• busiga_mamman

Ni som vänar med sex till bröllop

Hejsan Tjejer.. Har läst att de är några här som håller sig med sex till brlöllopet, och de beundrar jag verkligen.. Men hur kan man egentligen hålla sig.. Tillfredställer ni varran på annat sätt, eller kysser ni bara varran utan att inte röra varandra på andra ställen.. Är bara så nyfiken.. Om nu nån känner för att stilla min nyfikenhet

• Svar på tråden Ni som vänar med sex till bröllop
  • mrsbasse

Bits:
    Verkligen ler när jag läser ditt inlägg! Det låter jättemysigt att sparkas på nätterna.. hmm...tills man tröttnar..;) Men jag längtar verkligen! :)

Allihop:
    Vill bara lägga in en sak om onani:)
    Eftersom de som inte tycker onani är fel inte har försökt att sluta med det vet de kanske inte att de e svårt... På nåt sätt så känns det som att onani har med sex o göra. O varför skulle det vara rätt att ha sex med sig själv när det inte är rätt att ha det med sin blivande.. Hmm.. bara en tanke jag kom på nu.

Sen vet ju inte jag eftersom jag inte e gift... Men känns det inte lite som att man e "otrogen" mot sin man om man onanerar? Varför inte springa ut till honom om man e sugen o ha lite roligt...;)

SuzArne:
    Va roligt för er att det e så snart! Bröllop! hihi.. E det mycket planering så här i slutet..? (Kanske inte hör hit men lite nyfiken:) ) Kram på dig o kram på alllihop!!

• mrsbasse

Hej aco:
    Kommer ett svar, såg bara inte ditt inlägg
    Roliga frågor:)

• aco

Mrs Basse - Ser fram emot dina svar!!

Under tiden maste jag kommentera ditt förra inlägg! Om mannen är hemma är det inte sa troligt att man onanerar istället för att ha sex.... Det är ju liksom ett substitut som bara handlar om den fysiska tillfredsställelsen. Att onanera ger ju ingen ömhet, närhet eller beröring som när man är med en annan människa.

Otrogen mot min man när jag onanerar? Jag brukar berätta det och han tycker om det och blir upphetsad av tanekn....

Jo, en grej till - Om onani är sex (vilket det kanske är...?), var gar da gränsen för sex? Jag menar - far du röra andra erogena zoner pa dig själv? (Vet att jag ställer saken pa sin spets nu, men tycker bara att det är intressant!)

• mrsbasse

Rent sköntmässigt så kanske det inte blir värsta dunderhiten.. Fast det tror jag ioförsej det kommer bli:) Men inga jobbiga förväntningar eller nåt. Det kanske gör svinont! Men vi pratar ganska mycket om sex tillsammans o vi har ju sett varann nakna så den nervositeten finns nog inte där. Däremot känns det lite pirrigt för hur det kommer kännas.. Man får väl ta det som det kommer. Egentligen borde jag fråga er..;) Man komma ju inte va proffs men man blir..:)
    Det känns jättekul att det blir första gången med han jag ska dela hela mitt liv med. Vi kommer utvecklas tillsammans, sexuellt och menatlt, och kan utan att det känns konstigt eller jobbigt(förhopnningsvis inte) skratta åt första gången :)
    Men tror inte det kommer bli katastrof, vi kommer nog hålla på hela natten. Världens längsta förspel och efterspel! Myspys!

Sexleksaker tycker jag e ok om båda tycker det e ok. Bara det inte blir överdrivet... Då kanske det ligger nåt mer bakom..

Kul att du/ni e såå nyfikna. Gissa då hur nyfiken jag e..;) hihi. Kram

• mrsbasse

Kul att du svara:) Här kommer ett ganska långt tror jag från mig.

Det e väl just det. Att onani bara e en fysisk tillfredställelse. Jag tycker det e nåt såå mycket mer än det. Sex alltså, att älska med varandra. Man ska ge hela sig själv på alla möjliga sätt till nån annan. Det handlar inte bara om att få utan nästan mer om att ge. Det e en två-manochkvinna-sak liksom. Om min man sen kommer va bortrest e det nästan mer spännande att gå o längta o tråna efter honom istället för att göra det själv. Det tillfredställer ändå inte tillräckligt liksom.

Vart gränsen för sex går har jag ofta frågat mig själv o detta ha jag kommit fram till..
    Att ha samlag är att ha sex. Då blir man ett. Att kyssas, ha oralsex, analsex osv är inte sex. Men skulle vi ha oralsex varje kväll skulle vi nog ha svårt att inte ha samlag till slut. Därför väljer vi att inte "fresta" oss själva så mycket eftersom vi vill vänta. Jag kan ju självklart ta mig själv på brösten. Samma sak där. Inte lika upphetsande om jag gör det själv liksom...;) Erogena zoner står det inget om i bibeln. Det e nåt som kommit senare. För en del är ju en erogen zon typ knävecken...hmm.. Om det va det skulle jag dock inte tillfredställa mig själv där..

Sen bara en tanke.
    Jag tycker det e ganska avtändande att tänka på att min kille skulle stå o onanera i typ duschen. Lite märkligt att killar tycker exakt tvärtemot. Min tycker nog också det e lite upphetsande skulle jag tro. Undra om det har med samhället, porren, manskroppen respektive kvinnokroppen lite o göra. Hmm.. Hoppas jag inte glömde nåt...det blev nog ganska långt iaf.
    Kram!

• aco

VA?!?!?!?! Är oralsex och analsex INTE sex??? Nu förvanade du mig!!! Hur da????? Och är oralsex alltsa okej sa länge ingen av er far orgasm? Hmmm.... Jag trodde att jag hade börjat första...
    Vad är da skillnaden mellan vaginalsex och analsex tillexempel?? (Alltsa... Jag VET skillnaden....) Men "hal som hal"....?

Jo, onani igen. Det är naturligtvis, som du skriver, nagonting helt annat än att älska med varandra. Att älska med varandra är (ibland...) som en härlig lördagsmiddag med förrätt, varmrätt, dessert, gott vin och tända ljus. En njutning...

Men pa tisdagen blev det falukorv och makaroner för att man var tvungen att äta nagonting och det var det enda som fanns hemma.... En fysisk tillfredsställelse!
    Klart att det är trevligare med lördagsmiddagen, men man maste ju äta annars ocksa....

• EmmaPemma

aco:
    . Ja, hur skulle BT klara sig utan dig och mig??? Jag bara undrar! .

mrsbasse:
    Men om inte oralsex är riktigt sex så borde ju inte onani räknas som riktigt sex heller?! Varken oralsex eller onani har ju med penetrering att göra men båda ger en orgasm (om man gör som man skall ). Och orgasmer är ju inget man kan styra helt och hållet över (de kan ju komma när man sover om man har tur *fniss*).
    Vi är nog en hel del tjejer som faktiskt tänder på att se/veta att våra män onanerar. T ex är det väldigt kul och upphetsande att göra det tillsammans . Så i vårt förhållande kan vi verkligen unna varandra att onanera eftersom vi båda tänder på varandra när vi gör det! Dvs vi ser det inte som otrohet. Observera att ingen av oss ser på porr - så vi har inte fått inspirationen därifrån.

Det här med att man blir fast i onani kan väl på sätt och vis vara rätt. Helt ärligt så vill jag inte sluta med det (för det är ett så bra komplement till det "riktiga" sexet). Däremot tror jag att det är en himmelsvid skillnad att ha onani ett par gånger i veckan eller att ha det 20 ggr per dag.

Hursomhelst så tror jag säkert att det kommer gå jätte bra på bröllopsnatten. Några tips:
    * ta det lugnt....
    * ha inga krav på att ni "måste" göra det.
    * ha i åtanke att ni nu faktiskt har hela livet på er att träna och bli samspelta.
    * njut av varanra,,,,,hela natten lång!

• EmmaPemma

aco:
    haha! Precis så är det .
    Och det är ju faktiskt så att man inte kan äta tre-rättersmiddag varje dag, då blir man så bortskämd så man till slut inte uppskattar det. Man måste nästan varva med falukorv och makaroner .

• aco

Japp! Även om jag föredrar lördagar. Och här är det det nästan varje dag... Fast nu är min sambo bortrest nagra dagar sa nu blir det bara makaroner!

Svar på tråden Ni som vänar med sex till bröllop