Inlägg från: pysslingen |Visa alla inlägg
  • pysslingen

Bröllop oktober 2014

Åh, Jessijessica jag har en fråga till dig! Det är angående min "klänningsångest" (ovan). Jag hamnade i tråden "visa din klänning" och såg ett inlägg från dig i din klänning. Du skrev att du skulle ha den klänningen fast utan släp, så då blev jag nyfiken på vad det innebar. Betyder det att det är en exakt likadan klänning fast utan släpen eller ska den sys om så att den inte har släp? :)

• pysslingen

Okej. Näe jag känner lite samma som dig, inte fult men lite opraktiskt och inte helt och hållet jag... men om din kan sys om så kanske det finns hopp för min klänning med, det kan vara ett alternativ! ;) 

• pysslingen

Trolla: Superfin! Vilken drömklänning :) Har du den hemma nu? Jag hade min hemma men fingrade så mycket på den att jag fick åka och lämna den hos mormor haha!

• pysslingen

Förstår det Jessijessica! Bara 102 dagar kvar till att man får ha den på sig också ;)

• pysslingen

Åh vad roligt Glytten! Att folk svarar så fort och att ni "äntligen får släppa på hemligheten" :) bara glada tillrop hoppas jag! 
    Om allt går som planerar lägger vi våra inbjudningar på lådan imorgon eller på torsdag kväll. Längtar till dess så att alla äntligen får veta, vi har också hållt det hemligt med undantag för några utvalda personer ;)

• pysslingen

Men åh, GRATTIS Trolla! Vad underbart! Och vad roligt att det gick fortare den här gången om det var en lång kamp förra gången. Mysigt med en bebiskula under den stora dagen :) 

• pysslingen

Klart att det är tråkigt men fortsätt tänka positivt och det blir ett barn när det blir.

Ja verkligen! Vi har fått så mkt fin respons nu när inbjudningarna kommit ut. Igår köpte vi våra ringar och tittade ut klädsel till sambon. 93 dagar kvar, det närmar sig verkligen :D

Vi skickade in efternamnspapprena igår tillsammans med hindersprövningen. Jag kommer ta hans efternamn, vi har båda ganska vanliga efternamn så då känns det bara naturligt att ta hans (plus att jag tycker att hans förnamn med mitt efternamn inte låter snyggt!). Hur gör ni Trolla? :)

• pysslingen

Ja hindersprövningen är bara att skicka nu :D vad gäller namnbyte så läste jag lite om det innan vi skickade in. Det stod något om att namnbyte som skickades in senast i samband med vigselbeviset (görs av präst eller annan förrättare) var absolut enklast, gör man det efteråt skulle det vara en annan process och inte säkert att bytet skulle gå igenom (vilket vore väldigt konstigt tycker jag för de ser väl att man nyligen gift sig?!). Så vi har redan skickat in om namnbyte men Skatteverket sätter inte igång processen förrän vigselbeviset inkommit och det är ju minst 3 dagar efter vigseln så man kan åka på gamla passet ändå ;)

Vi hade stenkoll på att det är kanelbullensdag och kom ganska direkt fram till att vi ville uppmärksamma det och hur ;)

Hur går det annars för alla med planeringen i sommarvärmen? :)

• pysslingen

Trolla inte alls konstigt att du tycker att det är "jobbigt" med ett h, jag tänker också på allt sånt praktisk haha.

Skatteverket kollar också att man inte är släkt på nära håll (närmare än kusin).

Åh vad roligt med skorna! Jag köpte ett par skor för en månad sen men börjat ångra mig lite... Att det ska vara så svårt att bestämma sig!

Däremot har vi både tittat ut och hunnit få våra ringar nu under semester! Åh vad jag älskar dom!! Där är det iaf ingen beslutsångest inte, vill att vi ska ha dom nu! Haha

Annars har vi tagit lite paus i allt fixande, eller vi pratar mkt om hur vi tänker att vi ska ha vissa saker och hur vi ska göra dom men bara prat för tillfället. Och ögonen konstant öppna förstås efter sånt som vi tänkt köpa :) bara 2,5 månader kvar nu!!! :)

• pysslingen

Åh vad spännande med ringarna! Rolig ide! Har du någon känsla för vad för ring han kommer att välja? :D Vi gjorde åt andra hållet: sambon valde min förlovningsring (förlovningen var en överraskning) och så fick jag vara med och välja vigselringen ;)

Låter som ett tufft jobb men som gör stor skillnad på den stora dagen! Och kul att två-åringen är med på ett hörn :)

Angående blomma så har du kollat glitter? Jag skulle på en hawaiifest och gick in hos dom för att leta hårblomma och dom hade massa olika i alla möjliga stilar, färger och prisklasser. Ett "diamantdiadem" annars? Inte lika uppstickande som en tiara. Eller slöja, men det har du förmodligen redan tänkt på. Man kan hitta en del brosch-liknande hårsmycken i guldaffärer som återanvänder smycken eller i second hand butiker också. Själv bestämde jag mig för en slöja som jag tar bort efter vigseln (sitter på en kam så lätt att ta bort) och sen inte har något i på kvällen.

• pysslingen

Har ni funderat något på jacka till er brudar? Jag har googlat lite och har insett att utbudet intd är det största.... finns många som passar vintern men höst, njae :/

• pysslingen

Jag det är helt sjukt vad fort tiden går nu! Vi är inte klara men trodde listan skulle vara längre i det här skedet. Känns ganska lugnt :) vad har ni kvar att göra på era listor?

Grattis igen Trolla! Hoppas allt går bra den här gången! Jag håller verkligen alla tummar och tår ;)

• pysslingen

Åh vad mysigt jessijessica med en provvigsel ;p

Skönt att höra att det inte bara är vi som har saker kvar! Vi är klara med vigsel- och festprogram med dom ska tryckas och fixas så det är kvar. Allt är inte klart vad gäller mitt hår och smink men hoppas det faller på plats innan helgen. Bordsplaceringen är kvar. Lite koordinering kvar med några människor. Känns mycket fast att det inte är så mycket tror jag, hoppas vi blir klara med allt och att inget nytt börjar strula!

Men vad jobbigt för er och maten Glytten! :/ varför fick ni tre nej?

• pysslingen

Vad roligt att höra att ni hade fina bröllopsdagar!

Även vi hade en fantastisk dag men fint väder och alla våra nära och kära. Allt flöt på perfekt och det blev så fint som vi tänkt oss. Sen blev det ju till viss del en gråtfest med alla tal men det var härligt det med :) vi bodde kvar på Stallis och dagen efter fortsatte det med brunch med dom närmaste och presentöppning. Vi fick då veta att vi skulle bo kvar i ytterligare ett dygn innan vi blev ivägskickade till Bali i två veckor <3 helt magiskt! Nu väntar jag på bilderna som ska trilla ner i lådan i veckan :)

Svar på tråden Bröllop oktober 2014