• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    crs skrev 2015-01-16 15:28:44 följande:
    Vi hade tänkt ha vigsel med närmsta vännerna, för att sedan äta frukost tillsammans med dem innan vi åker till Kalmar. Så vi skulle väl isf bli sådär 15 pers på vigseln, inklusive 3 barn och oss själva.
    Det är bara dem vi hade tänkt träffa där. Eller ja, han som frågade, och mina två andra bröder, med familjer. Så om de kommer hit blir det 10 pers till på vigseln, ganska stor procentuell ökning :P Frågade mina andra bröder om de gärna vill vara med, och det verkar så. Ny plan, med andra ord! Och så hoppas jag att sambons familj inte blir sura för att vi inte bjuder hit dem. De får fan stanna i Malmö, vi måste ha en anledning att åka dit, har ju bokat resa från Kastrup dagen efter :P 
    Jag pratade med en av mina släktingar om att rent hypotetiskt bara bjuda dem på middagen och ha vigseln med de absolut närmaste (fortfarande 22 personer). Svaret var att det var vigseln som var det viktiga, och att det skulle betyda massor att få vara med på den. Så vi gick från 22 till 55 gäster. Men samtidigt kändes det som att vi bara kommer göra det här en gång, och då vill vi inte att någon ska känna sig utanför. Vissa reser ändå en bit för att kunna vara med, och vi ville inte bjuda bara en faster/moster och inte de övriga. Kränkande särbehandling, typ. 

Så det kan vara bra att åtminstone stämma av med din sambos familj ifall de väldigt gärna vill vara med på vigseln. Eller i annat fall filma den så att de kan se den i efterhand. Bröllop är väldigt känsligt för många, och det känns som en jättetråkig sak att bli osams med någon över
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Plättis skrev 2015-01-16 15:53:12 följande:
    Jag pratade med en av mina släktingar om att rent hypotetiskt bara bjuda dem på middagen och ha vigseln med de absolut närmaste (fortfarande 22 personer). Svaret var att det var vigseln som var det viktiga, och att det skulle betyda massor att få vara med på den. Så vi gick från 22 till 55 gäster. Men samtidigt kändes det som att vi bara kommer göra det här en gång, och då vill vi inte att någon ska känna sig utanför. Vissa reser ändå en bit för att kunna vara med, och vi ville inte bjuda bara en faster/moster och inte de övriga. Kränkande särbehandling, typ. 

Så det kan vara bra att åtminstone stämma av med din sambos familj ifall de väldigt gärna vill vara med på vigseln. Eller i annat fall filma den så att de kan se den i efterhand. Bröllop är väldigt känsligt för många, och det känns som en jättetråkig sak att bli osams med någon över
    Ja, det har du rätt i. Får kanske höra med dem också. Om det skulle vara så så får väl jag och snubben åka till Malmö själva på kvällen och dinera bara vi. Knappast något vi skulle må dåligt över iofs, men inte direkt som planerat :P Hade lite tänkt slippa ha något stort, det verkar så bökigt... Nu skulle det iofs inte bli så många till med hans familj, 4 vuxna och 2 barn, men ändå. Att samla alla är ändå ett alternativ vi diskuterat och valt bort. Men som du säger, tråkig grej att bli osamt med någon över, och vill inte att någon ska känna sig särbehandlad. 
  • iurochskur
    almami skrev 2015-01-16 14:01:08 följande:
    Denna var på tok för stor så jag fick hålla ihop den med ena handen..
    Så himla fin denna var, elegant, vart kommer den ifrån? Den första var också jättefin på dig men det gissar jag att de flesta klänningar är :)!
  • Ninjara

Idag är det exakt 4 månader kvar. Herre min je vars tog tiden vägen?

Har i alla fall haft en toppenvecka, köpt världens finaste klänning, beställt brudbukett, corsager, tärnbuketter, fixat personal, pratat med kyrkan om riskastning (inte alla som tillåter), varit på systemet och pratat dryck och kollat upp alkoholfria alternativ.

När jag sedan kom hem en dag hade jag ett "mystiskt" brev i postlådan:

"Blivande Bruden planerar inför Bröllopet. Möhippegänget står i startgroparna för en kidnappning...
    Är du beRÄDD?
    Har du packat väskan? Följande innehåll:
    Ett förkläde, sexiga underkläder, en avbitare, oömma kläder, massageolja har du inte, far inte och köp möhippegänget har reserv VASELIN.
    Eftersom vi obemärkt har kunnat posta detta är du inte tillräckligt uppmärksam! Se upp för vita skåpbilarm förklädda kvinnor, kryptiska kommentarer.
    Kakan ska bakas. Degen är knådad. Sitt inte hemma och jäs..."

Helt underbart!!!!

• antligen

Hej på er!

sån fart det blivit i tråden-va kul!

Jag behöver ert tänk i en klännings&kroppsfråga jag har hittills bara fastnat för klänningar med blixtlås, är det nån som vet hur snyggt eller inte snyggt det blir om man behöver sy in eller ut? Vi gifter oss 11juli o jag har inte ännu varit iväg o provat klänning. Känner mig lite stressad över det. Nu till "problemet" jag har gått ner lite i vikt, eller nää jag har gått ner skitmycket i vikt, jag övar mig på att faktiskt vara stolt över den prestationen.....att ha gått ner 43kg. Men nu har jag istället ett skapligt häng, som jag ska skära bort. (Håll en tumme för mig den 10e februari-då ska hängbuken bort!)

Är det nån ide att åka o prova klänning? Ska jag klämma in valkarna i ett par korsetter o testa klänningen med dom?Jag vet inte riktigt hur platt jag kommer att bli, men läkaren trodde att han kommer skära bort ca 20cm o fettsuga magen o sidorna.

Jag har typ ingen att byta tankar med, förutom min karl o det är lite svårt att få förståelse för min klänningsnoja. Jag kommer ju vara "klar" o ihopläkt till juli men läser mycket om att många köper ju klänning 6-8 månader innan eller ännu längre. Är jag sent ute?

Tänk om jag provar nu innan o blir bedrövad o tappar sugen när jag inte ser ut som jag ska?

Eller om jag hittar THE klänning o den måste sys om? Huvudet är fullt av tankar,är bara tvungen att få dom ur mig. Sorry om inlägget blev rörigt, men jag hoppas ni förstår en virrpanna.

• Sofia2015
    antligen skrev 2015-01-16 21:02:32 följande:

Hej på er!

sån fart det blivit i tråden-va kul!

Jag behöver ert tänk i en klännings&kroppsfråga jag har hittills bara fastnat för klänningar med blixtlås, är det nån som vet hur snyggt eller inte snyggt det blir om man behöver sy in eller ut? Vi gifter oss 11juli o jag har inte ännu varit iväg o provat klänning. Känner mig lite stressad över det. Nu till "problemet" jag har gått ner lite i vikt, eller nää jag har gått ner skitmycket i vikt, jag övar mig på att faktiskt vara stolt över den prestationen.....att ha gått ner 43kg. Men nu har jag istället ett skapligt häng, som jag ska skära bort. (Håll en tumme för mig den 10e februari-då ska hängbuken bort!)

Är det nån ide att åka o prova klänning? Ska jag klämma in valkarna i ett par korsetter o testa klänningen med dom?Jag vet inte riktigt hur platt jag kommer att bli, men läkaren trodde att han kommer skära bort ca 20cm o fettsuga magen o sidorna.

Jag har typ ingen att byta tankar med, förutom min karl o det är lite svårt att få förståelse för min klänningsnoja. Jag kommer ju vara "klar" o ihopläkt till juli men läser mycket om att många köper ju klänning 6-8 månader innan eller ännu längre. Är jag sent ute?

Tänk om jag provar nu innan o blir bedrövad o tappar sugen när jag inte ser ut som jag ska?

Eller om jag hittar THE klänning o den måste sys om? Huvudet är fullt av tankar,är bara tvungen att få dom ur mig. Sorry om inlägget blev rörigt, men jag hoppas ni förstår en virrpanna.

Vilken prestation! Grymt jobbat!
    Vi gifter oss också 11 juli! =) När jag var och provade klänningar häromdagen sa hon att det räckte med att jag beställde innan februari var slut för att den skulle komma fram i god tid. Det är ju såklart olika beroende på vilket märke man vill ha dock... Jag skulle ha rådfrågat min lokala brudklänningsbutik om jag vore du. =)
    Det är nog svårt att se hur en klänning skulle sitta om du går nu, fast korsettalternativet kan ju kanske funka. =)
  • Plättis
    Ninjara skrev 2015-01-16 20:42:23 följande:

Idag är det exakt 4 månader kvar. Herre min je vars tog tiden vägen?

Har i alla fall haft en toppenvecka, köpt världens finaste klänning, beställt brudbukett, corsager, tärnbuketter, fixat personal, pratat med kyrkan om riskastning (inte alla som tillåter), varit på systemet och pratat dryck och kollat upp alkoholfria alternativ.

När jag sedan kom hem en dag hade jag ett "mystiskt" brev i postlådan:

"Blivande Bruden planerar inför Bröllopet. Möhippegänget står i startgroparna för en kidnappning...

Är du beRÄDD?

Har du packat väskan? Följande innehåll:

Ett förkläde, sexiga underkläder, en avbitare, oömma kläder, massageolja har du inte, far inte och köp möhippegänget har reserv VASELIN.

Eftersom vi obemärkt har kunnat posta detta är du inte tillräckligt uppmärksam! Se upp för vita skåpbilarm förklädda kvinnor, kryptiska kommentarer.

Kakan ska bakas. Degen är knådad. Sitt inte hemma och jäs..."

Helt underbart!!!!

Fantastiskt! :D
  • Plättis
    antligen skrev 2015-01-16 21:02:32 följande:
    Starkt jobbat! Det är definitivt något att vara stolt över <3

Prova kan du absolut göra nu, jag har provat i typ två år utan att bli klokare Om din kropp förändras mycket efter operationen så är det klart att klänningen behöver ändras, men om du provar modeller som passar de flesta kroppsformer (A-linje är smickrande för alla) behöver du inte bli besviken senare. Personalen i butikerna är proffs, så be dem om hjälp. Att prova är roligt, men det är bra att ha tid på sig så man hinner vela lite
  • almami

Den första!

Allrakäraste skrev 2015-01-16 14:18:22 följande:

Båda var ju supersnygga! :) Vilken gillade du bäst?

• litenkaka

Jag är kär. Ingen klänning som kostar 11500:-... What to do? Har budgeterat för 8000:-. Mori Lee 1901....

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!