Hej Tisssa,
Var också nöjd till en början med viktuppgången. Speciellt när brösten växte en storlek. Några kilo extra var bara klädsamt. Men sedan var det inte roligt längre. Det man måste lära sig är att skilja på sug och hunger. Det gör man enklast genom att upprätta tider när man ska äta, detta för att skapa en regelbundenhet. Kan låta lite tråkigt, men äter man var fjärde eller var tredje timme lär sig kroppen när det är dags och man slipper blodsockersvängningarna. Jag försöker också se till att det jag äter påverkar blodsockret långsamt, en massa insulin i kroppen ökar fettinlagringen. Försök att undvika kolhydrater på kvällarna. Detta är vad JAG gör, sedan är det ju individuellt vad som passar var och en. Sedan är ju motion viktigt, gärna lågintensiv blandat med högintensiv. Det behöver inte vara så avancerat. Jag går överallt, har dessutom två hundar som kräver en massa promenader om dagarna. Promenader innan frukost några gånger i veckan är också en bra start. Men att sluta med p-pillren är som sagt det enklaste när man vill gå ner i vikt. Det är ju trots allt hormonerna som ställer till det. Idag verkar ämnesomsättningen ha återgått till det "normala", dvs galet hög, vilket gör att jag inte behöver tänka på kosten så mycket. Men det tog nästan 1,5 år...