Inlägg från: agronom |Visa alla inlägg
  • agronom

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Bride2B: Nja så farligt är det inte. För vår del är det inte könet på den som viger oss som är det viktiga utan hur kontakten/kemin mellan den personen och oss är. Vad jag ville ha sagt var bara att jag inte hade blviit mindre gad över att vigas av en kvinnlig präst!

• agronom

Fru Larsson: Jättefina inbjudningskort och jättefin ring! Ringen är ju klassisk i utformningen men egen i stenvalet. Vad är det för färgade stenar? Ametister?

• agronom

Emelud: Då vet jag vad jag har och vänta mig i veckan när jag ska dit för mina kläder...Viken tid var du där på dagen? Har du lämnat in den för ändringar på KIK?

Det räcker om du skickar efter hindersprövningen som ni bägge sedan fyller i och skriver under för att sedan skicka in till ert skattekontor ihop med namnändrings blanketten. Inte så lätt när man aldrig har gjort det förut ju...

• agronom

Emelud: Var det den äldre som var mähäät eller? Funderar starkt på att inte lämna in toppen och kjolen hos dem pga detta stressande...känns inte så trevligt utan mest som att de vill käma en på så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt. Vi gifter oss ju först i september så varför ska ändringarna vara klara i juni....verkar mer som att de vill ha in semesterpengar

Får väl försöka gå dit direkt vid öppningstid och hoppas på det bästa.

• agronom

Nu har vi kommit hem från vårt vigselsamtal och det var över förväntan!! Prästen är super personlig och mån om tt akten ska bli varm och nära!! Jättekul!!

Vi blev nästan lite pirriga när vi satt i bänkarna...

• agronom

Bride2B: Prästen tog kontakt med oss! Han ville träffa alla som ska gifta sig i pastoratet juni-september innan sommaren då han ska ha semester och han ville dels informera de som skulle ha hans vikarie vem som skulle vikariera samt att kantorn ville veta om hon skulle kompa någon visa som hon behöver lära sig innan bröllopet. Prästen satte upp tre mötestillfällen och så fick man anmäla sig till en av dem. Vi var 4 par igår som ska gifta sig 11/6, midsommarafton, 20/8 och så vi 3/9. Jättespännande och så pirrigt!!!

• agronom

Ni får ursäkta men jag är så uppspelt efter vigselsamtalet igår. Prästen var så bra och akten kommer att bli så fin och så innerlig. Fick så många bra tips och fina alternativ. Vi bestämde oss för att byta inmarsch från Jesu bleibet meine freude (Bach) till Brudmusik (Stenlund)då kantorn förslog oss att byta Bach eftersom hon var van att spea den på begravningar...Vi vill ju inte att någon ska sitta och assosiera till begravning på bröllopet. Vill gifta mig imorgon!!! Kan inte vänta 3 månader...Får nog äta upp det uttalandet när jag sedan sitter upp till öronen med grejor att göra och bara några dagar kvar...

• agronom

Ottis: Kommer inte vaktmästaren i er kyrka ordna med era blommor?? Så slipper ni..

• agronom

Ottis: Vill ni ha speciell dekoration eller varför väljer ni att inte köra på den blomdekoration som kyrkan har?

Vet inte hur kyrkorna dekoreras i September men ska höra med vår vaktmästare vad som är tänkt.

• agronom

Ottis: Låter jättefint!!

• agronom

Bride2B: Tråkigt, det är ju inte det man vill hålla på med så här inför bröllopet. Hinner du skicka tilbaka dem?

Vi kommer inte heller smycka kyrkan med egna blommor.

• agronom

Hoppas att det går bra för dig med kläderna Bride2B. Du får rapportera resultatet här!

Idag ska jag och hämta min topp och kjol på KIK. Ska bli spännande och intressant att se om de hetsar på om sömmersketider. Om de gör det tänker jag lämna kläderna hos en annan sömmerska som jag anlitat tidigare. Man måste ju inte använda KIK (även om de tycks tro det...)Ska bli kul att få hem de fina kläderna!! Måste gömma dem för M2B bara, funderar på att ha dem hos en av tärnorna.

Nästa helg ska vi till Grytsberg för att välja meny, dekorationer osv. Vi ska också hinna med att träffa fotografen en sväng för att diskutera miljö och bilder.Nu rullar det på....

Hur går det för er andra?

• agronom

Emelud: Nu har jag hämtat kjolen och det var helt plötsligt inga problem att få sömmmerskan hos dem att ta in toppen i sidorna.....(det var efter att jag sagt att jag kunde ta toppen til en annan sömmerska för att göra detta...)Det var jättefint! Dock upptäckte jag när jag kom hem att det fanns små, små svarta prickar, linjer på en del ställen på kjolen. Är det vanligt på tahi-siden? Syns ju bara om man tittar på kjolen noga men inte roligt att köpa kjol för 3 500 kr och så hittar man något fel i tyget..Har jag blivit en Bridezilla?

• agronom

Emelud: den 30/6 för " det var ju ingen idé att dra ut på det trots att du inte gifter dig förrens i september"...Men nu har jag betalat allt så nu får de inga mer pengar av mig.

Ok, tror att det är sömmerskan (hon har inte varit någon solstråle när jag har varit där heller... ). Hon var inte uppe alls när jag var där. Bara de två mörkhåriga tjejerna. Den ena (yngre) var lika rörig som vanligt medan den andra är väldigt trevlig och verkar ha koll.

Precis, horisontella svarta linjer/prickar. Jaha de går att stryka bort. Varför har de inte gått bort när de har strykt då?

• agronom

Emelud: Vad gör du om strecken är kvar? Jag vet inte om jag ska nämna det för dem när jag hämtar toppen (ska kolla den också noga)?

• agronom

Jättefin ring Fru Larsson!! Precis sådan som min fast jag köper min i Sverige så jag får nöja mig med färre baguetter...

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)