• StinaGerman

Helsingborgsträff

Hej alla lyckliga och blivande helsingborgsbrudar!
    Mitt bröllop är nu bokat till den 13 augusti i Nyköping. Men vi bor i Hbg och jag vill jättegärna fixa ihop en träff med er andra! Jag är i behov att utbyta ideer och erfarenheter med någon annan i samma situation, dessutom skulle det vara trevligt att få fler bekanta i denna underbara stad!
    Kram Stina

• Svar på tråden Helsingborgsträff
  • StinaGerman

Hej igen! Fin kyrka va? www.visitnykoping.se/Default.aspx

Vår festlokal ligger vid havet o är en stor gul villa som är fest- och konferensgård.
    Det är så overkligt att ha allt detta framför sig och drömma om! Jag älskar att planera saker, och detta är ju det roligaste man kan tänkas planera i sitt liv, kan ni fatta!!?
    Kram!

• Ms. August

Håller med om att Kik har väldigt snygga klänningar, den jag har fastnat för är dock från bonny . com.
    Kyrkan ser jätte gullig ut.. vi kommer också att ha en träkyrka *lääängtar*

-iiika:
    Är imponerad av att ni kan hålla det hela hemligt.. Det va meningen att vårt skulle vara hemligt in i det längsta. Ville att alla skulle bli överraskade när de fick inbjudan.
    Det gick inte, det är så himla roligt så jag kunde inte hålla tyst

• Linda&Peter

Vart i Helsingborg hittar man finast tarnklanningar till mina 10 och 12 ariga tarnflickor. Vill garna att det ar en vit klanning. (gillar inte Anina, sa vore tacksam for andra forslag)

Tack snalla,
    Linda

• iiika

Jättefin kyrka StinaGerman!!! Att först vara där och sedan i den festlokal vid havet som du skrev om kan ju inte bli annat än perfekt!

Det är verkligen supersvårt att hålla det hemligt Ms August, men som jag skrev, det är tur att man kan skriva av sig på BT!!! Ska bli skönt att få lov att prata om det snart, bara en månad kvar!

Svår fråga det där om tärnklänningar Linda - jag vet inte hur Blue Crown Fashions utbud är, har inte varit där. Det är dom som ligger på Hälsovägen.

• bröllopsdags

KiK har verkligen jättesnygga grejor!

Kyrkan vi ska gifta oss i är väldigt lik den som du visade StinaGerman, också en röd träkyrka. "Vår" rymmer max 100 pers och det tycker jag är så mysigt, det känns mer intimt när man nästan fyller hela.

Visst blir man lite besatt av BT??! Jag var på Pio-Forma för ett litet tag sedan, bredvid stod en tjej som jag tror också köpte papper till sitt bröllop. När jag gick därifrån kom jag på mig med att fundera vilken "nickname" hon hade på BT, helt sjukt egentligen...!

Ska ni gå på bröllopsmässan? Har ni varit på någon nå´n gång? Jag har aldrig varit på en sådan mässa någongång. Vi är nästan klara med vår planering men det kan nog vara kul att gå ändå.

• Ms. August

Jag tänkte gå dit en sväng.. Jag har heller aldrig varit på "bröllops-mässa" innan. Men man kan säkert få en och annan idé. Radio Stella har tydligen ngn tävling där man kan vinna pengar till bröllopet om man skriver om frieriet.. Vem vet?! Kanske ngn av oss har tid. Bara att gå in på deras hemsida och tävla.
    Visst var mässan på stadsteatern eller är jag helt ute och cyklar??

Vem vet vi kanske ses där?! (för det är som du säger -bröllopsdags, man vet ju liksom inte vem som finns på andra sidan nicket)

• StinaGerman

När är mässan, i slutet av jan va? Jag läste också om tävlingen o tänkte delta. men sen när jag skulle tänka ut en romantisk beskrivning av vårt frieri så gick det inte så bra.. Det var liksom mer i stil med att gå o köpa ringar, gå hem, gå ut o äta middag. Keep it simple.. Hade gärna haft en romantisk festman på knä, men icke..
    Kul att ni gillar kyrkan, bokat o klart. Ska prata med en präst jag känner till också. Ha en bra dag helsingborgare! :) Stina

• Ms. August

Stina, det verkar som om vi har samma "problem" med tävlingen Insåg också att det nog inte skulle bli ngn vinst för vår del när det gäller frieriet haha...
    Mässan är sista helgen i januari.

• StinaGerman

Ms August, så du är fr Dalarna? jag har pluggat i Borlanche 2 år. Trevligt med bröllop i Dalarna!! Jag har inte tänkt bli förd till altaret av ngn (går med min man) så jag har bytt åsikt ang det här med fotografering. Är nog bäst att fotas innan ändå, fast man inte är gift då. Jag vet inte!?!! Det lät ju trevligt att mötas i mitten av gången också, som det stod i en annan tråd här!
    Kul att ni gillar kyrkan. Pratade med min mor igår, hon tycker att den ligger för långt bort fr stan (2 mil) o att det blir jobbigt för folk att ta sig dit. Men de kommer ju ändå inte från stan, jag tycker inte det spelar ngn roll. Festlokalen är ju i närheten.

• iiika

Svårt det där med fotograferingen tycker jag, StinaGerman. Vi hade bestämt att vi skulle göra det efter vigseln från början. Men nu vet vi inte längre. Vissa säger att det tar så lång tid att fotas efteråt och då känner man sig kanske stressad när man vet att gästerna väntar...
    Det lär ju faktiskt kännas lika speciellt och härligt om man ser varandra första gången nån timme innan vigseln eller om man gör det sen inne i kyrkan. Egentligen spelar det kanske ingen roll. Eller??
    Svårt!!!

Svar på tråden Helsingborgsträff