• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • E&M
    filibustern skrev 2014-09-06 15:09:41 följande:
    va fin! är den tvådelad eller ser det bara ut som så? 
    Nej den är inte tvådelad =)
  • litenkaka

Har ni funderat på toastmaster/toastmadame? De vi gärna vill ha som toastpar är en vän till min sambo som varit toastmaster flera gånger innan. Glimten i ögat men väldigt omtänksam. Och en vän till mig som varit på +20 bröllop och även varit värdpar tillsammans med sin sambo. JG litar på att dessa två kan bidra med idéer och hålla igång "kalaset" :) grejen är att de inte känner varandra och medan min vän bor i vår hemstad bor hans vän i staden där vi gifter oss - 15mil från varandra. Hade ni valt dem ändå? Och min vän vill jag även ha som tärna - är de ett hinder för stt ha henne som toastmadame?

• josefinas

Liten kaka tack för tipset jag kollade upp det. Tyvärr fanns de ännu bara i Söder och jag bor i Norr :( Jag får fortsätta leta! :)

• Elegansnejlika

Vi skulle egentligen ha träffat vår eventuella bröllopskoordinator idag men hon fick vabba, vi blev lite ledsna för vi var verkligen taggade! Men vi satsar på onsdag istället. Dock har vi hittat en fotograf som verkar fantastisk och som kan skräddarsy ett paket med tid, typ av bilder osv. Min m2b är programmerare och har gjort en hemsida men bröllopsplanerarverktyg, superbra! Kanske kan bli något vi kan bli rika på ;)

Nu till en fråga: var kan man hitta fina caketoppers? Vi funderar på att ha ett par (tjejen blond, killen mörk) och en hund då vår hund betyder jättemycket för oss (och alla gäster), har ni några tips?

"Litenkaka": jag tror det fungerar bra även om toastmaster/madame bor långt ifrån varandra, mail finns ju och är de så öppna som du beskriver blir det nog toppen. Om vi ska ha toastmaster/madame ska det nog vara samma som min tärna/bestman så det inte blir för många som behöver ha koll :)

• Tingeling89
    Elegansnejlika skrev 2014-09-08 20:23:21 följande:

Vi skulle egentligen ha träffat vår eventuella bröllopskoordinator idag men hon fick vabba, vi blev lite ledsna för vi var verkligen taggade! Men vi satsar på onsdag istället. Dock har vi hittat en fotograf som verkar fantastisk och som kan skräddarsy ett paket med tid, typ av bilder osv. Min m2b är programmerare och har gjort en hemsida men bröllopsplanerarverktyg, superbra! Kanske kan bli något vi kan bli rika på ;)

Nu till en fråga: var kan man hitta fina caketoppers? Vi funderar på att ha ett par (tjejen blond, killen mörk) och en hund då vår hund betyder jättemycket för oss (och alla gäster), har ni några tips?

"Litenkaka": jag tror det fungerar bra även om toastmaster/madame bor långt ifrån varandra, mail finns ju och är de så öppna som du beskriver blir det nog toppen. Om vi ska ha toastmaster/madame ska det nog vara samma som min tärna/bestman så det inte blir för många som behöver ha koll :)

Jag rekommenderar Etsy. Dem har verkligen allt där Glad
  • Plättis

Aaaah! Restaurangen som varit vår plan B i fråga om lokal hörde just av sig och sa att vi inte kan ha festen där under deras högsäsong, utan helst före midsommar eller senare i augusti. Min sambo vill hemskt gärna ha bröllopet under semestern för att alla gäster ska kunna vara med, så då funkar det inte  

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

Alltså jag kanske är ute och cyklar men jag tänker tvärt om - det är lättare med bröllop när Semestern är slut? På semestern kan många ha annat bokat, efter semestern är alla i stort sett garanterat hemma? :)

Plättis skrev 2014-09-09 14:30:19 följande:

Aaaah! Restaurangen som varit vår plan B i fråga om lokal hörde just av sig och sa att vi inte kan ha festen där under deras högsäsong, utan helst före midsommar eller senare i augusti. Min sambo vill hemskt gärna ha bröllopet under semestern för att alla gäster ska kunna vara med, så då funkar det inte  

• Trattkantarellen
    litenkaka skrev 2014-09-09 20:23:48 följande:

Alltså jag kanske är ute och cyklar men jag tänker tvärt om - det är lättare med bröllop när Semestern är slut? På semestern kan många ha annat bokat, efter semestern är alla i stort sett garanterat hemma? :)

Exakt så tänker vi också, de få veckor man har semester brukar vara rätt fullspäckade..
    Därför kör vi bröllopet i maj, innan semestrarna.
  • Plättis

Det är lite tvärtom för oss. Våra familjer brukar inte åka bort på semestern, och när de börjar jobba så är det alla dagar på veckan. Det kommer det även vara för min sambo, hans skift varierar mellan 8 och 22, måndag till söndag.

Vi måste diskutera lite till här hemma, jag hade kunnat gifta mig i januari också, det är min kära blivande make som är besvärlig och vill ha det på sommaren :P

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Himla
    Plättis skrev 2014-09-09 23:16:14 följande:

Det är lite tvärtom för oss. Våra familjer brukar inte åka bort på semestern, och när de börjar jobba så är det alla dagar på veckan. Det kommer det även vara för min sambo, hans skift varierar mellan 8 och 22, måndag till söndag.

Vi måste diskutera lite till här hemma, jag hade kunnat gifta mig i januari också, det är min kära blivande make som är besvärlig och vill ha det på sommaren :P

Men är ni ute i tid så har man ju rätt att få semester....Synd att det ska strula hit o dit....
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!