• Arwen77

NÄR visste ni att h*n var den rätte?

Hur pass tidigt kände ni att er blivande (eller vad det nu må vara...sambo, pojkvän, flickvän...)var den rätte/ rätta? Och hur tidigt flyttade ni ihop? Förlovade er? Gifte er? Ni som nu gjort dessa saker!!
    Jag e varken sambo eller så än, men planerar att bli sen..Och jag vet att det är besvarat. Vi lugnar oss dock eftersom vi är nyförälskade än..och vad som helst kan ju hända. Fast jag har en känsla av att detta är rätt. Vi har bara setts i fyra månader..hehe.

• Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?
  • LatinoGirl

Det tog tid. Vårt förhållande har växt upp ur ett från början vänskapsförhållande. Men efter att vi blev tillsammans så tog det faktiskt bara lite över ett år innan vi flyttade ihop. Nu har det gått typ 7 år sen vi blev tillsammans. Men vi gifter oss i juni i alla fall!

• serendipity

Det tog inte manga dagar innan vi bada visste att detta var den ratta. Blev ihop efter en vecka och har nu gift oss efter 3 ar tillsammans varav drygt 2 som sambos.

• 22 maj - bruden

Hm, på sätt och vis direkt - för jag lyssnade på min intuition som sa att det här var något. Men det var inte grönt ljus om man säger så - han försökte ändra ljussignalen till rött många gånger och var tveksam, och det hade egentligen inte med mig att göra, utan med honom själv. Jag tog fram mitt stora tålamod och bredde ut framför honom och lät det ligga kvar tills han kunde se vad jag såg. Nu ser han vad jag såg redan då, och uppskattar det vi har och vill samma sak som jag. Hm, så kan det gå när man har KVINNLIG INTUITION. Lyssna på den, tjejer!!!!!!!

• Nova_74

Vi träffades via nätet och upptäckte att vi bodde väldigt nära varann.
    Vi började som kompisar, blev ihop efter ca 1 år senare. Flyttade ihop efter 3 mån, förlovade oss efter 7 mån. Samhörigheten växte fram. Han har från dag 1 sagt att jag är den enda, han har ALDRIG nånsin sett åt en annan tjej. Idag har vi varit ett par i 5 år, och vi vet att vi hör ihop.

• Nojsan

Jag hade mina aningar att han kunde vara 'ratt' nagra veckor innan vi 'blev ihop'. Da hade vi kant varandra i ett par veckor och jag visste att jag ville vara med honom nar jag borjade tanka i banor som "gud vilken fin pappa han skulle vara" och "vad mysig han verkar vara". Jag fick bara fina tankar om honom liksom...

Sen blev vi ett par och har varit det i tre och ett halvt ar. Vi har varit forlovade sedan augusti och skall gifta oss kommande augusti!

Sen kan jag inte heller pasta att det har varit en dans pa rosor hela tiden precis. Vi flyttade utomland nar vi varit tillsamman ett halvar och det har varit ganska tufft, fast en bra skola ocksa, eftersom man blir sa utlanade at varandra nar man bor utomlands.

Jag tror inte pa EN ENDA ratta, men om man har traffat "en bra" far man se till att halla fast vid honom! Karleken vaxer om man vardar den!

• Nojsan

...utlamnade at varandra skulle det sta...

Konstigt tangentbord som utelamnar bokstaver om man inte toktrycker pa dom.

• Electric Lady

Nojsan: ett tips är att dammsuga det! Det hjälper!

• Mrs Brady 2 B

För oss gick allt jättesnabbt! Vi visste båda två att den andre var den rätta! vi blev ihop efter en månad, flyttade ihop nästan på en gång och officiellt efter 3månader. Vi började prata om att skaffa barn efter en månad ihop och efter 3 månader var vi gravida!! nu har vi varit ihop i lite mer än 4år och förlovade i 2år.Vi gifter oss den 21 maj och planerar nästa bebis till nästa år.

Livet är verkligen underbart när allt blir som man hoppats på!!!!

• guldskimmer

Jag visste det med en gång, fast jag tänkte inte så mycket på bröllop och giftermål och sånt när jag var nykär Man vet att det är den rätte när det inte finns ett enda tvivel. Jag tänkte aldrig OM VI GIFTER OSS utan NÄR VI GIFTER OSS!!Jag sa till folk innan vi "bestämde" oss att jag skulle tänka igenom det hela noga, men jag tänkte inte så mycket för det var så självklart att det var vi två.

Man vet att han är den rätte då man ser att &-tecknet mellan du&jag egentligen är ett bindestreck...

• polemik

Jag tyckte att han var en riktig tönt som inte var någon idé att prata med först men så fort jag pratat med honom visste jag att det var han!

Svar på tråden NÄR visste ni att h*n var den rätte?