• StinaGerman

Helsingborgsträff

Hej alla lyckliga och blivande helsingborgsbrudar!
    Mitt bröllop är nu bokat till den 13 augusti i Nyköping. Men vi bor i Hbg och jag vill jättegärna fixa ihop en träff med er andra! Jag är i behov att utbyta ideer och erfarenheter med någon annan i samma situation, dessutom skulle det vara trevligt att få fler bekanta i denna underbara stad!
    Kram Stina

• Svar på tråden Helsingborgsträff
  • Ms. August

Oj va långt det blev...

• iiika

Hej!
    Jag bor också i Helsingborg och vi gifter oss här i krokarna den 20 augusti i år! Vore superkul med en träff! Kul också att vi verkar vara några stycken som har den stora dagen i augusti - då kan man få lite extra koll på planering etc!

• StinaGerman

Yes, långt, ingen fara! (Det är så himla kul detta forum, jag är besatt!) Jag ska nog höra med mina syskon om fotoalt. Mammsen har mina 3 systrar på väggen och en tom ram och plats där bredvid..
    Du får väl fixa hår o face vid 9 kanske. Lite champagnefrukost, och varna fotografen för förseningar..
    Jag är ju också augustibrud, har ni andra ordnat klänning redan?? Jag vet bara att jag vill ha KiK´s spetstop och en kjol med tyll som sticker ut, jag bara älskar den stilen (se hemsidan)!
    Kram Stina

• StinaGerman

Hej Iika och ni andra!!
    Javisst ska vi träffas, vad skoj! Det är jättebra att vi kan hålla koll på varandra här, håller med. Hur många gäster har ni? Vi har drygt 50. Det enda jag känner mig lite nervös för än så länge är ekonomin, hur alltihop ska gå ihop. Budgeten är väl på ca 30 000 men våra föräldrar ska hjälpa till. Det vet de inte själva ännu. Hm. Ciao!

• iiika

Vi var nyss ca 100 pers, men igår bantade vi ner inbjudningslistan till 76 pers, så det kändes jättebra! Vår tanke är också att föräldrarna ska hjälpa till, men det vet dom inte heller eftersom ingen vet att vi ska gifta oss ännu. Det ska vara en hemlighet ungefär en månad till - tills vi har förlovat oss! Hi hi! Skönt att BT finns så att man kan berätta för andra!!!

• Ms. August

-StinaGerman:
    Ingen press från mamsen där då med tom ram och given plats..
    Tidig morgon blir det fast frågan är om man kan sova ändå.. kommer vara hur superspänd som helst (tror jag).
    Jag kommer att få min klänning uppsydd, och jag har sett en klänning som jag vill ha och hon kommer att sy den med de ändringar som jag vill ha.
    Är det den överdelen som man ser längre ner här på sidan?? Supersnygg!

Vi har 88 personer på gästlistan för tillfället men den ska justeras lite granna och "förhoppningsvis" bli lite mindre.. som du säger så får man ju lov att tänka lite på budgeten..

• iiika

Låter som en smart idé att få klänningen uppsydd, har du hittat nåt bra ställe för det?
    Själv har jag precis börjat kolla på klänningar och kommit fram till ungefär vad jag vill ha. Tyvärr är den jag helst vill ha alldeles för dyr tror jag, så det får kanske bli ett liknande, men billigare alternativ...!!
    Gällande fotograferingen har vi nog samma "problem" som du Ms August, det blir en riktigt tidig morgon om man ska fotas redan kl.13. Men hellre det än att fotas efter vigseln och känna sig stressad.
    Ganska angenäma problem får man nog säga att man har just nu...

• Ms. August

-iiika:
    Håller med dig om angenäma problem, det är ju såååå himla roligt
    Jag kommer att sy upp klänningen i Ludvika, en vännina till mamma. Hon håller i kurser där man lär sig att sy exvis brudklänningar eller balklänningar så jag känner mig trygg med henne.
    Jag ska träffa henne igen till midsommar då vill hon veta exakt hur jag vill ha klänningen. Sedan syr hon upp den.
    Jättebra, för nu kan man hitta en klänning som är jätesnygg i ryggen och en annan som är snygg ringning osv sedan är det bara att "plocka" det man vill ha på resp klänning och så ritar hon mönster efter det. Superbra (hoppas)
    När ska ni gifta er?? *nyfiken*

• StinaGerman

Min drömklänning är en annan med spetstop på deras sida, kostar 3000 per del... Men jag ska hitta ett billigare sätt, tror jag.. Nästan alla klänningar hos Kik´s är snygga enligt mig.
    Ms August, det låter perfekt!
    Iiika, lycka till med förlovningen! Hoppas föräldrarna blir glada!..

• iiika

Förstår att du känner dig trygg med den sömmerskan, det kan ju inte misslyckas!!!

För oss är det dags den 20 augusti i år. Vi har inte gjort mycket mer än att bokat kyrka och festlokal - det är ju svårt när allt fortfarande är hemligt. Men mycket är bestämt ändå... Just nu håller vi på att fixa med fotograf, liveband och vi har också bestämt hur inbjudningskorten etc ska se ut - vi gör dom själv och shoppar på pio-forma! Imorgon ska vi träffa den ansvarige på vår fest-ställe och gå igenom våra önskemål, meny etc. KUL!!!

Svar på tråden Helsingborgsträff