anna123 skrev 2014-01-20 11:02:29 följande:
Daniiel: tack för att du svarar - är helt "borta" när det gäller fina klänningar :)
Jo jag har beställt den i Royal blue, ska tillägga att jag är en blivande brud med MYCKET former och har läst dina trådar fram och tillbaka och tror att jag uppfattat att A-linje form på klänning är det som är mest smickrande för oss storvuxna :)
Underkjolen har jag fått hem och det är en ring i den som sitter nederst, och jag skulle tycka att det vore fint om klänningen blev lite större än på bilden, men det är väl som du säger bäst att prova när klänningen kommer.....och jättebra då att man kan "fixa" till själv, kanske inte är så svårt att köpa lite stelt tyll och sy på ett lager från mitten på underkjolen, eller tänker jag fel?
vill bara tillägga att jag är djupt imponerad av all din kunskap och jätteglad att vi får "utnyttja" dig, tack :)
Ingen fara, jag tycker ju bara att det är roligt :) Dom dagarna datorn funkar iaf :P Att skriva från mobil är helt hopplöst!
Vad roligt att du valt en blå klänning, kommer nog vara jättefint :D En A-linje brukar funka på dom flesta kroppar faktiskt och det är ju en väldigt fin siluett. Jag hoppas att klänningen ska passa :)
Ah okej, ser ut som två ringar på bilden, men skitsamma. Har du prövat underkjolen och sett hur den ser ut på? Vad tycker du om vidden den ger? Absolut, självklart kan man sy fast lite tyll, det är ju billigt och man behöver inte sy så himla noga, bara så det fäster. Jag har sytt fast tyll på underkjolar och även direkt under en klänning faktiskt. Man kan själv pröva sig fram till vad som blir bra :)