Här får du fråga precis vad du vill!
Tror vi alla har frågor som vi vill fråga men som kanske inte alla av oss vågar/vill/kan med att fråga. Men här inne är det helt ok! Förhoppningsvis har någon svaret på just din fråga!
Tror vi alla har frågor som vi vill fråga men som kanske inte alla av oss vågar/vill/kan med att fråga. Men här inne är det helt ok! Förhoppningsvis har någon svaret på just din fråga!
Hur stavar man till artribut?
jag behöver råd!
hur ska jag göra, min blivandes syster har utryckt starkt att hon ska vara brudtärna och jag har väl skämtat bort det lite och tänkt att jag ska ju inte gifta mig på lääänge så det spelar ingen roll, nu ska jag ju gifta mig haha, och jag vill inte ha henne som brudtärna, okej att vi hade en bra relation förut men nu umgås vi aldrig och jag anser därför inte att jag vill ha henne som tärna då vårt förhållande varit ansträngt, hon egentligen vill att jag och hennes bror ska göra slut... Det är nog ingenting emot mig egentligen hon är bara ganska omogen och har aldrig aft ett seriöst förhållande så hon kan inte sätta sig in i det tankesättet, Jag vet att det kommer bli mycket baktal och sura miner om hon inte får vara tärna....
jag har en fråga! eller snarare ett problem som jag hoppas ni kan hjlpa mig lösa eller bara lugna mig..
vi ska ha middagen och festen i en byastuga ca 3 mil från samhället (och kyrkan) ooch det r inga problem att ta sig dit för någon. problemet är väl att ev. ta sig hem.
vi kommer bjuda på alkohol, dock inte mycket, så om gästerna vill dricka mer får de ta med själva. men så kom jag ju på.. hur ska dom ta sig hem om dom dricker? några bor i samhället, en del i min hemby, (ca 3 mil det också) etc. ska vi bara låta dom lösa det själv - alltså att de får bestämma om någon ska hålla sig nykter, eller ska vi låta dom sova över i byastugan? ett alternativ kan också vara att anlita busschauffören från min hemby och låta han köra hem alla.
vad tror ni? för vi vill ju att alla ska kunna dricka alkohol om dom vill och inte känna sig tvingad att avstå...
Jag undrar över en sak. Egentligen handlar det nog i grund och botten om hur i h*lvete jag har tänkt, men ni kanske kan hjälpa mig att reda ut det.
Under sommaren har jag varit helt arbetslös, och nu har jag sedan en vecka tre jobb och en kurs jag läser. Totalt ca 55 timmars sysselsättning i veckan. Min sambo jobbar skift, så för honom spelar det ingen roll hur mycket eller lite jag jobbar, vi ses ändå bara på helgerna, alternativt i dörren när jag åker och han kommer hem.
Men är det egentligen något jag ska försöka klara av? Ingen av sakerna kan jag riktigt lägga av med. Båda arbetsgivarna har antytt att det finns möjlighet till mer jobb senare, och säger jag nej nu får jag inte chansen senare. Kursen är lite "nu eller aldrig", eftersom jag läser den för andra gången. Första gången kan jag ha gått in i väggen lite och hoppat av universitetet....