16 augusti 2014 !
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Någon mer som gifter sig 16 augusti 2014?
Vi har nu bokat datum då fotograf och festplats är bokad! Vi hålelr på att fixa med "spara datumet" notiser som vi ska skicka ut, jag sneglar på klänning ;)
Någon mer? Hur ligger ni till?
Det är så kul att läsa hur det går framåt för alla Hinner inte med att kommentera eller svara på allt bara. Men vad fint klänningen satt på dig Rebban b!
Angående blommorna så var vi faktiskt till Blomsterlandet lite utanför stan i söndags och beställde! Tog med bilden jag la upp här med kollaget på brudbukett, corsage, snittblommor och blomkrans. Tjejen som arbetade där var jättegullig och förstod mig direkt och sa att det inte var några problem med min budget på 2000kr eftersom det är känslan, stilen och färgerna som är det viktiga för mig - inte vilken exakt blomma. Så det är ett tips till er andra brudar om ni kan tänka er att använda andra blommor som är billigare bara stilen och färgerna är detsamma!
Vi var även till Ikea och köpte succulenter som jag fick tips om i någon annan tråd tror jag, de har stora succulenter för 29 kr/st. och jag tycker dem är jättefina! Vi ska ha en på varje bord tillsammans med våra glasflaskor och burkar med snittblommor samt kandelabrar
I lördags pysslade jag också med min "andra outfit" som jag ska ha på kvällen. Jag hittade en topp på Bikbok till mina utsvängda spetsbyxor + ett halsband som jag sedan hemma meckade ihop med ett annat halsband jag hade hemma så det blir riktigt maffigt! Supersnyggt tycker jag, ni får se resultatet sen efter bröllopsdagen då jag inte vet om några bekanta är här inne eller inte
Till helgen ska vi sätta oss med favoritvinet och bordsplaceringen! Det ska bli jättekul och skönt att ha det avklarat för då kan vi göra klart festprogrammet också där vi har gästpresentation och bordsplacering i ett!
Idag är det bara en månad kvar!
Jag tror att vi har koll på det mesta, men känner mig ändå lite stressad nu, är rädd att jag glömt något viktigt. Hindersprövningen kom förra veckan, det känns som det viktigaste, resten kommer väl ordna sig på något sätt. Vi ska försöka börja med bordsplaceringen den här helgen, blir en utmaning.
Kärleken: Jag känner igen mig i att det tar längre tid när man ska fatta alla beslut tillsammans, men det känns viktigt att vi båda har varit med hela vägen och valt hur vi vill ha det, även om jag har fått ta vissa beslut på grund av att min blivande aldrig har varit på bröllop i Sverige och inte har koll på hur det går till; och så pratar han inte svenska, så jag har skött de flesta kontakter. Jag ska ha platta sandaler eftersom jag är något längre än han och inte vill öka det ytterligare.
Ja det är verkligen inte lång tid kvar nu! Jag tycker att vi har det mesta under kontroll och det är bara att det ska göras.. MEN! Jag börjar få panik på vad jag ska ge min man i morgongåva! Jag har hintat om att jag ska ge något oavsätt om han gör det eller inte - så nu kan jag ju inte inte ge något. Jag hade tänkt att ge någonting med hans sport. Kanske en personlig tränare med inriktning på det eller något. Men inte fått tag i någon. Nu funderar jag på en snygg weekendväska eller en axelremsväska. Det är ju något användbart och något han kommer ha kvar. Han använder inte smycken, men har funderat på en klocka ändå. Han har pecis köpt en ny klocka för några hundra på ur och penn. Så han har ju en ny klocka men ingen dyr direkt.. Men det är egentligen inget vi bryr oss om... De brukar hålla ganska många år ändå... SVÅRT!!! Hur tänker ni! Det börjar verkligen bli kris att hitta på något.
Ja det är verkligen inte lång tid kvar nu! Jag tycker att vi har det mesta under kontroll och det är bara att det ska göras.. MEN! Jag börjar få panik på vad jag ska ge min man i morgongåva! Jag har hintat om att jag ska ge något oavsätt om han gör det eller inte - så nu kan jag ju inte inte ge något. Jag hade tänkt att ge någonting med hans sport. Kanske en personlig tränare med inriktning på det eller något. Men inte fått tag i någon. Nu funderar jag på en snygg weekendväska eller en axelremsväska. Det är ju något användbart och något han kommer ha kvar. Han använder inte smycken, men har funderat på en klocka ändå. Han har pecis köpt en ny klocka för några hundra på ur och penn. Så han har ju en ny klocka men ingen dyr direkt.. Men det är egentligen inget vi bryr oss om... De brukar hålla ganska många år ändå... SVÅRT!!! Hur tänker ni! Det börjar verkligen bli kris att hitta på något.