Inlägg från: agronom |Visa alla inlägg
  • agronom

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Såg inte att "vår" tråd blivit öppnad igen...Tack Fru LArsson!! Maroon var har du hyrt klänningen? Jag har lite klänningspanik...bor tillfälligt i HBG men kommer att flytta hem igen till Sthlm i april. Känns som om alla fina klänningar kommer att vara uppbokade eller slut då.. Nojja.

I helgen köpte vi papper och stämplar till inbjudningskorten så nu är det bara att knepa och knåpa i någon dag så kan vi få iväg dem. Känns jättepirrigt och roligt!

Vi har okcså bokat kyrka, festlokal,fotograf och frisör. Känns lite för bra...som om man kommer att upptäcka dagen innan att man glömt något elementärt.. samt frågat alla som ska ha någon uppgift om de vill vara med och "rodda" vår dag.

• agronom

Vi kommer att skicka ut inbjudningarna denna vecka (har mmånga som ev har semester samt några långväga gäster). OSA dag kommer vi att sätta sista april. Kanske lite over-kill men det känns bra att få ut dem nu.

• agronom

Äntligen var den sista inbjudan klar....PHU! Jag börjar förstå varför de som gifter sig en andra gång brukar göra det borgerligt utan något partaj....

Kan knappt bärga mig till Tisdag när alla kommer hem och öppnar sina inbjudningar. Tjohoo!

Har klänning, underkläder, mannens kläder kvar att ordna med.

• agronom

TITRANIA: Vi har några som kommer från USA men resten bor i Skåne eller Stockholm. Vi valde att skicka dem nu av flera anledningar: vi kommer att gifta oss i en liten ort i Södermanland och då behöver samtliga gäster med några undantag behöva boka boende och det finns ett begränsat antal valmöjligheter gällande boende, vi ska ha festen på en gård och de som har gården behöver veta redan i juni hur många vi blir (för deras planering med mat, inköp av dryck osv)samt att jag inte kunde hålla mig längre....

Jag hoppas att jag är tillräckligt viktig för min familj och vänner så att de inte glömmer bort bröllopet.

• agronom

NIKIS: Vi kommer att ha ett möte (låter helt stentråkigt) med vår toastmaster och toastmadadme där vi berättar hur vi tänker oss festen i stora drag men sedan får de fria händer.
    Var ska ni gifta er? Vi ska också gifta oss den 3/9.

Nu pausar jag från er i två dagar (ska på djurskyddsdagar på kolmården) kommer ha grym abstinens!!

• agronom

Vi skrev i vår inbjudan att vi ville fira vårt bröllop med våra vuxna vänner men att ammande bebisar var undantagna (då vi vill att deras mammor ska kunna delta). Nu är mina föräldrar oroliga att min moster kommer att få spel då mina kusiner som är 11 och 13 år i o m detta inte är inbjudna (vi har oxå på inbjudan preciserat vem/vilka inbjudan gäller). När jag då motiverar varför vi har valt att göra så bla att vi valde mellan inga barn eller alla barn då säger mamma Ja det är ju ert bröllop så det är ert beslut...Precis men varför ifrågasätts detta då??? Jag vill ju att folk ska bli glada för vårt bröllop, inte förbannade....

• agronom

Tack Fru Larsson! Kusinerna kan inte vara med i kyrkan då vi gifter oss ca 8 mil från Sthlm och det finns inga allmänna kommunikationsmedel att ta sig hem på efteråt (vår morföräldrar kommer förhoppningsvis komma på bröllopet och farföräldrarna bor i Norra Sverige).. De får helt enkelt respektera vår önskan.

• agronom

Absolut! Här är också 3 september..

• agronom

MIMMIS: Som jag tidgare har skrivit här på sidan så skev vi ut namnen på våra gäster samt skrev också ut i inbjudan att vi önskade att fira vårt bröllop med våra vuxna vänner. Trots detta blev en släktng till mig sur för att hennes barn inte fick komma och hon ringde oss och frågade om det verkligen kunde stämma att dessa inte var inbjudna..Det är dock den enda gästen som har haft synpunkter och framfört dem till oss. Alla andra 64 gäster verkar ha god ton och accepterar vår önskan på vårt bröllop! Jag har bestämt mig för att inte glömma bort just det att vårt bröllop är till för att tillfredställa våra önskningar och drömmar inte dem vi bjuder in för att dela vår dag!

• agronom

Flickan & kråkan: I vilken kyrka ska ni gifta er?

Vi beställde min ring igår! Ska bli jättekul att se hur den blev då vi tog färre stenar i än vad butiken hade i den modell vi valde.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)