De säger att vi borde göra slut...
Jag är bara så ledsen just nu, måste få skriva av mig.
Igår fick jag veta att min blivandes bror och bästa vän under lång tid tyckt att jag varit tråkig, vilket jag kan acceptera eftersom jag mått psykiskt dåligt i många år och först under det senaste året börjat se en riktig förbättring. Min blivande har hela tiden stått vid min sida, hjälpt mig och tröstat mig när det behövs. Vi har haft många fina stunder under våra fem år tillsammans, och det finns ingen jag älskar som honom.
Att jag är tråkig kan jag som sagt leva med, jag dricker nästan aldrig alkohol eftersom jag vet att det förstärker mina negativa känslor. Det är en av de saker som gör mig tråkig, att jag är nykter.
Det jag inte kan acceptera är att de dessutom tycker att jag är dålig för min blivande. Hans bror sa igår att vi borde göra slut, och det är så j*vla elakt att jag inte vet vad jag ska göra. Vill bara gråta!
Jag är inte dålig för min blivande. Han säger själv att jag är det bästa som hänt honom, men tydligen kan inte hans bror och bästa vän se det. Min familj älskar min blivande rakt igenom, han har varit en del i familjen sedan första början.
När jag fick höra allt det här igår så gick luften ur mig. Jag hade uppfattningen om att de tyckte lika bra om mig som min familj och mina vänner tycker om min blivande. Vi ska gifta oss nästa sommar, för jag vill dela resten av livet med mannen som säger att jag är det bästa som hänt honom. Han är dessutom det bästa som hänt mig, och han har stått vid min sida i nöd och lust i flera år redan.
Jag vill strunta i vad de säger, men samtidigt är de en så stor del av min blivandes liv att det är tungt att veta vad de tycker.