• busiga_mamman

Ni som vänar med sex till bröllop

Hejsan Tjejer.. Har läst att de är några här som håller sig med sex till brlöllopet, och de beundrar jag verkligen.. Men hur kan man egentligen hålla sig.. Tillfredställer ni varran på annat sätt, eller kysser ni bara varran utan att inte röra varandra på andra ställen.. Är bara så nyfiken.. Om nu nån känner för att stilla min nyfikenhet

• Svar på tråden Ni som vänar med sex till bröllop
  • EmmaPemma

*bruden*:
    tack så mkt för dina svar!
    Alltid intressant att höra hur andra tänker .

Tessius:
    jo, jag tycker som du. Men det kan ju vara så att många kommmer igång med onanerandet när de väl börjar ha sex (så var det iaf för mig, det var först då jag kom på hur fiffigt det är med självpill ).

• Milie

Tessius: Kanske en poäng.. att lära känna sin kropp... men jag vill inte fastna i onani, vi är ju skapta för varandra, inte för att "ha sex med oss själva" Det får lösa sig helt enkelt... vi får väl försöka fixa det tillsammans. Ja har väl ett hum om vad orgasm e, men egentligen inte helt... *utelämnar mig själv* (tycker ja...lite..) Men det är verkligen ingenting jag bekymrar mig över, och onanera tänker ja inte göra, vad jag ska uppleva, det ska jag uppleva med min man... :) japp...

• EmmaPemma

Milie:
    är det okej att onanera tillsammans med din partner? *nyfiken*.
    Tror inte att det är ngn risk att du skulle "fastna" i onanerande (de flesta gör det nog som komplement till sexlivet, inte istället för sex).

• Ei saa peitää

Hehe. Millie. Det låter som att du tror att onani är väldigt beroendeframkallande. Typ som rökning... Jag kan lova dig. Man kan ha ett tillfredsställande sexliv med sin partner även om man onanerar för sig själv ibland. Kan t.ex vara bra att ta till när ens älskade är bortrest.

• Gealach

En annan nyfiken fråga till er som väntar: Ser ni sex enbart som något man gör för att det ska bli barn, eller "får" ni göra det bara för att det är trevligt?

• Milie

EmmaPemma: Nä... de e sant, men jag vet att det finns såna som har börjat, inte vill det mera och som har svårt att sluta... tror inte de har sex dock.. tja..inte vet jag hur det är... :) Hmm.. tillsammans med min partner, vad jag tänker så e de relativt (passar det att skriva så?) Man kan ju hjälpas åt med sin partner att få det skönt å så, men vad har jag att skriva...jag vet ju inte hur det är, jag har ju inte haft sex med någon än... jag får återkomma.. :D

Gealach: Nej, taskigt isåfall, eftersom de e så njutningsfullt! Man kan göra det hur ofta man vill, och att de sen blir barn av det är ju inte fel heller! ;) Helt ok att ha hur mycket sex man vill så länge båda vill och det är ens äkta hälft så att säga... (min åsikt då alltså... )

Onani i e inget jag vill ha att göra med iallafall... and so.. ni kan inte få mig att ändra mig, jag lovar...!! hehe

kram! /Milie

• EmmaPemma

Milie:
    jo, det finns säkert ett fåtal människor som fastnat i onani-missbruk, precis som det finns sex-missbrukare (som måste ha sex med ngn flera gånger om dagen). Så jag törs nog säga att man inte skall oroa sig för att bli beroende, för det är lika stor risk att fastna i ett sex-missbruk isf (och det måste ju vara lika hemskt).
    Jag skall verkligen inte tjata mer nu, respekterar fullt att du inte vill befatta dig med onani - det var jätte snällt att du svarade! .
    Jag tror inte att jag eller ngn här på BT kan få dig att ändra dig angående det (åtminstone inte så länge som du är oskuld, men sedan vet man ju aldrig vad som händer ).

• Milie

nej... haha... kan ju inte så noga veta hur det är...
    kram!

• EmmaPemma

Milie:
    en helt ny värld kommer att öppna sig för dig! Kan bara säga att du har ngt underbart att vänta på .

• aco

Det är verklilgen SA häftigt att läsa hur ni resonerar och jag beundrar er fullständigt!!!!

....fast jag förstar det inte! Men det behöver man ju inte göra med allt!

Känner precis som EmmaPemma (som jag alltid gör för hon skriver sa BRAAA saker att man har en massa nyfikna fragor och det är sa kul att ni berättar!

Först maste jag fraga dig Mille; Vad är det som göra att du inte vill ha med onani att göra? Vari ligger det "smutsiga"?
    Och en annan fraga; De som du känner till som börjat onanera och vill sluta, men inte kan....? Hur gar det ihop? Det är ju inget tvangsmässigt beteende?

Ahhhh... Hade jag väntat med att ha sex till bröllopet hade jag nog varit nervös pa bristningsgränsen nu!!! Vad förväntar ni er egentligen? Alltsa, jag menar, hur tror ni det kommer vara? Hur kommer det funka? Är ni nervösa för vilka ställningar ni ska använda? Eller är ni nervösa för att ha sex och vara nakna med varandra?

OH! Nu kom jag pa en fraga till!!! Vad tycker ni om sexleksaker??? Är det okej? Om man använder det tillsammans?

Hmmm... Jag är verkligen nyfiken! Tycker det är sa spännande och skulle sa gärna vilja höra vad man anser om sex för första gangen när man väntat sa länge. Fast tror inte att nagon skulle vaga, eller vilja, berätta om det var daligt, klibbingt, äckligt, langtrakigt osv... Det blilr ju onekligen viss press pa att det ska vara bra...

Lycka till allihop!!!

Svar på tråden Ni som vänar med sex till bröllop