• Lalalisa

Min man våldtar mig

Jag bråkade ikväll med min man sedan två år tillbaka. Länge har jag känt en tyngd liggande över mina axlar, att det inte är som det ska mellan oss. Jag har länge försökt tala med honom men han har inte velat och kommit med undanflykter. Idag så bråkade vi iaf och sen så kom mycket ut... Jag förstår inte helt och hållet hur han ser på saker, jag förstår inte varför jag är så dålig i hans ögon om han nu älskar mig. Jag gör så gott jag kan och har uppfyllt mina plikter som fru och städat, lagat mat, tvättat... Jag har aldrig sagt något när han gått ut med sina vänner. Nästan aldrig bett om nåt men han klagade på mig: att jag inte var tillräckligt kärleksfull mot honom, att jag inte var tillräckligt snäll, att jag hade förändrats, att jag inte förtjänade hans kärlek. Jag känner ofta av att han vill kontrollera mig och det säger jag till honom men han nekar (givetvis). Jag har i evigheter försökt tala med honom men som sagt så har det inte gått. Han klarar inte av att snacka om nåt i mer än fem minuter förrän han vill sticka iväg. När jag säger att det inte är normalt att vi aldrig talar om nåt så kontrar han med att han aldrig hört talas om något par som talar så mycket som vi. Men sanningen är att det mesta vi talar om är bara vad som hänt under dagen och inget annat. Jag skulle önska att vi bara kunde tala om vad som helst utan att han ska säga att jag är tröttsam.

Han jobbar och går i skolan hela dagarna och på kvällarna träffar han ofta sina vänner. Han säger att jag inte har tillräckligt mycket att göra så därför vill jag tala med honom. Sanningen är den att jag har mycket med mina studier men jag tycker att vår relation är viktigast. Själv tycker jag verkligen att jag försöker och har gjort det länge. Men han hävdar att det är han som gör det och inte jag. Han sa också att: "om jag skulle ha gjort som jag tänkt så skulle jag ha skiljt mig ifrån dig". Efter det så säger jag att jag också haft funderingar på att vi ska gå skilda vägar. Han berättar också att han iaf verkligen älskar mig och inte vill att vi ska skiljas. Jag älskar honom också men tycks inte kunna göra honom nöjd.

Sedan sa han att vi skulle visa varandra hur mycket vi älskar varandra genom sex. Jag sa hela tiden nej och stretade emot, hade verkligen ingen lust att ha sex efter en sådan diskussion. Men han gjorde ändå vad han ville och njöt av det. Det är inte första gången han våldtagit mig men det är första gången på länge iaf. Jag frågar honom varför han gjorde så och han sa att det var för att han älskar mig. Jag frågar om det han sa innan, att han ville skiljas från mig, och han frågar mig varför jag fortfarande tänker på det. Sedan bråkar vi igen och jag har nu bäddat i soffan.

Det jag verkligen känner innerst inne är att jag älskar honom men att han inte är bra för mig. Och tydligen är inte jag tillräckligt bra för honom heller. Jag är rädd för att han ska lämna mig och skäms för det. Jag tycker inte att vårt förhållande är normalt eller nyttigt. Men jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.

• Svar på tråden Min man våldtar mig
  • Borboleta

Fattade inte riktigt vad "troll" innebär, men tror jag börjar förstå nu.
    På ett sätt kan man ju hoppas att det var ett påhittat inlägg, för jag önskar verkligen ingen en sådan situation.
    Men jag kan inte förstå varför någon skulle "skämta" om det här.
    Därför skriver jag än en gång:

Lalalisa, hör av dig. Vi är många som tänker på dig!

• Lilac

Om det skulle vara som så att detta skulle vara en påhittad grej, så tvekar jag på att erbjuda mitt hjälp nästa gång något sånt här dyker upp. Jag känner ju mig lurad.

Ni känner säkert alla till historien om pojken som vaktade fåren en bit utanför en by. En kväll kände han sig uttråkad och började ropa högljut att det var en varg som närmade sig fåren. Hela byn rusade ju till undsättning, men ingen kunde hitta någon varg. Några kvällar senare upprepade samma sak, men ingen varg den här gången heller. När pojken sedan efter ytterligare några dagar ropade efter hjälp,eftersom en varg attackerade fåren, så var det ju givetvis ingen som kom. På morgonen efter den natten hittade man pojken och alla fåren döda - dödade av en varg.

Är det så att lalalisa ljuger, så hoppas jag att hon förstår hur mycket hon underminerat situationen för kvinnor som på riktigt behöver hjälp och kanske söker efter hjälp i denna forum.

• Lurad

Hej Latalisa

Jag hoppas att det inte hänt dig flera gånger och inte heller värre saker. Men vill du prata med någon så skulle jag rekomendera dig att kontakta Terrafem som är en kvinnoorg. Dem har telefonjour vardagar kl. 10-12 och der är gratis att ringa dit även fr. mobil 020-52 10 10. Ring och prata även om du inte än har bestämt dig för att lämna din man. Det kan vara skönt att bara prata med en kvinna som förstår. Lycka till! Sköt om dig för det är ingen annan som gör det åt dig.
    Kram...

• Lurad

Lalisa hej igen...

Jag har precis läst alla inlägg och såg att du är från ett annat land och jag förstod det innan jag läst allt och det var därför jag gav dig nummret till kvinnojouren Terrafem som har kvinnor som talar 40 olika språk så du kan prata med någon på ditt eget språk. Ring dem jah lovar att du får hjälp har själv suttit där och tagit emot samtal från kvinnor som blir slagna etc. Det hjälper att prata om problemet och sedan så kan du ta nästa steg men börja med att prata om ditt problem först. Jag själv kommer ifrån Irak och vill du prata med mig så kan du kontakta mig på imanangel_4u@hotmail.com hör av dig vi är många som bryr oss om dig många gulliga tjejer som oroar sig för dig. Jag bor i Stockholm. Kram till dig och alla andra ladies här.

• Lalalisa

Hej allihop!

FÖRLÅT MIG FÖRLÅT så hemskt mycket att jag inte hört av mig!! Tusen förlåt... Jag förstår om ni inte tror på mig längre för jag inte hört av mig... Men jag kunde inte! Sista tiden har varit som ett helvete.. Min man har blivit annorlunda mycket hårdare mot mig än nånsin... Och jag är räddare än vad jag varit. Hans bror såg i smyg att jag skrev på den här sidan och han berättade för min man. Han tvingade mig att visa honom vad jag skrivit och jag har aldrig sett honom bete sig som han gjorde... Även om jag vet att jga inte skulle skämmas så kune jag verkligen inte låta bli. Han har sålt den datorn vi hade hemma och dessutom så flyttade hans mamma hem till oss. Hon har kontrollerat mig hela dagarna allt jag gör. Hans bror följer och hämtar mig i skolan de dagar jag kan visa mig där. Bara i toaletten får jag vara ifred. Jag har haft så fruktansvärt dåligt samvete för jag inte skrivit! Jag förstår hur det måste vara för er när jag släpper en bomb och gör er oroliga och sen inte svarar! Förlåt!!!! Nu äntligen har jag fått en chans. Min svärmor fick lungemboli och är på sjukhuset. Jag är hemma hos min bästa väninna nu och jag har berättat för henne vad som hänt.. Så därför kan jag nu använda hennes dator men min man kommer alldeles strax och hämtar mig. Jag känner kärlek, hat, avsky och tusen känslor på samma gång. Jag förstår inte hur jag kan älska honom samtidigt som jag hatar honom? Men jag är inte lika förvirrad längre jag förstrå att det hrä förstör mitt liv. Min familj och nästan alla har vänt sig emot mig som jag visste att de skulle. Och jag är rädd. Om jag inte tar mig ur det n u så blir det aldrig. Jag orkar inte känna så här längre, jag orkar inte avar rädd och uppgiven hela tiden. Sen min man fått veta har han blivit förändrad och mycket mer våldsam. Jag orkar itne gå in på detaljer vad han gjort och det är nog bättre att ni inte vet. Men tack för att ni funnits här för mig ni har fått mig att se det här ur ett annat perspektiv! Nästa gång jag kommer till min väninna så ska jag ringa till terrafem jag tror de förstår mig bäst! Men om han ser mig nu så får jag aldrig komam hita mer! Så jag måste gÅ!

Kärlek och lycka till er alla jag tänker på er! När jag kan så skriver jag igen!!

• Mastermind

Lalalisa - Gud så skönt att höra nånting från dig! Men inte kul att läsa VAD du skriver.. :( Lämna, lämna lämna!! Snälla!! Att han blivit värre sen han fått reda på dina funderingar kring ert förhållande visar ju bara på en sak -att han bara kommer att fortsätta bli värre! SNÄLLA, lämna honom NU!! :( Det här är ju frukansvärt, INGEN förtjänar att få leva sådär! Ingen! Raffsa ihop det viktigaste när han är på jobbet eller helt enkelt hemifrån och bo hos en kompis eller ta in på ett hotell ifall du är rädd att han ska bryta sig in hos dina kompisar. Polisanmäl honom och begär skyddad identitet. Ju fortare du lämnar honom, desto fortare får du ditt liv tillbaka och alla risker för att bli allvarligare skadad minskar.

• K.C

men herregud lilla gumman!!! Sådär kan du inte ha det!!! Lämna honom med en gång!1! Jag blir så jäkla förbannad när jag läser vad du skrivit!
    Och du ska inte be om ursäkt för att du inte skrivit!!! Kära du, vi vill dig ju bara väl, inte ska du be om ursäkt för att du lever under förtryck!
    Lämna honom, snälla du. Du måste!!! Man ska få vara fri i ett förhållande, din man är sjuk i huvudet som vaktar på dig med hela släkten som detektiver. LÄMNA!!!!! Snälla du...

• stallkatten

Vad skönt att höra ifrån dig!!!
    Men du skriver inte så trevliga saker...
    Jag tycker du ska lämna honom på en gång!!! Jag hoppas verkligen du får hjälp...!
    Många, många kramar!!! Hoppas du kan skriva snart igen.

• Nessie

Hej Lalalisa!
    Så skönt att äntligen få höra nåt från dig igen. Men jättehemskt att det blivit värre! Fattar inte att hans mamma och bror kan hjälpa honom behandla dig på det här sättet. Det visar ju att hela hans familj är sjuk.
    Hoppas verkligen att dem låter dig åka till din kompis igen, och inte avskärmar dig helt från omvärlden.
    Om det skulle bli problem för dig att komma iväg igen, kan inte din kompis ringa terraferm (eller vad det nu hette) och kvinnojouren åt dig? Hon kanske kan ta stöd från kvinnojouren hur ni ska göra. Om hans familj vaktar dig som hökar kan det kanske bli svårt för dig att ta dig därifrån på egen hand.
    Be din kompis hålla koll på den här tråden och kanske uppdatera lite åt oss om du inte skulle ha möjlighet.
    Kan hon inte ringa polisen och tala om vad som försiggår?

Detta är riktigt hemskt, man vill helst inte tro att det är sant. Stöder inte din familj dig alls längre? Vet dem om din situation? Om dem visste att du ville därifrån, men inte vet hur du ska göra, borde dem inte hjälpa dig då? Jag skulle iaf aldrig kunna svika en familjemedlem i nöd!

Hoppas verkligen att allt löser sig för dig! Tänker på dig

*ENORMA STÖTTEKRAMAR*

• raskan

åhh lättnad av att höra ifrån dig men sorgsen när jag läser om hur det blivit!!!Skönt gumman å höra att du iallfall verkar kommit till insikt med vad du vill å toppen bra att du lättat hjätat för din vännina!!!
    Mina tankar är hos dig!!!Massor av styrkekramar millan

Svar på tråden Min man våldtar mig