Sofie R skrev 2013-10-07 14:21:49 följande:
Och den klassiska, "du kommer att tycka om dina egna barn". Men va fan, ska man våga chansa på det? Det finns ju inte direkt någon ångertid när barnen väl är färdiga liksom..
Om du någon gång kommer att få egna barn, för att du vill det, inte för att andra tycker det, så kommer du självklart att tycka om dina egna barn, så är naturen funtad. Men nu var det inte det tråden handlade om...
Jag och min blivande kommer inte att få barn tillsammans. Han är betydligt yngre än jag men han tycker inte om småbarn och har ingen som helst barnlängtan. Jag kan dessutom inte få fler barn av fysiska skäl. Och det tycker jag är väldigt skönt: om jag någon gång framöver skulle vara lockad av tanken på ett litet gemensamt kärleksbarn med min nye man, så är det fysiskt omöjligt. Och det känns bara bra för jag vill egentligen inte ha fler barn, inte ens med mannen som är min stora kärlek!
Det är en ynnest att kunna få ha barnfri tid med min blivande, bara han och jag, varannan vecka när mina barn är hos sin pappa. Jag tror inte att vårt förhållande hade fungerat annars utan den egentiden.
Hans familj vet vad han tycker och tjatar inte om det, vilket är skönt. De är bara glada att han har hittat en kvinna och blivande fru. Och min familj hade nog snarare tyckt det varit märkligt om jag hade skaffat barn igen...