Kul tråd!
Om ni orkar läsa får ni gärna ta del av min kärlekshistoria. Skulle nog kunna bli en roman, tror jag, ; )
- Jag kände nästan med en gång att han var den rätta, efter en förmiddag på samma avdelning... *kärlek i vitt*. Han skulle sommarjobba och vi sågs bara den dagen sen slutade jag. Av en slump råkade vi på varandra igen efter ett år på samma sjukhus och jag såg honom i korridoren och mitt hjärta slog några volter. Han kände naturligtvis inte igen mig : ( men under sommaren råkade vi vara på samma avdelning igen då jag fick vikariera för en annan och då tog jag chansen! Då började jag prata med honom och flörtade allt jag kunde ; ) Nu, skulle jag inte låta honom glida ifrån mig en gång till! men jag var alldeles för blyg för att ta initiativ och han är själv blyg så det var så trevande... På min sista dag på vikariatet sitter jag över för att inte lämna något kvar (en fredag!? - hade ändå inget att komma hem till *snyft*). Då har han också jobbat lite sent och dyker upp av en slump igen (!? - någon måste ha sett oss däruppe och gav inte upp) och han trevande börjar prata med mig och efter en och en halv timmes prat, och han är halvvägs på väg ut genom dörren, tänker jag Nej! detta är inte sant, han får inte gå en gång till! så jag ställer en nonsensfråga för att hålla honom kvar en liten stund till, så han fortsätter prata och tillslut frågar han om inte jag vill gå på en konsert den kvällen med thåström och nationalteatern bl a. Ja, gud vad kul säger jag och har väldigt svårt att dölja min glädje. Sen dess har det varit vi två. Jag var hans första "riktiga" flickvän så han var nog inte van vid att någon var så hängiven honom så jag skrämde nog honom en del i början... Men med tiden har han fått klart för sig att jag är kvinnan i hans liv!
- Vi blev då tillsammans sommaren 2000
- flyttade ihop vintern 2002
- förlovade oss september 2003
- gifter oss sommaren 2004
Det finns ingen mall för hur länge det bör ta innan man tar vissa steg... jag bara visste att han var den rätte och hade han friat till mig den augustinatten -00 på vår första date så hade jag svarat ja! tveklöst!
Men visst har jag trott att många andra tidigare sambos har varit den rätta förut, och trott att jag velat bilda familj med dem men då har jag inte varit uppmärksam på varningssignalerna - inte velat se dem för min längtan efter kärlek varit för stor och de tidigare förhållandena har havererat förr eller senare.
Det är ju en fråga om man tror på kärleken, att man faktiskt väljer att älska denna person med alla dess fel och brister som kommer med paketet. Sen är det ju så otroligt viktigt med personkemi, att det finns någon som står ut med en när man är som värst! som fortsätter älska en när man förtjänar att älskas som minst. Och det tar tid att utvisa, eftersom man faktiskt sätts på oändliga prov de första åren!
Förlåt att jag tog så stor plats, det är bara så kul att prata om kärlek! Tack för att ni orkat läsa så här långt.