blivandes best man har vid flertalet tillfällen lovat mig att sjunga "fulla för kärlekens skull" på vårt bröllop så det har vi påmint honom om ;) tror dock inte han kommer leverera...

Hahaha-på'n bara!

Man måste ju hålla vad man lovar! Kanske kan han hålla ett tal istället och använda några fraser från den sången?

Hoppas du kan lirka fram nåt :D
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!