Vi som gifter oss 2015!
Jo jag förstår dig. Vi minskar vår ringbudget med typ 6k på att bara sätta in stenar, sen kanske man kan köpa en ring på ettårsdagen eller när man har råd.
Jo jag förstår dig. Vi minskar vår ringbudget med typ 6k på att bara sätta in stenar, sen kanske man kan köpa en ring på ettårsdagen eller när man har råd.
Å va mys med jacuzzi! =)
Ja det ska bli skönt
Ingår en hel del i rummet:
www.bestwestern.se/neb-brollopspaket-2328.aspx
I dag hämtade vi ut min ring från guldsmeden där den har varit inlämnad på förstoring. Nu kan jag äntligen ha den på mig och jag ÄLSKAR den!! Tänk att min fina fästman kunde välja en så vacker ring utan hjälp! :)
Har nu pratat klart med Tomas från Johansson & schöttle guldsmedsatelje. för det första har han varit otroligt tillmötesgående och tålmodig med mina 700 frågor och tre mail på raden :P
men.. dessa alternativ har jag dragit ner till:
5 x 0.01ct. 2375kr
5x 0.02ct 3300kr
3x 0.02ct 2025kr
(och 400kr/ring för gravering)
Tomas tyckte att 0.02ct skulle passa bra i min ring. jag har dessa ringar som inspiration. de första ringarna ser ut som våra, fast jag har gult guld i och inga stenar. men jag gillar storleken och avståndet mellan stenarna. vet dock inte vilken
storlek de är... om det är någon som vet så berätta gärna^^
sen kunde han göra en fyrkantig infattning om ja ville - caréfattning. skulle se ut som de små stenarna i denna ring. har alltid gillar tanken på en fyrkantig sten, men han kunde inte sätta in princesslipade stenar i min ring, med risk för att förstöra guldinläggen.. så en caréfattning vore ju ett alternativ.
så.. vad tror ni? jag är väldigt kluven.. det är ju så svårt att helt veta när man inte sett det färdiga resultatet, och kan jämföra.. man kan ju bara föreställa sig egentligen. som sagt, fyrkantig infattning är snyggt, men är det snyggt i MIN ring? den runda infattningen finns det ju bilder på och man ser ju att ja det är faktiskt riktigt snyggt, men är fyrkantig kanske ÄNNU snyggare? eller inte?
ska då definitivt anlita detta företag om vi nu kör på denna idé - vilket så verkar. jättetrevliga. skulle bara skicka ringen med rek brev och med ett papper om vad jag vill ha och när och så..
I min förlovningsring som jag dessvärre slarvat bort nu, suck, så hade jag en fyrkantig fattnin med en 0,04ct rund diamant i. Det var riktigt snyggt och originellt. De har inte såna ringar på guldfynd eller liknande vad jag sett iaf, så jag hade kört på det!
Har du möjlighet att gå på Guldfynd eller liknande för att titta på ringar live? Det kanske blir lättare att bestämma dig om du får se hur det ser ut i verkligheten i stället för på bild. Både fyrkantiga och runda stenar skulle passa jättebra i din ring, så det handlar bara om vad du vill ha :)
Vet ni vad som kom med bud idag?! Min BRUDKLÄNNING från Jenny Joseph/JJHouse så nöjd!! har inte kunnat snöra den själv så det får vänta till midsommarafton när mamma kommer över men man ser ändå när man sätter på sig den och håller om den att den sitter som en smäck, lyfter bysten fint med ringningen (trots amningströtta bröst ;)) och faller väldigt fint!!! Å wow vad jag längtar till att bära den :) Kände mig såååå fin när jag fick på den trots, halvtaskigt hår och osminkad, härlig känsla :) :) :)
Jag hade också röttguld (gult) och samma skena som översta bilden. Jag tror stenhårt på den fyrkantiga infattningen kanske tre diamanter då:)
Åh nu har jag kommit efter igen! ;)
haha.
Men nu har mitt efterlängtade sommarlov börjat och jag har även börjat träna! Gått upp en del sen jag bara la av och värst den sista veckan då vi varit ute och ätit ett par gånger för att fira olika saker...går ju upp ett kilo per gång jag är ute och hinner man inte ha en dag med lite lugnt emellan så är det ju kört för min del! ;) Hehe.
Nu ska jag iaf ha en jäkla hålla-igång-sommar och försöka få med mig sambon! ;) Fatta att om ett år är man ju nästan gift. Vilken underbar känsla! :D
Hade för jag eh... glömde den på en toalett o nu är den borta. Ska dock glra en precis likadan igen när jag får pengar från försäkri gen. Försöker ladda upp bild men går onte. Den finns dock bland mina bildernågonstans i min profil.
Jag skriver dåligt flr knapparna är så jävla småååå!
Filibustern: Ja, alla är vi olika! Så det är bara att bita i det sura äpplet och stå ut med en tråkig sommar på gymmet (ja, än så länge tycker jag det är skittråkigt. Inte jobbigt liksom, bara supertråkigt att fördriva tiden så!). Ett tips till kantvikning är att ta en linjal på "viklinjen" och sedan ta något halvtrubbigt föremål (baksidan på en skärkniv eller en matkniv eller dyl som inte skär igenom pappret) och dra den längst med linjen, då får du en naturlig viklinje och det blir mycket snyggare! ;) (inte för jag tyckte det var så farligt men eftersom du påpekade det så är det ett tips!). Annars tycker jag det var jättesnyggt. Har du svårt för att skriva så kan du förskriva på ett papper, ex. bakplåtspapper, där du skriver av typsnittet du vill ha. Baksidan täcker du sedan med blyerts. Lägg på inbjudan och fyll i bokstäverna så kommer de att kalkeras av, sen kan du bara fylla i med en snygg penna sen! ;) Bra om du inte trycker för hårt när du kalkerar så det inte blir gropar i pappret! Tycker ändå det ser rakt och stilrent ut, men om man vill ha det där lilla extra kan man ju testa det, blir dessutom så att man annars börjar "slarva" efter ett par inbjudningar, brukar bli långtråkigt! :P
cecbj195: Kul att nån mer kämpar i sommar! Runkeeper och jag hade en utmaning förra året. hehe. :P Häng gärna på viktpeppstråden som finns på forumet om du har lust! :D