För oss går det uppåt och neråt i planeringen. Den första lokalen har vi avbokat eftersom vi kom fram till att det blev för jobbigt att välja bort halva gästlistan. Högst 46 personer skulle rymmas till middagen, och eftersom vi vill ha en liten vigsel skulle alla vänner och kusiner komma bara på festen, inte vigsel eller middag. Dessutom skulle vi bara få en del av lokalen avsatt för oss, resten skulle vara öppet för allmänheten. Det fick sambon att tappa lusten helt, han tyckte det kändes oprofessionellt.
Men min fina sambo föreslog redan i somras en fin lokal vid Umeälven som vi bokade nu istället. Ända sedan dess har han gått omkring och sagt "Jag saaaaa ju att det skulle vara ett bra ställe för bröllopsfesten!" precis som om jag aldrig lyssnat på honom innan Jag har faktiskt fortfarande inte sett den på riktigt, bara på bild. Det är en tillitsövning av rang.
Ägaren till vår nya lokal har en cateringfirma och ett bageri, så han tar hand om precis allt. Och varje gång vi setts hittills har han lovat att det ska bli den bästa dagen i våra liv, att vi inte ska behöva oroa oss över en enda detalj. Så jag känner mig lugn och tillfreds, och sambon är jättenöjd eftersom vi har ett proffs som tar hand om allt. Det kommer förmodligen bli lite dyrare än vi hade tänkt först, men jag tror det kan vara värt varje krona.
Klänning ska jag prova i Stockholm när vi åker dit för att fira nyår med vänner. Egentligen har jag bestämt mig för en kinaklänning, men jag vill fortfarande njuta av att få känna mig som en brud och se om modellen passar så bra som jag skulle önska