marolo skrev 2013-09-10 21:43:20 följande:
personligen vet jag inte vad jag hade gjort med den där svärmodern!
Hur reagerade folk när ni började prata om bröllop?
Var ni öppna med det tidigt eller väntade ni tills inbjudningarna?
Var de accepterande eller tyckte de det var konstigt? :)
Haha, men hon har alltid sådant för sig i alla fall. Så det var ganska karakteristiskt av henne!
Vi hade inte berättat för någon utom mina tärnor som båda är födda samma år som jag (93) innan inbjudningarna kom ut. Min mamma var lite sur för att vi inte hade sagt något, men hon tyckte det var roligt ändå. Vi firade ändå 5 år tre dagar innan bröllopet och har bott tillsammans i över ett år (officiellt). Min pappa säger aldrig speciellt mycket, så jag vet inte vad han tyckte. Han var glad på bröllopsdagen i alla fall!
Svärfar var inte lika glad, och inte "riktiga" svärmor heller. Men de accepterade läget ganska snabbt, och svärmor hjälpte till då och då med saker som skulle fixas. Svärfars ogillande gick också över, men vi tror att det var hans fru som sa åt honom vad han skulle tycka egentligen. När min man bodde hemma så fick han aldrig ta ansvar för något eftersom att det var fruns barn som var bättre på alla sätt och vis. Han fick inte ens mata katterna.
Alla andra har varit väldigt glada för vår skull :) Och det var nog inte så oväntat egentligen. Det är över 2½ år sen vi förlovade oss. Några har väl haft någon fråga här och där, men det har ändå varit accepterat.
Det är bara bland okända människor här på BT och andra forum som det har varit direkt negativa kommentarer annars.