Inlägg från: agronom |Visa alla inlägg
  • agronom

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Vi kommer också att fotografera oss innan vigseln för att slippa låta våra gäster vänta på oss. Känns ju bra att ta dem när man är som fräschast och som minst rödgråten...

• agronom

MOLANN: Vad säger du om "Intåg i sommarhagen" som ingångsmusik? Mycket fin och glad visa.

• agronom

MOLANN: Jag har bara hört den med stråkinstrument och flöjt (har den bla på CD "svenska sommarvisor" samt att en kompis till mig hade den som ingångsmusik på sitt bröllop). Gå in i en musikaffär så får du säkert provlyssna på den!

Annars finns noter tror jag på notpoolen.com

• agronom

Tjohooo! Nu har vi bokat M2B:s kläder. Det blev en nougatfärgad frockcoat som satt som en smäck!!

Nu är det bara min klänning kvar men den tar jag i nästa vecka då M2B inte får se den innan fotogradferingen den 3/9...Har bestämt mig för att hyra och är lite nojjig över att den modell som jag vill ha ska vara bokad redan...

• agronom

Kommer ifrån Stockholm men har bott i HElsingborg i ett halvår och kommer att from hösten flytta ner permanent till Helsingborg.

• agronom

Nu har jag hittat min brudklänning (eller kläder-tvådelat...)!! Hade dock bestämt mig för att hyra men när jag kom in på KIK så bara föll jag som en fura för en femtiotalstopp med borderade blommor i samma nougat-färg som min älsklings frock-coat samt en sjöjungfrukjol med tyll och släp....Jag hade också bestämt mig för att ha axelbandslöst...vilket det nu inte blev. Hjälp känns lite läskigt att ha bestämt sig. Kanske var dumt att inte hyra men det var betydligt dyrare att hyra än vad jag trodde. 4-6000 kronor!! Sanslösa priser!! Hade en budget för klänning på 3000 kr som nu är spräckt med 2 500 kr. Min mans frockcoat (inkl Skjorta, kravatt, väst och byxor) kostar 2 500 kr att hyra. Varför är då brudklänningar så dyra att hyra????
    Toppen kan jag ju ha igen till finbyxor eller jeans så det blir nog bra ändå. Känner mig alldeles fjärils pirrig i magen! Nu faller alla bitarna på plats!

• agronom

Min topp och kjol finns inte på deras hemsida men toppen är samma modell som "5o-tals topp med glitterblomma". Vet inte hur man lägger in lämk till den från deras hemsida...

• agronom

Vi har sista OSA dagen idag och det är fortfarande 10 personer som inte har svarat.....

Jag tänker inte ringa runt och kolla om de kommer eller ej!

• agronom

HJÄLP! Vad ska jag göra...Jag har bokat (betalat 500 kr)en 50-tals topp och sjöjungfru kjol (kostar totalt 5 500 kr)på KIK men idag gick jag till Lillys brud och fest och där provade jag en klänning (axelbandslös, jättefin) för 2 590 kr...Vad gör jag nu?! Kläderna från KIK är sjukt snygga men lite mordernare i stuket medans klänningen på Lillys är jättefin men mer en traditionell brudklänning. Man vill ju spara in där det går...

Jag får väl antagligen inte tillbaka de 500 kronorna jag lagt på KiK eller vad tror ni?

• agronom

Vi ska ha Jesu bleibet meine freude (Bach)in och Bröllopet från Ulfåsa ut.

Den 24/5 ska vi träffa vår präst för första gången! Spännande men det blir en massträff med alla par som ska gifta sig under sommaren i detta pastorat...I och för sig är det uppdelat på tre träffar (man får välja ett av dessa datum)men jag trodde att vi skulle träffa prästen ensamma så att han kunde lära käna oss lite..kanske naivt men jag vill verkligen inte ha ett löpande band bröllop..

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)