• Maries31

Hjälp angående Dino bridals

Skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig :) Om du har beställt din klänning från Dino bridals.... Blev du nöjd? Motsvarade den färdiga klänningen bilden på hemsidan? Skulle du beställa därifrån igen? Visa gärna bilder!

• Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals
  • anna123

Daniiel: tack för att du svarar - är helt "borta" när det gäller fina klänningar :)

Jo jag har beställt den i Royal blue, ska tillägga att jag är en blivande brud med MYCKET former och har läst dina trådar fram och tillbaka och tror att jag uppfattat att A-linje form på klänning är det som är mest smickrande för oss storvuxna :)

Underkjolen har jag fått hem och det är en ring i den som sitter nederst, och jag skulle tycka att det vore fint om klänningen blev lite större än på bilden, men det är väl som du säger bäst att prova när klänningen kommer.....och jättebra då att man kan "fixa" till själv, kanske inte är så svårt att köpa lite stelt tyll och sy på ett lager från mitten på underkjolen, eller tänker jag fel?

vill bara tillägga att jag är djupt imponerad av all din kunskap och jätteglad att vi får "utnyttja" dig, tack :)

• daniiel
    anna123 skrev 2014-01-20 11:02:29 följande:

Daniiel: tack för att du svarar - är helt "borta" när det gäller fina klänningar :)

Jo jag har beställt den i Royal blue, ska tillägga att jag är en blivande brud med MYCKET former och har läst dina trådar fram och tillbaka och tror att jag uppfattat att A-linje form på klänning är det som är mest smickrande för oss storvuxna :)

Underkjolen har jag fått hem och det är en ring i den som sitter nederst, och jag skulle tycka att det vore fint om klänningen blev lite större än på bilden, men det är väl som du säger bäst att prova när klänningen kommer.....och jättebra då att man kan "fixa" till själv, kanske inte är så svårt att köpa lite stelt tyll och sy på ett lager från mitten på underkjolen, eller tänker jag fel?

vill bara tillägga att jag är djupt imponerad av all din kunskap och jätteglad att vi får "utnyttja" dig, tack :)

Ingen fara, jag tycker ju bara att det är roligt :) Dom dagarna datorn funkar iaf :P Att skriva från mobil är helt hopplöst!

Vad roligt att du valt en blå klänning, kommer nog vara jättefint :D En A-linje brukar funka på dom flesta kroppar faktiskt och det är ju en väldigt fin siluett. Jag hoppas att klänningen ska passa :)

Ah okej, ser ut som två ringar på bilden, men skitsamma. Har du prövat underkjolen och sett hur den ser ut på? Vad tycker du om vidden den ger? Absolut, självklart kan man sy fast lite tyll, det är ju billigt och man behöver inte sy så himla noga, bara så det fäster. Jag har sytt fast tyll på underkjolar och även direkt under en klänning faktiskt. Man kan själv pröva sig fram till vad som blir bra :)
  • anna123

nu har min klänning kommit och jag är jättenöjd med resultatet. Jättelikt (nästan identiskt vad jag kan se) mot originalet och otroligt välsytt.

Kommer att behöva ändra lite hos sömmerskan men det visste jag redan innan eftersom jag inte måttbestälde.

Maries31: Jag skickade iväg ordern den 7 januari och den kom i går den 24:e, och det var precis detsamma för mig som för dig, den bara dök upp! :) Orderstatusen ändrades först idag till levererad :)

Daniiel: Har nu provat med och utan underkjol och det är mycket finare MED underkjol. Dock är den en aning för kort så ringen kommer ungefär 1 dm över golvet vilket får till följd att klänningen slutar rakt ner därifrån, så jag måste på något sätt få ringen att komma lite längre ner, antingen förlänga underkjolen uppe i midjan eller så sy in den i den befintliga "underkjolen" dvs det tyg som var längst in på klänningen och som bara var en rak kjol.

Tror inte jag kommer att behöva några strumpor alls på mig, den var otroligt varm den lilla stunden jag hade den på mig. 3 lager tyg är det i den, varav det mellersta är dubbelt!

summa summarum JÄTTENÖJD och skulle gärna beställa igen :)

• Maries31

Tack! Ja båda är i ivory. Ska försöka få till en bild men har haft fullt upp hela veckan och helgen så det får vänta lite. :)

daniiel skrev 2014-01-20 08:22:16 följande:
    Oh, vilka fina klänningar :D Har du beställt båda i vitt eller?
  • Maries31
    anna123 skrev 2014-01-25 17:13:21 följande:

nu har min klänning kommit och jag är jättenöjd med resultatet. Jättelikt (nästan identiskt vad jag kan se) mot originalet och otroligt välsytt.

Kommer att behöva ändra lite hos sömmerskan men det visste jag redan innan eftersom jag inte måttbestälde.

Maries31: Jag skickade iväg ordern den 7 januari och den kom i går den 24:e, och det var precis detsamma för mig som för dig, den bara dök upp! :) Orderstatusen ändrades först idag till levererad :)

Daniiel: Har nu provat med och utan underkjol och det är mycket finare MED underkjol. Dock är den en aning för kort så ringen kommer ungefär 1 dm över golvet vilket får till följd att klänningen slutar rakt ner därifrån, så jag måste på något sätt få ringen att komma lite längre ner, antingen förlänga underkjolen uppe i midjan eller så sy in den i den befintliga "underkjolen" dvs det tyg som var längst in på klänningen och som bara var en rak kjol.

Tror inte jag kommer att behöva några strumpor alls på mig, den var otroligt varm den lilla stunden jag hade den på mig. 3 lager tyg är det i den, varav det mellersta är dubbelt!

summa summarum JÄTTENÖJD och skulle gärna beställa igen :)

Grattis! Vad skoj :)
  • Jake

Ni som köpt på Dino har det varit klänningar med spets? Min blivande velar beroende på osäkerheten om kvalitén på spetsen är så fin som den ser ut på bilden eller om den kommer se "billig" ut. Mycket tacksam för svar då det börjar bli lite ont om tid ;)

• Himla

Jag vet att i någon av alla tusen trådar här berättade en person att de bad om att få se bilder på vilken spets de hade och kunde välja utifrån den. Då skickade de bilder på mailjen, vet inte om det var Landy eller jenjen men det måste ju funka med dino också. De vill väl ha nöjda kunder...

• Helenis
    Jake skrev 2014-03-08 21:04:42 följande:
    Ni som köpt på Dino har det varit klänningar med spets? Min blivande velar beroende på osäkerheten om kvalitén på spetsen är så fin som den ser ut på bilden eller om den kommer se "billig" ut. Mycket tacksam för svar då det börjar bli lite ont om tid ;)
    Jag beställde visserligen min klänning från JJhouse, men det kanske är intressant det också. Spetsen som är på kjolen alltså inte i kanten, är påsydda, men det ser man bara om man tittar jättenära och verkligen synar sömmarna.
    Jag valde bort en annan klänning med pärlbroderi av just den anledningen att jag var rädd att det skulle se billigt ut..

Här är mina bilder på spetsen. Det kan ju skilja från klänning till klänning, men här är en länk till min klänning www.jjshouse.com/Empire-Sweetheart-Chapel-Train-Chiffon-Tulle-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-002011724-g11724

• vallmoo
    Maries31 skrev 2014-01-26 15:46:55 följande:

Tack! Ja båda är i ivory. Ska försöka få till en bild men har haft fullt upp hela veckan och helgen så det får vänta lite. :)

Åh, vad fin klänning du har beställt, speciellt den långa! Snälla får vi se en efterbild?
Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals