• StinaGerman

Helsingborgsträff

Hej alla lyckliga och blivande helsingborgsbrudar!
    Mitt bröllop är nu bokat till den 13 augusti i Nyköping. Men vi bor i Hbg och jag vill jättegärna fixa ihop en träff med er andra! Jag är i behov att utbyta ideer och erfarenheter med någon annan i samma situation, dessutom skulle det vara trevligt att få fler bekanta i denna underbara stad!
    Kram Stina

• Svar på tråden Helsingborgsträff
  • Ms. August

-Stina:
    Så du har pluggat i metropolen Borlänge?! När bodde du där då? Jag är född och uppväxt i Ludvika + att jag jobbat i Borlänge ett tag.
    Du kan lugna mamsen och säga att ni inte är värst..
    Vi kommer att gifta oss i Malingsbo kyrka som ligger ca 4 mil utanför Ludvika, sedan tillbaka hela vägen för att hålla festen inne i stan.
    Våra gäster kommer också att ha bil och skulle det vara ngn som mot förmodan inte tar sig dit så fixar vi det på ngt vis.
    Tycker absolut inte att 2 mil låter långt.
    De flesta bröllop jag har varit på har man behövt åka en bit för..

Passar på att önska alla Helsingborgs-brudar en riktigt härlig helg!

• StinaGerman

Hejsan,
    Bodde i Brlge -99 och var klar sommaren 2002. Hade en paus på ett år då jag läste i Italien.
    Ja, tycker inte heller det är så farligt att åka en bit. Som sagt, andra bröllop brukar ju vara så. Hon nämnde också nåt om att kyrkan är lite mörk inuti, men jag sa att det är mysigt.. Hon har många kontakter inom kyrkan, inom vår församling, därav oron.. Jag ska snart åka dit o kolla runt lite, man måste ju vara öppen för förslag. Vi har flera utländska gäster, så jag tycker en träkyrka känns lite speciellt då..?
    Kram o trevlig helg!! :) Stina

• bröllopsdags

Vi kommer också ha vigsel och fest ca 2 mil från hotellet dom flesta kommer att bo. Festen kommer att vara gångavstånd mellan kyrkan och festlokalen.
    Vi tycker att det är lite klurigt. De kan ju köra till kyrkan men då har dom bilen att bekymra sig för sen. Vi vill ju inte att dom undviker vinet på kvällen...
    Vi tänkte hyra en buss som slussar gästerna från hotellet till kyrkan, sen går dom till lokalen, och taxin hem får dom själva stå för.
    Vad tycker ni om det??
    Det var väldigt billigt att hyra bussen, ca 300 kronor för en buss som tar 30 personer så det är inga pengar att prata om.

Trevlig helg!!

• Ms. August

Oj, om jag hade möjlighet att betala dom pengarna för att hyra en buss så absolut..
    Det är ju superbra för er att ni kan det.
    Vi kollade faktiskt också och det skulle sluta på 4000 ngnstans..
    Inte riktigt vad jag ville höra..
    Hade blivit jätteglad om de sagt 300

• Ms. August

Hmm.. när jag läser mitt inlägg så låter det som om jag inte skulle ha råd att betala 300 för en buss...
    Hoppas ni förstod vad jag menade..
    Lite susig i kolan idag.. var på Marinas årliga cocktailparty igår och verkar inte kunna samla mina tankar till vettiga meningar
    Ngn av er som var där kanske??

• Ankebello

Var kan man hyra buss för 300 kr???

• bröllopsdags

Tyvärr inte nere i Helsingborg.... Vi gifter oss i Norra Bohuslän.

• bröllopsdags

Nä, var inte på Marina i fredags, tyvärr.. Var uppe där vi ska gifta oss med min blivande man och min mamma. Vi bodde hos min svärmor... Jag måste säga att det var liiite intensivt med bådas svärmödrar en hel helg.. Marina låter mycket lugnare..

Hade ni kul??

• Ms. August

Hahaha.. -bröllopsdags:
    Låter som om du haft en rätt så intensiv helg då med andra ord.. Du får vila upp dig nu i veckan.
    Har ni varit och tittat på lokal osv??

Var på Marina i Torsdags och det var superkul.. go mat och go dricka.. dessutom uppträdande av Triple & Touch och Bandmaskinen + Gladys del Pilar (vet ej hur hon stavar) men det var jättekul.

• iiika

Är det nån som har sett någon info om bröllopsmässan i statsteatern på söndag? Tex vilken tid den öppnar och stänger...? Har letat på nätet men utan resultat!

Svar på tråden Helsingborgsträff