• Brud_2005

bt träff Göteborg 2

Anna gbg! Jag har nu lagt undan slöjan och har tänkt att åka dit antingen idag (om jag hinner) alt i morgon. Oavsett dag så kommer jag att vara där runt kl 17.30. Det skulle vara jätteroligt att få sällskap och det skulle vara jättesnällt om du ville ställa upp som smakråd!

• Brud_2005

Anna gbg! Jag kunde inte hålla mig utan var förbi och köpte slöjan idag .

Skall vi vara i Linné så följer jag gärna med dig som smakråd i morgon (kan alltså vara där runt ca kl 17.30). De hade massvis att välja på (till skillnad från många andra butiker där man tvingas beställa slöjan och sedan vänta 3 månader på att få slöjan) och jag upplevde servicen som väldigt bra. Hur de ligger till prismässigt vet jag inte, men jag tyckte att det var värt mycket att få slöjan med mig hem med en gång. Maila mig så kan vi bestämma hur vi gör.

• Brud_2005

patricia1977! Först och främst välkommen hit!

Jag kan inte uttala mig om priset vad gäller Ramonas klänningar, men det är då ingen affär jag kan rekommendera... Personalen (med något undantag) är inte det minsta service minded och jag blev inte så imponerad av deras utbud heller...

• Brud_2005

Jag kommer också att gå till Lilla Kosmos. Om ni ändrar plats, var snäll och ring mig på min mobil (numret finns på maillistan från den första BT-träffen). Skall bli roligt att träffas!

• Brud_2005

Tack för en trevlig träff igår tjejer!

patricia1977! Självklart skall du bilda dig en egen uppfattning om de butiker som finns i Göteborg. Ett tips är dock att du, när du hittat DIN klänning, hör dig för ang pris även i affärer utanför Göteborg. Jag gjorde det och "sparade" på kuppen drygt 4.000 SEK på min La Sposa-klänning (kan tilläggas att de skickar hit den för 150 SEK och jag behövde inte ens åka till affären i fråga för att köpa den).

• Brud_2005

patricia1977! Jag beställde den från en affär i Hässelholm som heter Ateljé MB. Klänningen heter "Prisma" och bilder finns på lasposa "dot" info. Gå in på "2005 your choice" sedan "Style" och på sidan 2 är det klänning nr 6 (jag har dock beställt den utan spetsbolero och blomman i sidan)

Vi har pratat om att nästa träff skall var på bröllopsmässan (26 feb?)

• Brud_2005

Froggy! Mer detaljer finns i mitt mail, men vi funderar på ett hotell som heter "Royalton". För oss kommer det bli för dyrt att bo i en svit, men jag tycker att detta hotell verkar bra och läget är perfekt. Vad menar du med lyxigt hotell? 3-, 4- eller 5-stjärnigt?

• Brud_2005

patricia1977! La Sposa har nog lite dyrare klänningar. Jag fick betala 10.250 för klänningen (helt vansinnigt mycket!). Atelier Diagonal tror jag är något billigare än La Sposa liksom San Patrick (någon i en affär sade att La Sposa, Pronovias, San Patrick och Atelier Diagonal är samma koncern...). Jag vågade inte beställa från något annat land, men det kändes helt ok att beställa från en svensk affär.

• Brud_2005

På BT-träffen så pratade vi om bilder på några spanska håruppsättningar som någon här på BT lagt ut en länk till. Det är möjligtvis ingen som vet vilken tråd det var i?

patricia1977! Anledningen till att jag inte vågade beställa från ett annat land (uttryckte mig nog inte så klart) var att jag hittade klänningen i december (hade en annan som jag tänkt ha först) och det blev då ganska bråttom med att beställa den för att få den i tid (det tar 3 månader och jag gifter mig i maj och behöver dessutom lämna in den för uppläggning etc). Hade jag beställt den via t.ex ett amerikanskt företag så var jag rädd för att det skulle ta ännu längre tid (den skulle behöva skickas till USA från Spanien och sedan till Sverige) och jag vågade helt enkelt inte riskera det... I annat fall hade jag definitivt försökt hitta den till ett bättre pris (kanske begagnad?), men jag var nöjd med att i alla fall ha sparat ett par tusenlappar genom att ringa ett samtal...

Svar på tråden bt träff Göteborg 2