Emmasara skrev 2015-01-22 17:10:29 följande:
Jag vet vilka de är (föräldrar till en gammal klasskamrat), och aa de är riktigt duktiga, men får se kanske ska be 2 kompisar att fota, (båda har gått fotoutbildning på gymnasiet och vet att de är duktiga men får se)
Men tack ändå för att du tipsade :D
Inga problem, då har du ju ändå lite kontakter där ju. ;)
Sthlm2015 skrev 2015-01-22 18:07:28 följande:
Tjena brudar! Här har ni en till som ska gifta sig 5 sept. Som jag letat efter den här tråden, att få känna samhörighet hehe. Här har vi inte hunnit med mycket, bara bokat vigsel+kyrka, bestämt lite löst en budget samt mejlat gällande lokaler. Har precis varit och provat klänningar, vilken djungel! Rekommendation över affären och butiker mottages mer än gärna. :)
Vilken stad bor ni i? Vad har ni för budget? Vad vill ni ska ingå i festligheterna för den satta budgeten? Hur många tänker ni bjuda? Var får ni inspiration ifrån?
Välkommen hit! :) Vi har kommit en bit på vägen nu tycker jag, lokal är bokad, håller på att maila med polisen för att få vara på vår önskade vigselplats, menyn är satt, fotograf bokad, band bokat, klänning köpt, brudtärnor och blomsterflicka tillfrågade och kläder till dessa bestämda, dock ej beställda än. Make up och hår bokat, Save the dates gjorda och utskickade. Ja, det va väl typ så långt vi kommit, och resten är praktiskt taget klart i huvudet på mig. Ska sätta mig snart och beställa allt jag vill ha i dekorationsväg och boka bord och liknande (vi ska ha runda bord - vilket inte finns i vår lokal).
Vi kommer att vara runt 90 pers till middagen och sedan så räknar vi med att det tillkommer folk till tårta och fest, så vi blir väl upp till 120 personer totalt då. Vi bor i Malmö-Lund området och ska ha allt häromkring, så det är inte alltid så billigt, därför får vi ha en ganska stor budget. Inte alltid så lätt när man bara är en som jobbar och en som tar studiemedel. Men det är värt att dra ner på annat tycker jag! Tänker ju bara göra detta en gång. :)
Jag hittar megamycket inspiration på pinterest, har nog hittat det mesta där, från dukning och dekorationer till inbjudningar och save the dates.
Hur går det för dig, hur långt har du/ni kommit?