• amerika

Vad är det värsta du kan tänka dig.....

.... som kan hända på eller inför din bröllopsdag?

Och om du redan är gift: vad var det värsta du tänkte innan och vad blev det värsta som faktiskt inträffade? 

Nästan alla brudar som skriver efter bröllopet har sagt att det de tyckte var så viktigt innan, var plötsligt inte viktigt på själva dagen. Så kom igen nu, vad är era största och hemskaste mardrömmar och nojjor??!!

Jag tänker mig allt från äcklig tårta till fel färg på blommorna, från att mannen svimmade i kyrkan till att bruden spydde på dansgolvet.... Och allt däremellan! 

• Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....
  • Sofie R

Finnar på ryggen när man ska ha öppen rygg på klänningen.

• Augusti13

Jag oroade mig mest för följande:
    1. Att några av nyckelpersonerna ställde in i sista minuten (solisten, DJ, makeup/hår-tjejen, fotografen)
    2. Att det skulle spöregna
    3. Att min man skulle få munsår eller andra utslag i ansiktet (han kan lätt få det under stressiga perioder)
    4. Att jag skulle svimma i kyrkan, och därför kissa på mig! haha! 

Inget av detta inträffade, och dagen blev 100 gånger bättre än jag kunde drömma om :) 

• filibustern
    Sofie R skrev 2013-08-13 20:14:01 följande:
    Finnar på ryggen när man ska ha öppen rygg på klänningen.
    JA! gud så hemskt! en sån där jätte som syns från flera meter! usch så hemskt!
  • Hobevi

Mina är:

- Att bli riktigt sjuk, magsjuk osv. Min dotter börjar förskola 2 veckor innan bröllopet Förvånad 
    - Att det ska spöregna
    - Att alla förväntar sig att vi ska göra allt roligt utan att bjuda till själva
    - Att någon nyckelperson ställer in nära inpå bröllopet, typ makeupartist, solist osv

www.hobevi.blogg.se 

• Josiie100401

Mina är:
    Att bli sjuka
    Ramla med klänningen under fotografering i skog innan vigsel

Hm...de är nog de...

De som redan hänt är att fotografen hoppat av 2 månader innan bröllop samt att ringen inte va vad jag provade så nu håller jag på att få igenom en retur hoppas jag så jag kan välja mitt alternativ två som vigselring!
    Lite sådär lagom stressande.. Så om jag börjat bli nervös? Knapast! När hinner man det?! 

• daniiel

Att någon närstående ska bli väldigt sjuk (eller rent utav dö) under bröllopsdagen eller dagen innan sådär. Det är nog det värsta som skulle kunnat hända.

Sedan var man självklart oroad över att själv bli förkyld, få magsjuka osv. Eller att maken eller dottern skulle bli sjuk.

Allt annat kändes faktiskt som att det skulle lösa sig om det gick tokigt, på ett eller annat sätt.

• Allis

Min sambo glömde faktiskt ringarna  - vi vände och hämtade dem.

Vår vän som skulle spela ingångsmarsch på fiol upptäckte att fiolen var trasig - ingen fara, han och en annan vän trallade samma marsch jättefint.

Köksperonalen hade glömt ställa fram alkoholfritt och dessutom glömt öppna vinflaskorna - det gick utmärkt bra att själva hämta i köket och väldigt många gäster klarade av att öppna vinet :)

Köket hade också räknat lite fel tidsmässigt men å andra sidan höll min pappa jordens längsta tal (!) så all mat hann ut ändå hahaha

Vännen med ljus och ljud hade tagit med fel färger men det blev kanonbra ändå

Musiklistan vi ägnat TIMMAR åt att sätta ihop blev kanske tjugo av de vi valt och resten som kompisen gillade. Vi har inte samma musiksmak men vad spelade det för roll, folk dansade och hade kul och jag dansade två väldigt märkliga danser med min pappa.

Köket glömde också bort att ställa fram en del mat, en del åt vi upp på brunchen dagen därpå och våra grannar har förklarat sin kärlek när vi öst på dem mat :).

Vi själva glömde bort vickningen för middagen blev så lång så nu har vi frysen full av mat och en inbjudan ute till smörrebrödskalas i september.

När sambon skulle skriva ut festprogrammet föll fem gästpresentationer bort, fast vi kunde dem utantill så de gick ju att dra muntligt och orsakade viss munterhet.

Och alla småmissar och ändringar hit och dit spelar ingen som helst roll i långa loppet. Vi hade en helt sagolikt fin vigsel i skogen, solen sken och det drällde av gäster som på festen sa "herregud vilken rolig fest, så många fantastiska människor ni känner!".

Skulle jag ha kunnat ändra på något öht så hade jag trollat så att min jättesjuka svärfar kunnat vara med istället för att ha långt framskriden alzheimer. Jag hade också velat att min svärmor, som inte lever längre, hade varit där och drivit mig till vansinne med sin totala brist på gränser och mycket, mycket egensinniga humor. Resten är liksom bara "sånt som händer".

:)

• amerika
    Allis skrev 2013-08-17 23:16:29 följande:
    Vilken underbar berättelse! Och vilken distans till vad som verkligen är viktigt när det gäller!! 

Jag vet att flera av de där sakerna du räknar upp skulle driva mig till vansinne, men du tar det på precis rätt sätt. Härligt att läsa!!
  • 1337Lise
    Allis skrev 2013-08-17 23:16:29 följande:
    Vilken härlig berättelse!
  • Alyllyra

Jag har inte riktigt kommit på något som har känts som en sån där katastrof-grej tidigare.

Tills idag...
    Fick känningar av min allergi som brukar inträffa den här tiden varje höst. Jag vet inte riktigt vad det är allergi mot, men det uppträder oftast som ett eksem vid ögat som, om det inte behandlas i tid, sväller upp och blir till ett stort sår som sväller igen ögat så att jag inte kan se. Och vi gifter oss om fyra veckor...

Så det blev panikrusning till Apoteket för kortisonsalva och omedelbar behandling. Tänk om jag inte kan se ut genom ena ögat på bröllopet! Plus smärtan och sömnsvårigheterna som följer med den. Det vore mitt allra värsta skräckscenario.

• CoolJen

Magsjuka!
    Ja det är väl det som skulle kunna förstöra allt.
    De två yngsta kommer att vara hemma med mig veckan innan men största sonen har skolplikt så han kan vi inte ha hemma.
    Hoppas dock att det räcker.

Det skulle ju heller inte vara kul att vara dunderförkyld eller allra värst om någon närstående dör men nåt sånt hemskt vill jag inte ens tänka.

• 20140222

Det värsta är att jag ej kan komma till mitt eget bröllop. Då jag är svårt sjuk. Jag är sängliggande och har svår epilepsi och lite annat med. Jag är rädd att jag inte skall orka gå upp den dagen, eller att jag skall må så dåligt så jag ej kan stå på mina ben den dagen. Lite typiskt blir jag alltid! sämre då något roligt skall ske. Då kan jag tyvärr oftast inte delta i det roliga :(.

• 20140222
    20140222 skrev 2013-08-09 23:54:32 följande:
    Att min fästman kommer för sent till bröllopet. Han är ALLTID sen! Jag tänker att vi inte åker tillsammans. Då han inte! skall se mig innan jag skrider in till honom.

Ja detta är jag rädd för med P.
  • Tarzan66

Fick reda på att ägaren till lokalen som skulle ha vårt bröllop med mat och allt gått i konkurs ett anntal veckor innan bröllopet.

Svar på tråden Vad är det värsta du kan tänka dig.....