Här har du en som nyss har slutat med dem :)
Men jag planerar att sätta in p-stav eller börja på minipiller istället, så småningom.
Anledningen till att jag slutade var att jag fick utskrivet Desolett, och att jag började få känningar som iallafall jag tolkade som små proppar (vilket kan ha varit något helt annat, egentligen), fick domningar i benet, och fick en morgon jättekonstiga synförändringar. Hursomhelst blev jag lite hypokondrisk över det hela och trots att jag redan har ätit andra p-piller i tre år så kände jag att jag inte ville ta den risken när det finns andra preparat ute som ger lika hög säkerhet men som utesluter östrogenet och blodproppsrisken.
Fördelarna med p-piller framför andra metoder är väl främst att mensen blir så regelbunden, det är ju himla praktiskt att veta precis vilken vecka den kommer.
Det kan mycket väl hända att du går ner i vikt när du slutar, om p-pillrena har fått dig att gå upp tidigare; jag gick ner några kilo när jag bytte p-pillermärke för ett tag sedan.
Annars har jag inte märkt så stor skillnad av att vara på p-piller eller inte, förutom igår då jag hade världens humörsvängningar hela dagen (antar att det är mitt eget hormonsystem som håller på att etablera sig :) )