• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka
    Öland2015 skrev 2014-09-13 14:19:03 följande:

;

En fråga till gruppen (och jag ber om ursäkt om ni redan har diskuterat detta): Hur gör ni med festkläder (dvs klänningen och Frack/smoking, etc)? Hyr ni eller köper ni? Jag har tänkt att göra köpandet av min brudklänning till en liten outing för min syster, mamma och två nära kompisar. Vi besöker nog någon butik i Stockholm... Har någon nån bra rekommendation när det gäller bröllopsbutik i Stockholm? Tänkte mig en butik som är lik Klienfelds (den ligger i NYC och är med i TLC's tv-program "Say Yes to the Dress").

(Testade faktiskt en klänning idag i smyg, kunde inte låta bli! Har aldrig testat bröllopsklänningar tidigare och ville bara se hur det kändes att vara insvept i så mycket tyg! hehe... Klänningen var dock två storlekar för stor, så ni får ignorera att den inte passar direkt.)

Vi kommer köpa kläder, hyra känns som att "kasta pengarna i sjön", köper jag kan jag alltid sälja klänningen sen. Kommer antingen beställa från Davids bridal i USA eller köpa i butik. I Stockholm ska Lilly (nära Stureplan) vara bra men även Stockholm brud och fest på Hornsgatan. Tror inte fet finns någon butik som är som Kleinfeldts men jag tänker prova klänningar på Fest- och bröllopspalatset i Degerfors, rätt stort och mycket klänningar
  • FruJuni2015

Okej vi ska gifta oss i Grönhögen.

Super fin klänning! Jag tror att jag ska köpa en klänning på Lillys, jag hoppas att jag hittar en på rea!

Att hyra är nästan dyrare än att köpa..

• Tingeling89

Jag ska svänga förbi 3 olika på lördag. Stockholm brud och fest(hornsgatan), Zelini (kungsholmen, som btw har utförsäljning nu) och Bridal outlet (ropsten). Så bara att hålla tummarna Glad

• Plättis

Vi har äntligen bestämt datum! 

25 juli 2015 smäller det, så nu fattas bara lokal och klänning och såna detaljer  

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-09-15 13:23:42 följande:

Vi har äntligen bestämt datum! 

25 juli 2015 smäller det, så nu fattas bara lokal och klänning och såna detaljer  

Grattis! Nu är det ju bara småsakerna kvar Flört
  • Plättis
    Tingeling89 skrev 2014-09-15 13:51:49 följande:
    Grattis! Nu är det ju bara småsakerna kvar Flört
    Det känns faktiskt lite så Tungan ute Så länge vi har ett datum att sikta på ordnar sig resten. (Men jag hade lika gärna kunnat gå och gifta mig imorgon och skippa ståhejet runtomkring.) 
    Tingeling89 skrev 2014-09-15 11:34:59 följande:

Jag ska svänga förbi 3 olika på lördag. Stockholm brud och fest(hornsgatan), Zelini (kungsholmen, som btw har utförsäljning nu) och Bridal outlet (ropsten). Så bara att hålla tummarna Glad

Jag har faktiskt mejlat med Zelini, och hon verkar supertrevlig! Kan rekommendera Lilly på Birger Jarlsgatan om du inte varit där. Superbra bemötande, trevlig och kunnig personal. Och massor, massor av klänningar
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Trattkantarellen

Jag har mailat med dindrömklänning, jag försöker träna och gå ner lite i vikt innan bröllopet, och undrade hur länge man vågar vänta med att beställa, då skrev hon att hennes sömmerska här i Sverige ska sy in klänningen åt mig GRATIS i vår om jag går ner mer i vikt

Så ska iväg och ta alla mått hos henne någon dag nu snart  

• Tingeling89
    Plättis skrev 2014-09-15 14:07:07 följande:

Tingeling89 skrev 2014-09-15 11:34:59 följande:

Jag har faktiskt mejlat med Zelini, och hon verkar supertrevlig! Kan rekommendera Lilly på Birger Jarlsgatan om du inte varit där. Superbra bemötande, trevlig och kunnig personal. Och massor, massor av klänningar
    Åh det låter ju toppen. Får kika där med om inte jag hittar de jag letar efter hos dem tre jag ska till på lördag Skrattande
  • Nightrod
    Trattkantarellen skrev 2014-09-15 15:30:37 följande:

Jag har mailat med dindrömklänning, jag försöker träna och gå ner lite i vikt innan bröllopet, och undrade hur länge man vågar vänta med att beställa, då skrev hon att hennes sömmerska här i Sverige ska sy in klänningen åt mig GRATIS i vår om jag går ner mer i vikt

Så ska iväg och ta alla mått hos henne någon dag nu snart  

Bra kundservice. :)

Därför jag väntar med mina kläder, skall också gå ner ett par pannor till innan jag vågar beställa. gick själv in på steg två av dieten idag, påbörja linfröolja (äta rätt fett förbränner fel fett) och beställde ZMA för att ta bort streshormoner i kroppen (träna vs lite mat) som även de binder fett.

Lycka till
    Live free, ride free
  • litenkaka

Åh vill ocks beställa klänning men jobbar på att gå ner 20kg :P två ner, 18 kvar... Men vi ska gifta oss i oktober så jag har tid på mig!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!