Bröllop oktober 2014
Här är en bild på vår lokal KarroBrun:
Som du ser så har vi väldigt mycket gratis när det gäller dekoration. Vi kommer satsa på mustiga färger och mycket ljus på borden!
Här är en bild på vår lokal KarroBrun:
Men wow, grattis till klänningen! Häftigt! Vad blev det för någon? Köpte du den på nätet eller i butik? Hur går det annars med all planering? Ja visst är lokalen härlig, jag är totalförälskad i den :) det vore roligt att se er om du lyckad få upp en bild :) När det gäller drickan på kvällen gör vi likadant, alla får betala själva. Det känns rimligast för plånboken och då kommer även mängden alkohol förmodligen bli lite mindre så att alla kommer ihåg hela kvällen sen, haha :p
KarroBrun det känns som ni har tänkt mycket kring maten och upplägget, kommer bli kanon :) det låter smart med bar-tänket! Vi kommer ha samma på kvällen men att gästerna får betala ett självkostnadspris. När det gäller dekorationer på bordet får vi styra allt. Vi måste använda deras glas och porslin men får även låna dukar och sånt om vi tycker att det passar :) vi tänker ha en vit grund och sen får alla dekorationer stå för färgerna. vi kommer att ha blommor på borden, någon låg variant så att man ser varandra. Mycket av dekorationerna kommer vi göra själva, jag älskar att pyssla! Men vi har fortsatt inte helt satt färgerna, inte för att vi är oense utan har svårt att välja mellan två snygga alternativ... Haha Jag tror inte heller att det blir för mörkt då eftersom crème är er basfärg! Har du börjat köpa/göra dekorationer än? Jag har hittills oroat mig för att hitta en klänning men har blivit ganska lugn i det nu. Däremot har jag börjat oroa mig för sambons kläder! Han har klart för sig vad han vill ha på sig men vart köper man kläder till honom? Känns som om utbudet för honom är mindre... Hur har ni tänkt kring det?
Glytten skrev 2014-01-04 16:17:10 följande:Tack! Tanken är att vi ska gifta oss i Landskrona (nordvästra Skåne). Så kul att ni börjat titta på klänningar, skulle jag också vilja göra, men det får nog tyvärr vänta ett tag till..Det är nog ett tag kvar för mig med när det gäller klänningsletandet... Vilket känns både bra och dåligt- ser fram emot letandet med lite skräckblandadförtjusning :PHur kommer alla ni göra med fotograf under dagen? Någon som är med hela dagen, en del av dagen, studio, ingen fotograf? Svårt det där känner jag med när under dagen man skulle klämma in att ta några bilder på ett fint ställe ensamna, före eller efter vigsel? Hur lång tid tar sånt? Många frågor men hur har ni tänkt? :)
Hatar att mina enter försvinner från vissa inlägg! Frågorna kring fotografering är så klart ställda till alla ;)
KarroBrun skrev 2014-01-06 12:02:23 följande: pysslingen skrev 2014-01-05 00:09:24 följande: Hur kommer alla ni göra med fotograf under dagen? Någon som är med hela dagen, en del av dagen, studio, ingen fotograf? Svårt det där känner jag med när under dagen man skulle klämma in att ta några bilder på ett fint ställe ensamna, före eller efter vigsel? Hur lång tid tar sånt? Många frågor men hur har ni tänkt? :) Vi ska ha en eller två fotografer med oss hela dagen. Vigseln är planerad till kl 16.00, så vi tänkta ta porträttbilderna innan det. Vigseln sker i en park, så där tar vi bilder och sedan ska vi ta bilder på ett tak inne i staden med helt galen utsikt, om det är bra väder. Tänker att porträttbilderna tar ca 1 h, så vi planerar börja ca 14.00. Så behöver man ej stressa el dylikt. (OBS jag är ett riktigt planeringsfreak, och har redan ett ungefärligt körschema för dagen planerat )Anledningen till att vi har två fotografer är att den ena vill vi ska ta våra porträtt och vigselbilder, men han är även gäst på bröllopet. Därför behöver vi en till fotograf som tar bilder på festen, och ev ber vi denna fotograf följa oss även hela dagen.Personligen känner vi att vi vill mingla med våra gäster direkt efter vigseln, inte försvinna iväg. Dom bröllop vi varit på där brudparet försvunnit iväg för fotografering - efter vigseln - har det blivit en segdragen väntan, trots aktiviteter som varit planerade för gästerna att roa sig med. Fotografering på ett tak låter ju helt galet annorlunda och fint!Jag har också varit på bröllop där fotona tagits efter och det har blivit lite segt men är ändå inne på det nu. Första anledningen är för att min sambo "vill inte träffa mig" innan vigseln, vilket är gulligt men lite krånligt rent praktiskt. Vad som ändå får mig att tänka att vi då faktiskt kan ta bilderna efter själv vigseln innan middagen är att det blir en förflyttning från kyrkan till vår lokal. Vi har en buss som våra gäster kommer att åka men vi kommer ju lämna kyrkan innan dem och ska komma fram en stund efter så det känns ändå som vi kan få till att stanna och fota på vägen utan att våra gäster behöver vänta alltför länge. Har en känsla av att få alla i bussen kommer det ta ett tag och sen ska de komma fram, hänga av sig och få något att dricka. Men det är svårt det där!
Trolla skrev 2014-01-08 22:32:04 följande:Ååh jag håller på att leta fotograf för tillfället. Vi är inne på att bara ta porträttfotografier under ca 2 timmar innan vigseln, eller också porträtt plus vigsel. Jag tycker det är så svårt att hitta nån man gillar till ett rimligt pris! Vi vill inte lägga jättemycket på bilder, hade från början tänkt att inte ha nån fotograf alls. Men Glytten det är ju perfekt att en av gästerna har lite specialuppdrag! Och KarroBrun, vilken lycka att ha två fotografer!Jättesvårt att hitta fotograf som faller en i smaken och som inte blir allt för dyr! Därför är jag väldigt tacksam för att en bekant som jag frågat om att fota, igår svarade att hon gärna gör det :D ! Känns superbra för att kostnade kommer bli mindre än vi tänkt då hon vill göra det mot en midre ersättning plus att vi känner henne vilket känns viktigt och som det kan underlätta så att det inte blir "stelt" vid fototillfället.