crs skrev 2015-01-16 15:28:44 följande:
Vi hade tänkt ha vigsel med närmsta vännerna, för att sedan äta frukost tillsammans med dem innan vi åker till Kalmar. Så vi skulle väl isf bli sådär 15 pers på vigseln, inklusive 3 barn och oss själva.
Det är bara dem vi hade tänkt träffa där. Eller ja, han som frågade, och mina två andra bröder, med familjer. Så om de kommer hit blir det 10 pers till på vigseln, ganska stor procentuell ökning :P Frågade mina andra bröder om de gärna vill vara med, och det verkar så. Ny plan, med andra ord! Och så hoppas jag att sambons familj inte blir sura för att vi inte bjuder hit dem. De får fan stanna i Malmö, vi måste ha en anledning att åka dit, har ju bokat resa från Kastrup dagen efter :P
Jag pratade med en av mina släktingar om att rent hypotetiskt bara bjuda dem på middagen och ha vigseln med de absolut närmaste (fortfarande 22 personer). Svaret var att det var vigseln som var det viktiga, och att det skulle betyda massor att få vara med på den. Så vi gick från 22 till 55 gäster. Men samtidigt kändes det som att vi bara kommer göra det här en gång, och då vill vi inte att någon ska känna sig utanför. Vissa reser ändå en bit för att kunna vara med, och vi ville inte bjuda bara en faster/moster och inte de övriga. Kränkande särbehandling, typ.
Så det kan vara bra att åtminstone stämma av med din sambos familj ifall de väldigt gärna vill vara med på vigseln. Eller i annat fall filma den så att de kan se den i efterhand. Bröllop är väldigt känsligt för många, och det känns som en jättetråkig sak att bli osams med någon över