Himla skrev 2014-09-10 07:43:51 följande:
Men är ni ute i tid så har man ju rätt att få semester....Synd att det ska strula hit o dit....
Hela sambons familj jobbar inom industrin, så det är industrisemester som gäller. Och större delen av min familj jobbar inom sjukvården och kan lika gärna ha semester i juni. När jag och min sambo får semester är det ingen som vet, jag kan lika gärna vara arbetslös och kunna gifta mig varje dag hela sommaren
Nightrod skrev 2014-09-10 09:32:40 följande:
Vi kommer att ha vårt bröllop vecka 32 på en torsdag så det är mitt i veckan. Men det är den vecka då de flesta har semester och då sista semesterveckan, så då brukar man överlag vara hemma. Samt att vi säger till i så god tid så att de som vill delta kommer se till att ha semester då eller att va ledig. Så det är inget vi ser som ett problem.
Samt så säger man till mer än fyra månader i förväg tror jag inte man har rätt att neka ledighet och gör de ändå det så går man bara till facket och klagar
Jag tror också att det borde lösa sig om man ser till att meddela folk i tid. De som vet om att vi planerar bröllop har redan börjat höra sig för om vilket datum vi planerar för så att de kan önska semester.
litenkaka skrev 2014-09-10 10:07:48 följande:
Min sambo jobbar skift så han kanske jobbar på vår bröllopsdag :) men han kan ju byta pass, kompa eller ta semester eller föräldraledigt. Min pappa, min bonusmamma och ja, många av våra gäster jobbar oregelbundet :)
Samma här! Min sambos arbetsplats har öppet alla dagar på året, så just nu har jag mest ångest över att han kanske måste jobba på julafton
Pappa har dessutom någon konstig form av anställning där han inte får semester alls utan bara meddelar sin chef om vilka veckor han inte tänkt jobba under sommaren.