• f.d. Svart brud

"Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)

Jag är övertygad om att det finns många här på BT som har kommit på vissa knep för att göra vardagen lättare vad gäller t ex hälsa, skönhet eller mentala knep när dagen känns tung.

Jag vill dela med mig några av mina "knep" och hoppas att fler också vill göra detta till en stor och användbar tråd!

• Svar på tråden "Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)
  • Xena

Man kanske kan kissa i duschen för att bota självsprickor under fötterna

• lillakisse

Avsluta duchen med att ducha iskallt sa lännge man kan. Drar ihop hud och har.
    skölja haret med äppelcider vinäger ger glans man kan även hälla en skvätt i bad vattnet haller sma otäcka svampar pa avstand.
    växel ducha mot celluliter (varmt kallt varmt kallt)
    smörja in fötterna med olivolja och ha pa sig ullesockor över natten hjälper mot harda sprickiga fötter
    peparmitnts olja pa tinningen hjälper mot huvudvärk.

• Fillifjompan

Borsta tänderna med bakpulver. Det tar bort beläggningar. Gör det inte för ofta bara för det sliter på emaljen.

• Xena

Fillifjompan -

ska man blanda ut det med vatten då, eller?

• lillakisse

Strö bakpulvret pa blöt tandborste

• lillakisse

Ur pressade citroner till armbagarna gjör huden mjuk likasa urgröpta avocado skal.

• Luka

Nån som har nån dunderkur mot finnar...?

Helt plötsligt ser ja ut som en pizza i hyn å de e INTE kul... :(

• Fillifjompan

Precis, blöt tandborsten först.

• snuttepuffan

Solsken och frisk luft kanske hjälper mot finnar?

• Bröllopstokiig

Oj, vad många inlägg det har blivit här! Kul! Hade problem med Internet igår, så jag kunde knappt vara inne och missade denna tråd totalt.

Många bra tips! :)
    Det där med att skatta och le fast man kanske inte är på gott humör hjälper ofta har jag märkt. Inte minst på hur man blir bemött av andra personer. Ordspråket "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är ju klockrent.

Jag har ett till tips. För dem som har känslig/torr hud i armhålorna och problem med deodoranter (även Dove och andra "Sensitive-deosar"): Smörj in armhålorna innan med t ex Helosansalva och ta sedan på deo. Deon funkar fortfarande lika effektivt men risken för klåda och utslag blir mindre.
    Ibland kan man ta "Time-out-dagar" (t ex på helger) och bara tvätta sig morgon och kväll och ha på Helosansalva efter, men ingen deo.

Svar på tråden "Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)