• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    litenkaka skrev 2014-09-04 10:47:53 följande:

När kommer ni börja prova klänningar? Har ganska många kilon jag vill ha bort innan jag ställer mig i ett provrum då jag vill ha en figursydd spetsklänning med släp och öppen rygg :) tänker mig efter årsskiftet eller är det sent?

Jag har provat klänningar i ett och ett halvt år redan Den jag har i garderoben börjar kännas mer och mer fel när jag tänker på den. Spetsklänningen jag hade fastnat för som var för dyr spökar i huvudet, så jag letar efter en liknande (eftersom den jag vill ha har utgått ur sortimentet).

Råkade nämna för min mamma att jag tänkte köpa en annan klänning, så nu tror hon att jag är helt galen. Men jag har min sambos välsignelse, förutsatt att jag går ner så mycket i vikt att jag inte kan ha min nuvarande. Det är en ganska bra motivation, och jag gick ner två kilo förra veckan då jag låg hemma i magsjuka och inte kunde äta på flera dagar. Jag rekommenderar inte den metoden till övriga.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Pionibuketten
    Jenniie skrev 2014-09-04 12:20:33 följande:

Vi planerade att gifta oss förra året egentligen men köpte hus och fick skjuta upp. Så jag har redan min klänning. Den köpte jag på light in the box. Kan rekommendera denna sida starkt om man tänker sig Kina klänning. Så fantastiskt välsydd och detaljer som jag endast hittade hos dom dyrare märkena i Sverige. Så all eloge till den sidan, betalade 1400kr för min och sen tullavgift på kanske 300kr :)

Får kolla där då!
    Såg att min moster hade köpt en festklänning på jjhouse. Den var riktigt fin! Tror hon betalade 700 med all frakt och tull.

Vet någon av er vad för typ av klänning man ska tänka sig? Jag är ju rätt kort 161 cm och har börjat träna som en tok och äta mindre kolhydrater! För att jag vill inte se tjock ut. Inte för att jag är minsta överviktig, men kanske bli lite "tajtare" inför den stora dagen!
    Men är en prinsessklänning att rekommendera? det kanske är svårt förresten såhär över nätet..
  • Jenniie

Man vill ju verkligen se smashing ut på sin stora dag. Jag har provat en hel del och kom fram till att sjöljungfrumodell va bäst på mig. Jag är lång (178cm) och är jämn stor. Har ingen smal midja och höga höftben, alltså kan jag inte ha en markerad midja och sen empiremodell för då blir den "smala" punkten inte så smal och sen blir det bara större. En sjöjungfrumodell framhäver min längd och ger en långsmal siluett. Sen fluffet får komma där nere haha. Åh då är så roligt med klänning! Men ja man skulle absolut kunna tänka sig någon till som valmöjlighet :)

• litenkaka

Ingen som ska köpa i butik? :) Skulle aldrig våga beställa min klänning från Kina men tänker nog göra det med tärnklänningarna!

• Nightrod
    litenkaka skrev 2014-09-04 14:56:29 följande:

Ingen som ska köpa i butik? :) Skulle aldrig våga beställa min klänning från Kina men tänker nog göra det med tärnklänningarna!

Vi hittade just den vi ville ha på nätet, sedan så är det ju bara att beställa den tidigt så om det inte skulle va bra så är det bara att köpa ny någon annanstans

Live free, ride free
  • MalinD

Hejsan alla!

Tänkte att det var dags att komma med här offentligt, har följt tråden så länge! Och det är så kul att läsa om era tankar och erfarenheter.

Vi kommer gifta oss 18/7 och det enda som är helt klart är faktiskt min klänning :p jag skulle bara börja prova lite för att se vad jag passade i, och fastnade helt och hållet för en klänning på rea :) så det var bara att slå till! Nu gäller det bara att komma igång med resten av planeringen också..

• litenkaka

Som det ser ut nu har vi bestämt datum - 24/10 ???? aplänge kvar men det känns ändå bra, massor av tid att spara och sprida ut kostnaderna! Efsm det är så sent "måste" jag ju hitta en fin liten pälsjacka ????????

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!