"Rolig utgångsmusik..."
Jag sitter funderar på utgångsmusik,inte dom "vanliga" utan kanske lite "överraskande" och roligt...Låt er fantasi flöda o kom med era förslag. Allt av intresse...
Jag sitter funderar på utgångsmusik,inte dom "vanliga" utan kanske lite "överraskande" och roligt...Låt er fantasi flöda o kom med era förslag. Allt av intresse...
Jag är i Australien. :)
Jag har sökt lite på Internet och sett att det finns många som vill sälja filmen, så det verkar inte omöjligt att få tag på den via den vägen heller. Men sen vet man ju inte vilken kvalite man får. Sök på Google. Det har tydligen getts ut en LP med filmmusiken, kanske finns den på andrahands-musikaffärer.
Jag tror att bröllopsvisan från "Trolltyg" skulle vara jättefin på orgel.
Jag tror att trolltyg-texten går så här:
"Nu, ska det bli ett bröllop
Vi gör oss klara för ett bröllop
Det blir en la di da da
dagen lång bröllopsfest
Tårtan står färdig i tomtens hus
Man jobbar, ja det vill jag lova
Nu ska vi väcka varenda mus
Ingen får ligga och sova
För nu, ska det bli ett bröllop
Vi gör oss klara för ett bröllop
Det blir en la di da da
dagen lång bröllopsfest."
De två sista raderna upprepas några gånger typ:
Det blir en la di da da
dagen lång bröllop
buller bång bröllop
dagen lång
buller bång
dagen lång
bröllopsfest!
:)
visst är det den sången tor och hmm.. hans brud sjunger? vi ska ha den andra bröllopsvisan, den som tomtarna spelar, som utgångsmarsch, alltså den utan sångtext. :)
sidekick: Jahaa! Men den är ju ännu bättre, den hade jag glömt. Den vill jag också ha! :)
Mojo_2006:
Har du skivan till Trolltyg???
Måste ha tag i den!!!!!!!!!!
Vi fundera också på att ha en annorlunda utgångslåt. Vi har en speciell Lars Winnerbäcklåt som är "vår". Måste man då hyra in musiker eller kan man slänga på en CD-skiva i kyrkan? Vill ju verkligen ha just Lars W som sjunger......
//C
Hihihi detta låter ju kanske konstigt men jag vill gärna ha musiken från Törnfåglarna, så vacker tycker jag...
Den står för evig kärlek för mig!
Jag var på ett bröllop där de spelade "Circle of life" (Elton John) som utgångsmusik. De spelade den direkt från CD och jag tyckte att det blev en rolig överraskningseffekt och väldigt glädjefyllt!
Vi funderar på att ha Bryan Adams "Heaven" som utgångsmusik. Funderar på om det skulle funka att be våra solister sjunga ungefär halv låten, för att sedan låta kantorn ta över och spela resten på kyrkorgeln. Och att vi står kvar framme i kyrkan medans solisterna sjunger, för att sedan gå ut när orgeln tar över.
Kan det funka tro?
Det är så roligt att läsa vad alla ska ha för musik. Det är ju så man önskar att man kunde ha flera in- och utgångsmarscher!
Vi har i alla fall bestämt oss för E-types Loud Pipes Save lifes som ingångsmusik. Originalet är med säckpipor (för dyrt för oss då vi inte känner ngn) men det verkar bli skitbra på orgel tillsammans med marschtrumma också.
Ut ska vi ha Genom eld och vatten med Sarek direkt från CD. Blir nog förhoppningsvis en bra överraskningseffekt som ngn ovan skrev.