• amerika

Vad är det värsta du kan tänka dig.....

.... som kan hända på eller inför din bröllopsdag?

Och om du redan är gift: vad var det värsta du tänkte innan och vad blev det värsta som faktiskt inträffade? 

Nästan alla brudar som skriver efter bröllopet har sagt att det de tyckte var så viktigt innan, var plötsligt inte viktigt på själva dagen. Så kom igen nu, vad är era största och hemskaste mardrömmar och nojjor??!!

Jag tänker mig allt från äcklig tårta till fel färg på blommorna, från att mannen svimmade i kyrkan till att bruden spydde på dansgolvet.... Och allt däremellan! 

• Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....
  • Hvidbrud

Min väninna som jobbar med catering fastnade idag i hussen med all mat och personal i hissen i 45 minuter. Det blev stressigt, men hon är pro så brudparet anar inget....:-0

Det värsta jag kunde tänka mig var att det blev en urtråkig fest där våra familjer höll sig för sig och ingen dansade eller uppskattade maten. Tack och lov hade alla jättekul! Det värsta som hände var nog... näsblod i bilen efter vigseln, men det slutade fort. Vi hade helt glömt att tänka på vegeterianerna och nä, jag kan inte komma på något!

• Pyssligheter

Jag funderade inte så mycket på vad som kunde gå fel gällande detaljer såsom frisyr, klänning, tårta osv utan mina största och enda farhågor var att det skulle spöregna då vi hade bröllopsfesten i ett enormt tält i mina föräldrars trädgård och att jag skulle få spränghuvudvärk då jag lider av kroniskt återkommande sådan. Men någon ville mig/oss väl den dagen och lät mig vara totalt smärtfri (ovanligt!) och den enda regnskuren kom under middagen när vi satt tryggt i tältet. Allt gick ÖVER förväntan. Frisyr/smink blev bättre än vad jag trott, maten godare, tårtorna vackrare (och godare), vigseln underbarare, fler tal och spex än vad vi någonsin kunnat tro, ja ALLT. Och då är jag ändå extremt noga med minsta lilla detalj. Så vi kunde inte varit nöjdare! 

• 1337Lise
    filibustern skrev 2013-08-10 17:09:58 följande:
    mina farhågor
    - att jag inte får sova tillräckligt många timmar och därmed kan bli grinig och otrevlig
    - att det blir skitdåligt väder (mest för fotograferingens skull)
    - att jag ska få en väldigt synlig fläck på klänningen av t.ex vin (tidigt under dagen/kvällen) eller när vi fotograferar oss, eller om det regnar eller kommer grönska (VE OCH FASA! det värsta!) på klänningen.
    -att jag ska vara så nervös att jag inte kan njuta av allt.
    - att min man säger "sådär" när jag frågar om han tycker jag är vacker. (han tycker jag är finare i byxor och t-shirt) det kan förstöra en hel kväll.....
    -att jag ska gråta för mycket!!!!!! och för tidigt :P
    - att det ska bli stelt under middagen.

Vi har typ samma farhågor =P

- Jag är rädd för att vara jättetrött under dagen pga sömnbrist - jag blir då väldigt reserverad och trist.
    - Sedan är jag rädd för att jag inte blir nöjd med sminket, och känner mig som en clown (eller en transvestit som jag gjorde efter provsminkningen)
    - Så är jag rädd för att jag kommer vara så pass nervös att jag stänger av, och inte alls kan njuta av vigseln!
    - Jag är också rädd för att min mamma inte kommer kunna sjunga i kyrkan - antingen för att hon är rörd eller för att hon helt enkelt inte tränat ordentligt på låten.
    - Och så är jag rädd för att folk kommer ha tråkigt under middagen
    - Och min sista rädsla (än så länge) är att ingen kommer att dansa efter vår första dans, så vi alla bara står där som fågelholkar.

• Kalaspinglan

Mina största orosmoment var: 1) att jag skulle få migrän på bröllopsdagen,
    2) att en lite knepig släkting till oss trots allt skulle dyka upp (han hade inte hört av sig alls) och förstöra stämningen.
    3) att middagen skulle bli långtråkig och att gästerna inte skulle trivas.

Som tur slapp jag migränen på bröllopsdagen, släktingen hade så pass mycket vett i skallen att han stannade hemma och festen/middagen blev trevlig och folk verkade ha roligt.

Däremot önskar jag att jag skulle ha stressat mindre efter kyrkan och verkligen tagit in allas gratulationer på kyrktrappan. Nu kände jag mig mest stressad för att vi skulle åka till festplatsen och halva stan var avspärrad pga tretusen olika evenemang som inträffade samma dag.

I övrigt är jag/vi jättenöjda med vår dag. Några pyttesaker grämer mig, men inget värt att nämna här, och ingen annan än jag själv märkte det, så jag försöker lägga det bakom mig.

• Kalaspinglan
    xMariax skrev 2013-08-10 19:45:25 följande:
    Min största mardröm är att alla foton från bröllopet blir värdelösa.. Jag och m2b blir aldrig bra på kort..
    Om ni anlitar en professionell fotograf ska du se att hen får till bilder där ni båda ser bra ut! Boka in en provfotografering om ni är jättenerviga och be fotografen om ordentliga instruktioner. En duktig fotograf SKA kunna "styra" även ovana modeller så bilderna blir bra.
  • xMariax
    Kalaspinglan skrev 2013-08-12 12:42:54 följande:
    Om ni anlitar en professionell fotograf ska du se att hen får till bilder där ni båda ser bra ut! Boka in en provfotografering om ni är jättenerviga och be fotografen om ordentliga instruktioner. En duktig fotograf SKA kunna "styra" även ovana modeller så bilderna blir bra.
    Det hade jag gjort om budgeten tillät det..
  • niriel

Jag insåg att jag mest oroade mig för saker som jag inte kunde styra över själv, som:
    - tänk om det regnar!!
    - tänk om det åskar!!
    - tänk om ingen pratar med varandra på middagen!!
    - tänk om klänningen spricker när jag försöker ta på mig den!!
    - tänk om jag trampar på klänningsfållen i kyrkan och den åker ner till midjan!! (ingen bh, ve och fasa)
    - tänkomtänkomtänkom...

Så jag fick jobba hårt på att istället försöka förbereda mig så gott det gick för om utifall det här hände, hur ska jag hantera det? 

Inget av det hände. Men i och med att jag hade lagt ett par dagar på massiv oro och förebyggande positiva tankar kände jag mig sjukt lugn när det väl var dagen B! Flört 

• Pippilångstump

Att ha ett munsår så man inte får pussas, som gör ont och ser sådär riktigt riktigt fult ut så man inte ens vill hänga upp bilderna på väggen. 

Värsta som hände var att vi alla 3 var sjuka så vi orkade inte njuta av vår dag. Vi gifte oss i smyg utomlands och 6m bebisen var med. Men fina bilder lär det bli iaf.

• SandraElisabet

Kul tråd!!! Nästan lite skönt att läsa om andras farhågor, då vet man att man inte är ensam.... Flört

Ärligt så är jag mest orolig för att vi ska ha dåligt väder!
    Vigseln sker i trädgården utanför festlokalen där middagen och dansen etc skall hållas. Om det är storm eller pissregnar så finns det inget annat alternativ än att ha vigseln i stora matsalen där middagen serveras. Det vore trist men inte hela världen, så håll tummarna för oss!

Jag är inte så nojig med detaljerna, jag är övertygad om att det kommer bli underbart med tanke på alla fina vänner och släktingar som kommer finnas där som stöd och hjälp + att jag har sådant planerar-sinne att allt kommer vara fixat in i minsta detalj och det kommer förmodligen inte finnas så mycket utrymme för missar. De som trots allt uppstår får jag blunda för.

Däremot har jag en liten farhåga över att min brudgum ska bli lite överförfriskad och få för sig att dra på progressiv hårdrock (Gojira med mera) till mina äldre släktingars förtret. Men vi ska ha ett låååångt och ingående snack om detta innan stora dagen och vi har redan bestämt att han och jag själva ska komponera en spotify lista med musik som INGEN får röra. Musiken är ett käsnligt ämne.... Hade min far fått bestämma hade det bara spelats gyllene tider, men då hade min blivande dränkt sig i närmaste champange-glas! Obestämd Spännande detta....

Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....