Fler födda på 90 talet som skall gifta sig
jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 20:00
o vad många som skriver i min tråd.va kul
jag o min man e födda 94 o gifter oss på midsommar nästa år i skåne
Fast i slutet på augusti brukar det ju kunna vara fint väder. Jag fyller år den 4:e september och vi brukar alltid kunna sitta ute och äta och sådär på min födelsedag. Regna kan det ju göra vilken dag som helst... Men det är klart, det är ju inte högsommarvarmt längre. Men över 20 grader var det i år helgen efter i alla fall, och det verkade ju finnas datum tidigare än så åt er?
Ursäkta, jag läste 20:e augusti - vilket ju hade varit en helt annan grej :P Då hade jag nog satsat på maj - eller räknat med ett höstbröllop..
Tycker ni att det är för tidigt att skicka ut inbjudningar nu? Vi gifter oss i juli... Vad tycker ni?
Hur kommer ni göra med efternamn?
Både jag och min blivande har rätt ovanliga, trots hans är ett sson-namn. Inget av dom är speciellt fina. Men mitt passar åtminstonde ihop med båda våra namn, hans låter fruktansvärt tillsammans med mitt förnamn. Det erkänner han tillochmed själv, det passar verkligen inte alls. Så jag vill inte ta hans, och han vill inte ta mitt. Helst vill han ha kvar sitt. Men jag vill väldigt gärna att vi ska heta samma. För mig känns det liksom inte som att vi är en familj "på riktigt" om vi inte har samma efternamn, löjligt kanske men så känner jag.
Vi har kollat lite på gamla släktnamn och hittade ett han kan tänka sig, från hans farmors mor. Superfint, ja, men jag är väl rädd för kommentarerna vi kommer få om vi väljer det.. Men kanske kanske bara borde sluta bry mig om vad andra tycker?