• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Tingeling89

Av någon anledning så funkar inte längre citerafunktionen för mig Obestämd

Pionbuketten: jag tycker du ska ta nummer ett om du inte redan handlat. Fin ivoryfärg.

• Plättis

Det går inte citera sedan senaste uppdateringen för mig heller. Och forumvärdarna verkar ha lämnat BT lite åt sitt öde.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • antligen

Ååå!!

Jag har varit på bröllop <3

Jag o min kille blev tillfrågade om vi ville vara bröllopsvittnen till ett hemligt o enkelt bröllop.Vi fick skarp tillsägelse om att det skulle vara inget speciellt, ingen brudklänning, inga blommor, inga krusiduller. Vår klädkod var varm jacka och stövlar! På en klippa vid havet vigdes de,i höstigt soldis och med vindar så att de flesta risgrynen hamnade på vigselförrättaren-fniss!

o till bröllopsmiddag blev det grillad korv o varm choklad.

Men men.....gifta sig UTAN BRUDBUKETT? Det kunde hon ju glömma!!

Dom har hund o är mycket ute i skogen så jag band en bukett av enbart massa höstiga skogiga saker, den blev riktigt bra faktiskt och hon blev såå himla glad! (Tyvärr får jag inte fram bilden ihop med inlägget men jag provar lägga in den på "blomsidan" i galleriet om nån vill se)

• vinkelina

Puh. Dagens jobbiga över (hatar att ringa) men kyrka är bokad 12.9.2015 (trots svärmors gruffande att man skall göra det på sommaren. Men då kokar man ju)

Fick dessutom ringa prästen själv då han är pensionär men även det gick bra. Säkert tyckte han synd om mitt stammande

• cecbj195

Hej brudar!

Jag har inte varit här på jättelänge! Min lust på bröllopsplanering försvann lite för ett tag sen, nytt jobb har tagit alla krafter och så blev jag lite putt på fästmannens ointresse för sånt där jättekuliga saker som inbjudningskort, klänningar och blommor Flört Men nu känner jag pirret komma tillbaka lite. Tur att vi har gott om tid på oss!

Förra veckan var det exakt ett år kvar! :D Fick också reda på att ett par vi förmodligen kommer bjuda (kollegor till mig båda två) har sin femårsdag på vår bröllopsdag :P

Men så mycket längre har vi inte kommit. Ska träffa brudtärnan nästa vecka och bröllopsmysa lite, vi bor inte i samma stad så vi ses inte så ofta. Och i november kommer hela brudföljet hit för planeringsmiddag :D 

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg jag missat men jag hoppas det går bra för er i alla fall!

• Sofia2015

Ikväll har vi pysslat ihop några Save the Date-kort, mest till våra långväga gäster för att de ska hinna boka resa. Jag blev nöjd sånär som på några missöden med klistret...
    Mest nöjd är jag med spetsremsan!

• Faya83

Hej på er! Här planeras det för bröllop nästa sommar! Längtar som bara den! Det roliga är att karln min börjar få upp ögonen och vill vara med och planera oxå :D Plats och lokal till fest är bokad. Inbjudningskort snart beställda. Planerar dukning och mat just för tillfället ;) kommer ni ha servitriser på era bröllop? Vart får ni tag på dom?

Hoppas planerna går som det ska för er! :)

• cecbj195

Sofia2015: Superfina!! :D 

Jag har "pysslat" lite i datorn de senaste dagarna och gjort designen till inbjudan, festprogrammet och släktträdet. Detta ska vi skriva ut på lite finare papper och sedan pyssla ihop med det mörkblå pappret som ska agera "pärm".

• filibustern

ok, en post uträknad :D 

har ju haft en funderering i hur mycket den alkohol vi ska bjuda på kommer kosta. 
    vi kommer bjuda på 
    2glas vitt/rött (och det får de blanda hur de vill, ett av varje, två av ett)
    2glad öl/cider (samma här) 
    1 likörskvätt :P 

och vi fick ju lite olika alternativ på speciellt rött och öl, men för 
    4 boxar rött
    2 boxar vitt
    2 flaskor likör
    3 flak öl
    3 "flak" cider

kommer kalaser gå på mellan 3500- 4000kr..beroende på vilket vin och vilken öl.. för MAX 40pers inkl. oss. 

rimligt? 
    en del saker har jag räknat bort/till. tex öl för jag och karln, då vi båda hatar öl, en del av gästerna dricker inte alls.. många föredrar rött framför vitt... etc. 

men just fasen.. kom ju på.. kanske inte alla dricker för de ska köra?... aja.. bättre ha så alla (som dricker) får, än att folk ska bli utan.. 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!