16 augusti 2014 !
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Hur gör ni andra med dans? Kommer ni köra på det? Vals?
Om vi ska köra på en bröllopsdans så blir det nog en 30 sek "vals" för att sen gå över i bugg.
Kärleken; Jag funderar också på det där med underkläder.. Visseligen så är det ju ett ypperligt tillfälle att investera i en hejdundrandes bh med matchande trosor. Fast then again, de kommer förmodligen inte läggas så mycket uppmärksamhet på. Tror själva känslan kommer vara mer i fokus :)
Förstår din noja! Nog för att 80 av våra 100 gäster anmält sig så går man ju och undrar varför vissa väntar in i sista minuten på att höra av sig vad man kommer göra ( 5 juli är sista datum för anmälan). Vad som dock irriterar mig mer är att släktingar som hört av sig till våra föräldrar om att "vi ses den 16/8 iaf :)" men inte har hört av sig till varken mig och fästmannen (som inbjudan sa att man skulle) eller ens vårt toastpar. Men då detta är det enda irritationsmomentet förutom att vi ska komma överens om låtar till vigseln och om vi ska dansa eller inte så ska vi nog vara nöjda.
Oj vilket svammel.
Hur gör ni andra med dans? Kommer ni köra på det? Vals?
Om vi ska köra på en bröllopsdans så blir det nog en 30 sek "vals" för att sen gå över i bugg.
Ja .- jag har väl också tänkt att passa på att köpa en riktigt bra kvalitetsBH med trosa till. Men har liksom inte tagit mig för det.Jag begränsas nog av att lägga så mycket pengar på det som är tänkt till en dag! Men jag får tänka ordentligt innan köpet så jag ser nyttan av dem andra tillfällen också. :) Då kanske jag får tummen ur!
Jag tänkte faktiskt likadans gällande skor. Att nu ska jag passa på att köpa ett par riktigt fina, mjuka, bekväma och jättesnygga klackskor som jag ska kunna använda mycket sen. Men jag har verkligen letat och inte hittat något! Så det lutar åt ett par skor jag har hemma redan. Fina - men jag hade velat hitta några! Vi får väl se, jag har ju några veckor till på mig :)
Vi ska faktiskt ha en vals. Vi har en speciell låt i åtanke så vi ta en mäktig vals och fortsätter sen med "vanlig" dansmusik (vi ska ha DJ).
Hur har ni löst det med musiken föresten? Vi hoppas att DJ ska bli bra så han kan känna av lite. Band känns dyrt och så spelar de ju bara en viss tid(?) Vad ska ni göra? Jag tror spotifylista hade varit vårt alternativ annars! Kanske med en kompis som skötte det...
rebban b; tack så jättemycket! :)
Det lät roligt med vals som övergår i bugg, det borde ni köra på!
Vi kommer ha dans, mot slutet av festen.
Min blivandes föräldrar är från Chile och Venezuela så de har väldigt mycket dans i blodet. Min släkt däremot är inte så mycket för dans.
Så vi tar det på slutet, istället för en vals så kör vi på någon mer sydamerikansk dans :)
Så roligt att läsa om alla era berättelser!
Jag och min älskade blivande gifter också oss den 16/8 på Österlen i Skåne.
Mina 5 tärnor kommer att bära rosa spetsklänningar då vårt förgätens är rosa/silver och vitt!
Idag har jag varit och handlat fina glasburkar på Lagerhaus, tänkte försöka mig på en Candy bar, fått massa tips från Pintrest, har ni några tips på rosa/silvrigt godis så skriv gärna:) Geisha, bumlingar, och dom rosa bollarna med kolafruktsmak samt fazers mintchoklad är väl dom ja kommit fram till! Guldhjärtat är iof lite åt det rosa hållet:)
Håller tummarna för en underbar bröllopsdag för alla den 16/8!!!!!:)
Vi ska faktiskt ha en vals. Vi har en speciell låt i åtanke så vi ta en mäktig vals och fortsätter sen med "vanlig" dansmusik (vi ska ha DJ).
Hur har ni löst det med musiken föresten? Vi hoppas att DJ ska bli bra så han kan känna av lite. Band känns dyrt och så spelar de ju bara en viss tid(?) Vad ska ni göra? Jag tror spotifylista hade varit vårt alternativ annars! Kanske med en kompis som skötte det...
Vi kommer ha dans, mot slutet av festen.
Min blivandes föräldrar är från Chile och Venezuela så de har väldigt mycket dans i blodet. Min släkt däremot är inte så mycket för dans.
Så vi tar det på slutet, istället för en vals så kör vi på någon mer sydamerikansk dans :)
Ja eller hur!
Jag har varit lite seg i planeringarna, behövde en liten vilopaus när jag var på semester hemma i norrland. Men nu vart jag riktigt peppad på att ordna med det sista! :D
Åh va roligt! Nu känns det bra igen att vi inleder dansen efter tårtan med vår vals! Och sen att nästa låt kickar igång direkt efter och så är vi igång! toastmasterna får berätta om uplägget i början av kvällen och sen även informera vid tårtan att vi nu får börja dra oss ner mot lokalen och dansgolvet där brudparet ska inleda dansen med en vals.Åh ska bli så kul!! Va roligt det är att prata med er :)