16 augusti 2014 !
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Hej!
Jag ska också gifta mig den 16 augusti i år i Göteborg.
Det mesta stora känns ordnat och vi har bokat kyrka och restaurang sen ett år tillbaka men väntar fortfarande på att få veta menyn mer specifikt. Kocken skulle ta fram ett förslag och höra av sig. Men nu börjar jag bli lite stressad så min blivande man ska kontakta stället den här veckan. Vi har varit i kontakt med dem flera gånger angående andra saker.
Fick tag i skor till min klänning i helgen. Klänningen ska dock sys upp och axlarna ska kortas och det ska min mamma som är en väldigt noggrann och duktig amatörsömmerska fixa veckan innan vigsel.
Jag vill ha en vild, stor, spretig bukett med mycket färg, sen ska vi ha snittblommor till bordsdukningen att ha i gamla blå glasflaskor och burkar, mannen ska ha en corsage och sen på kvällen när jag byter om till chrichet/spetsbyxorna och tar av mig slöjan så vill jag ha en blomkrans i håret :)
Vad ska du och ni andra ha för blommor? :)
Mötet med vigselförrättaren igår var toppen! Hon var så härlig och gav oss en stor kram när vi skulle gå, jag tror hon kommer sprida lugn över oss under vigseln!
Angående bröllopsskor har jag velat fram och tillbaka mycket jag med. Just nu tänker jag att jag bara tar ett par bekväma sandaler med lite klack som jag redan har hemma till klänningen och när jag byter om på kvällen tar jag ett par lägre boots så jag kan dansa ordentligt ;) Jag tänker att skorna ändå inte syns under klänningen och jag är hellre bekväm och vet att jag kan gå ordentligt än har speciella skor denna dag som ingen ändå kommer se... Men det är ju förstås för att min klänning är lång och lite bohemisk så det gör ingenting!
Jag skulle vilja ha en lila och vit bukett. Tips på blommor? :)
Tack så jättemycket :D
Elna14 - hur gick eran hektiska helg? Löste sig allt?
Vårt vigselsamtal gick som väntat väldigt bra, har en öppen och genuin präst som jag fastnat för tidigare. Hon hade lika roligt som oss, men mest pga att vi har en egen ordning och går in på ett sätt hon aldrig vart med om.
Att jag kommer gå in själv med tärnorna på led framför.
Klänningen kommer imorgon, jag är så otroligt nervös över att den tillhör den procenten kinaklänningar som inte ser bra ut. Men inget jag kan göra nu än att vänta och hoppas.
Nu har jag tre veckors semester, så har börjat med placeringskorten (som för oss är doilies där tallrikarna sedan skall stå) och sprayat våra vaser.
Hur går det för er? Något ni pysslar med nu eller väntas det på bröllopsveckan?
Vad spännande med klänningen!
Du får lägga upp en bild när den har kommit! :D
Skönt att vigselsamtalet gick bra :)
Jag har köpt in material till placeringskorten och skurit papprena i bitar, men inte kommit så mycket längre :)
Elna14 - hur gick eran hektiska helg? Löste sig allt?
Vårt vigselsamtal gick som väntat väldigt bra, har en öppen och genuin präst som jag fastnat för tidigare. Hon hade lika roligt som oss, men mest pga att vi har en egen ordning och går in på ett sätt hon aldrig vart med om.
Att jag kommer gå in själv med tärnorna på led framför.
Klänningen kommer imorgon, jag är så otroligt nervös över att den tillhör den procenten kinaklänningar som inte ser bra ut. Men inget jag kan göra nu än att vänta och hoppas.
Nu har jag tre veckors semester, så har börjat med placeringskorten (som för oss är doilies där tallrikarna sedan skall stå) och sprayat våra vaser.
Hur går det för er? Något ni pysslar med nu eller väntas det på bröllopsveckan?