• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • antligen

Tack för era fina kommentarer! Jag ska "öva" mig att sluta oroa mig för det där.

Filibustern -din klänning är såå vacker!! Jag förstår att det är en spännande väntan nu.

Frisyrångesten har jag skjutit fram o tar senare-hihi.

Jag har mest ringtankar just nu. Vi väljer mellan att designa egna eller köpa från Sydafrika. Min ena tärna bor där o tar med dom hem isåfall. De har ett turistföretag därnere o samarbetar med ett par guldsmeder. En ring har jag redan förälskat mig i - Evolym från Schimansky. Jag ska försöka få in en bild på den sen,så får ni vara smakråd :)

O tänk va.... Nu är det inte många timmar kvar tills det är

"Vårt år" för oss alla 2015 brudar.

Gott Nytt År allihopa!!

• crs

Hej allihop!

Jag tror detta är min debut i denna tråd. Ska gifta mig 25e juli :)

Senaste dagarna har varit mer upp och ner än vanligt. Kanske för att jag försökte ta tag i planering men mest fastnade. Alla klänningar jag tittade på kändes helt fel för mig, det verkade omöjligt att få till det vi vill på vår budget och allt var mest eländigt och det kändes som att vi lika gärna kunde lägga ner alltihop. 

Men så uttryckte jag min oro för min snubbe, och vips så var allt löst. Vi möblerade om lite i vår bröllopsbudget och vardagsbudget. Lyckades få in mer pengar på de poster det saknades på, utan att göra något annat orimligt litet eller öka den totala budgeten. Det är jag som är ekonom, men jag hade nog inte kunnat få till den magin utan sambons hjälp. I processen bestämde vi vilka ringar vi ska ha, och vart vi ska åka på bröllopsresa. Ska bara flytta pengar från ett konto till ett annat, sen ska vi boka resa och boende. Drygt en vecka i Milano, kan nog leva med det. :) Förutom det praktiska med att beställa ringar och ordna med efternamn och hindersprövning så är det i princip bara kläder kvar. Jag har fortfarande lite känslan av att inte hitta något jag gillar, men med en större budget där så borde det bli lite enklare iallafall. Kanske blir det alltså något ändå! 

(Jag är just nu väldigt nöjd över det upplägg vi bestämt oss för, eftersom det gjort att vi har så mkt mindre att planera. Inga lokaler att boka, inga inbjudningar att skicka, inget sånt. Fantastiskt skönt även om sånt säkert med kan vara rätt skoj.)

• Vaniljbullen
    Gott nytt år alla brudar! 

Hjärta
    I år smäller det! 
    Kram på er
  • filibustern

gott nytt år brudar! inledde året med lite dekorationspyssling vilket resulterade i en sabbat bandsåg.. men centerpiecen är klar.^^ bild kommer när jag har tillgång till dator

• sarajohanna

Hejsan,

Gud vad jag känner mig sent ute när ni redan har planerat i över ett år :)

Har försökt läsa ikapp lite, men efter typ en vecka och 150 sidor så ger jag upp och hoppar in i nutid istället...

Vi ska gifta oss den 15/8 och har hittills bara lyckats boka kyrka och lokal, det mesta annat hänger i luften.

• litenkaka

Du är INTE sent ute :) om man inte gifter sig i en större stad och vill ha de mest populära lokalerna och krögarna kan man slänga ihop ett bröllop på ett par månader :(

Jag ich min sambo gifter oss 26/9 och har bokat kyrka, lokal, köpt näbbklänningarna (rea på Lindex) samt tillfrågat tärna och marskalkar. Tärnan och ena marskalken är även tillfrågade om att vara toastpar under bröllopet!

sarajohanna skrev 2015-01-02 10:03:21 följande:

Hejsan,

Gud vad jag känner mig sent ute när ni redan har planerat i över ett år :)

Har försökt läsa ikapp lite, men efter typ en vecka och 150 sidor så ger jag upp och hoppar in i nutid istället...

Vi ska gifta oss den 15/8 och har hittills bara lyckats boka kyrka och lokal, det mesta annat hänger i luften.

• Plättis

Nu är sambon och jag hemkomna efter nyår i Stockholm. Passade på att ta med mig min vän och prova klänningar, men det blev ingen uppenbarelse. Jag hittade två klänningar som var ungefär det jag funderat på, men ingen var Klänningen.

Fastnade för en knälång klänning och ett tyllmonster ;) Jag kommer nog bli tvungen att beställa från Kina för att få det jag vill ha, men jag är sjukt nervös för hur det kommer bli. Ska se om jag kan få över bilderna från telefonen så ska jag lägga upp dem.

Mest uppenbart när jag tittar på bilderna själv är att de där extrakilona som smugit sig på måste bort. Klänningarna sitter inte alls så bra som jag skulle vilja :/

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • sarajohanna

Den lokal vi ville ha var fullbokad till mitten av september när vi hörde av oss i mitten av december. Då fick jag lite halvpanik, men nu när vi har nånstans att vara är jag något lugnare :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!