Lite uppdatering från vår bröllopsplanering:
Vi gifter oss i mitten av April på en herrgård, vi viger oss och har middagen på samma ställe. Det blir vigsel på förmiddagen, sedan tårta och efter det buffé. Vi ska bo på herrgården natten före och eventuellt natten efter bröllopet. Eftersom jag kommer vara gravid i 7:e månaden satsar vi inte på kvällsfest utan dagsbröllop.
Vi har skickat ut inbjudningskort till ca 40 gäster och har OSA i februari, min fästman har gjort en hemsida med info och anmälan så det är smidigt att ha koll.
Just nu har vi bokat brudtärna, brudnäbb, herrgården, vigselförättare och fotograf. Jag har hittat en klänning på den lokala bröllopsbutiken som det lutar åt, har en idé om blommor och tårtan. Vi har kvar att prata med tilltänkt bestman, köpa vigselring till mig och boka frisör/sminkös.
Just frisör har jag helt fastnat på, eftersom herrgården ligger 3 mil utanför staden, och vigseln ska vara ca. kl. 12 verkar det blir svårt att få ihop om jag måste åka 3 mil tur och retur på morgonen samt vara hos frisören ca. 4 timmar.
Jag har än så länge bara pratat med en frisör och hon menade att det tar ca 4 timmar för en uppsättning + 1 timme för smink, kan det stämma? Alternativet är att se om en frisör kan komma ut till herrgården, men just hon skulle ha minst 600 kr/timme i resersättning...
Hur har ni tänkt det med frisör + smink på bröllopsdagen + "tidsschema"?