• Maries31

Hjälp angående Dino bridals

Skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig :) Om du har beställt din klänning från Dino bridals.... Blev du nöjd? Motsvarade den färdiga klänningen bilden på hemsidan? Skulle du beställa därifrån igen? Visa gärna bilder!

• Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals
  • sha
    daniie­l Tack för svaret:) Jag har liten byst och är inget stort fan av att ha bh så då mäter jag nog utan. Om det dessutom troligtvis är inbygd bh i klänningen kommer jag garanterat inte ha nån extra bh på mig!

Ni sombeställde klänningar med släp, fanns det någon möjlighet att fästa upp släpet eller nån ögla att trä runt handleden?

Jag skrev till dem i chat-funktionen och frågade men fick inget svar!!
  • carola78

fick oxå en "ögla" på min klänning, utan att jag ens bett om det och har desstuom en klänning där man tar bort släpet. Så det är ett plus. Kan behövas när man förflyttar sig om inte annat :)

• sha

Toppen, då hoppas vi på att jag också får det:)
    Ursäkta att jag bombar er med frågor, men håller på att mäta nu för att göra en beställning men får inte ihop det.
    När jag mäter "hollow to floor" får jag det bara till 138 cm men kortaste längden som finns med i storlekskalan är 147 cm.
    Jag mätte från gropen mellan nyckelbenen och ner till golvet men måste väl ha mätt fel?:)
    Vet ni hur man ska mäta?

• sha

Någon som har lust att svara på min sista fråga?:)

Sorry att jag tjatar, men vill få iväg min beställning nu när jag väl bestämt mig.heh!

• daniiel
    sha skrev 2014-04-09 14:40:51 följande:
    Du tänker i deras storlekstabell? Om du ska beställa efter dina egna mått, så behöver du inte bry dig om den, utan om du har 138cm, så är det ju det du ska gå efter. 

DIn klänning har ju ingen spetskant eller liknande nertill, så den är ju faktiskt väldigt enkel att lägga upp. Det kan ju ibland vara bra att det finns lite extra att ta ur. Dom lägger ju ofta på ett par cm för skor, så beroende på hur höga skor du ska ha, kan det ibland vara bra att lägga på lite på längden.

Du har inte mätt fel iaf, det är så man ska mäta :)
  • sha
    daniiel skrev 2014-04-11 10:14:14 följande:
    Du tänker i deras storlekstabell? Om du ska beställa efter dina egna mått, så behöver du inte bry dig om den, utan om du har 138cm, så är det ju det du ska gå efter. 

DIn klänning har ju ingen spetskant eller liknande nertill, så den är ju faktiskt väldigt enkel att lägga upp. Det kan ju ibland vara bra att det finns lite extra att ta ur. Dom lägger ju ofta på ett par cm för skor, så beroende på hur höga skor du ska ha, kan det ibland vara bra att lägga på lite på längden.

Du har inte mätt fel iaf, det är så man ska mäta :)
    åh vad du är snäll som orkar svara på alla mina frågor!
    Nej jag vet att jag egentligen inte behöver bry mig om storlekstabellen men ville ändå jämföra med den så jag inte mätt helt tokigt:)
    Och eftersom jag anser att jag är ganska medellång (168) tycker jag det var så konstigt att jag var så mycket kortare än måtten enligt tabellen.

Men jag tror jag lägger på ordentligt på längdmåttet så den säkert inte är för kort, som du säger är det ju lätt att lägga upp min klänning!
  • Helenis

Jag beställde min andra klänning 3 mars och har inte hört ett knysst och är nu allvarligt orolig. Gick in på min inloggning på Dino och det står status "delivered" och datumet 10/4, men jag har inte fått något paket. Betyder det att de skickat iväg den den 10e?
    mitt bröllop är om exakt två veckor så jag är lite orolig att den inte skall komma i tid eller nu är försvunnen i frakten. Vem levererar från Dino, Ups?

• carola78
    Maries31 skrev 2014-04-12 17:26:58 följande:

Mina klänningar kom med DHL tror jag :)

spännande, bild sedan?
  • Helenis

Tack för hjälpen! hittade mitt paket på Dhls sida, det är i Tyskland så det kommer väl vilken dag som helst då gissar jag. :) Phew.. :P

Det var lite bristfällig info från Dino. När jag beställde min långa brudklänning var det från JJhouse och jag kunde läsa när de borjat sy den och följa dess färd på ups sida, nu visste jag ingenting om den var sydd ens.
    gissar att jag slapp tull nu eftersom de inte ringt om det, eller?

• angelicabackman

Hej! Jag beställde en klänning från dinobridals för mer än en månad sen, å har glömt bort

Lösenordet, å har mailat dom om det men inte fått något svar.. Är det någon av er som har haft samma problem?

• FrkArcher

Jag varnar alla för Dino Bridals.com!

Brudklänningen jag beställde för en månad sedan har inte kommit, jag har mailat dem ett tiotal gånger via sidan men inget svar. När jag kopierar deras mailadress för att maila direkt från Outlook så får jag i retur att den mailadressen inte finns!
    När jag klickar på deras mailadress varnar både dator och mobil för Nätfiske.
    Och när jag loggar in på mitt konto via dator så finns det ingen order där! Däremot via mobilen syns den, och att den är betald - men inget mer.
    Den där "live chat"-grejen de har är rena skämtet, ingen svarar där heller.

Jag har som sagt mailat dem massor med gånger, utan svar.
    Det är pengar och tid jag aldrig kommer få igen...
    Dessutom kommer jag antagligen få gifta mig i lakansväv då tiden inför bröllopet är för knapp för någon större beställning. (Plus att i vår budget fanns en Brudklänning med - Den klänningen...)
    /En ledsen och mycket besviken blivande brud.

Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals